Bør jeg bytte ut min pv45 med en Sharp LC-46XD1E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bør jeg bytte ut min pv45 med en Sharp LC-46XD1E

Hei

Jeg har pr i dag en Panasonic TH-42PV45 som jeg er meget fornøyd med bildet på, den har fantastisk fine farger, og greier seg veldig godt på sport!

Men jeg begynner å kjenne savnet etter full-hd nå, spesielt etter PS3`en kom i hus, og jeg så hvor fantastisk Grand Turismo HD så ut i full-hd!

Det jeg lurer på er om en LC-46XD1e er like bra som Panasonicen min på farger, om denne vil ha et like bra bilde på vanlig dvd-filmer etc. Jeg vet selvsagt at min traver vil få bank på Blue-ray og spilling av Sharpen!

Ser også fordelen med å få en større tv i hus, samt slippe å bekymre meg for innbrenning etter 8 timer med winamp playlisten på tven sene lørdagskvelder.
    Men er redd for å bli skuffet når det gjelder farger!¨

Har selv sett bla. Philips 42PFL9631 hos en kamerat, som også skal være en high-end lcd, og denne er ikke i nærheten av min plasma, og er redd for at det vil være samme "leksa" med Sharpen!

Noen erfaringer og forslag her?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    46XD1E er helt klart en bra tv. Selv om det er mye feil på mange av modellene til Sharp. Det samme kan sies om Philips.

Bildet på Philips'n og denne er nok ikke så veldig forskjellig. Kan godt hende at det er samme type panel på disse to modellene, da Philips benytter paneler fra Sharp fremfor sine egene på enkelte modeller !

Hvis du er vandt til plasma'ens litt dusere bilde og deres svært gode fargegjenngivelse, så er det nok litt vanskelig å si om du blir fornøyd med en LCD tv.
    Men nå kan det jo hende at tv'n til kameraten din ikke var kalibrert riktig, så kanskje det ikke er så ille som du tror...

En ting er i allefall sikkert. LCD tv'ene idag er mye bedre enn de man fikk kjøpt for 2-3år siden

Sony og Samsungs nye FullHD skjermer virker svært lovende. De kommer ut nå til høsten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •