Trenger litt innsikt ang Panasonic Plasma..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt innsikt ang Panasonic Plasma..

Dette har kanskje blitt tatt opp før, men fant ikke helt det jeg lette etter blant de ENORME massene av tråder om disse populære produktene.

Har selv hatt vanlig billedrørstv i hele mitt liv, og er på vei til å kjøpe min første flatskjerm.. Etter mye frem og tilbake har jeg funnet ut at plasma er tingen for meg.. og at Panasonic blir merket..

Men det er jo så MANGE av dem..

Derfor lurer jeg på om noen av de opplyste her inne kan forklare meg hva den EKSAKTE forskjellen mellom følgende produkter er.. Hadde hjulpet MYE ihenhold i mitt kjøp.

TH-42PX70 (denne som det går mest av vel?)
    TH-42PX700
    TH-42PV70E
    TH-42PZ70E
    TH-42PZ700E

Oppsummert.. Ser tre forskjellige typer her (pv-px-pz) i to forskjellige kombinasjoner (70-700)

Er egentlig ikke så rart at jeg er forvirret hehehe

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det det står forklart i Pana pv 70 tråden
    Har PX70e selv og er veldig fornøyd. Tror det er denne modellen som stadig selges billig , se på Prisfall i sidestolpen
    gubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke jeg tar feil så er det sånn ca som dette:

TH-42PX70 Denne er det digital optimizer på digitale signaler, og innebygd mpeg2 dekoder for tv signaler (fungerer ikke i Norge)

TH-42PX700 Samme som ovenfor, men med mer påkostet lyddel og et belegg på skjermen for å forhindre refleksjoner.

TH-42PV70E Samme som PX70 bare uten dig. opt. og dekoder.

TH-42PZ70E Er Full HD med digital optimizer og mpeg2 dekoder.

TH-42PZ700E Som overnevnte bare med bedre lyddel og et belegg som forhindrer refleksjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har vel komt enda en ny modell

TH-42PX7

Noen som vet forskjellen på denne og de andre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker jeg riktig så er vel PX7 en strippet modell av PX70. Mangler bla VGA inngang og har bare 1 HDMI inngang. Kanskje det var flere innganger den også mangler, men jeg husker ikke alle spesifikkasjonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5000:1

De flesta Internet butiker anger en kontrast på 5000:1 för sina PZ70 modeller,tex TH-42PZ70E och TH-42PZ700E

På Panasonics hemsida uppges en kontrast på 10000:1 för PZ70 - är det någon som vet vad som gäller?? Har kontrasten någon betydelse i detta fall?

PX70 å andra sidan har ju inte Full-hd, men kontrast 10000:1, kanske ett bättre val!?

Confused... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva forskjellen på PV70F og PV70E er? Stort sett F'n som selges nå ser det ut som.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klarbane
    Noen som vet hva forskjellen på PV70F og PV70E er? Stort sett F'n som selges nå ser det ut som.
    Meg bekjent ingen ting. Mener bokstaven sier noe om hvilket marked den er beregnet for, skulle da tro at F er Frankrike. Jeg har F selv og mener den har norsk meny (bruksanvisning og slikt var i alle fall også på norsk)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klarbane
    Står ikke F for veggfeste, altså leveres uten bordstativet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare for å gjøre det litt mer forvirrende så var jeg innom en butikk her i warszawa hvor jeg bor, her hadde de modellen Panasonic TH-PY!70, Dette er visst PV70, bare med full HD oppløsning, denne koster mellom 11 og 12,5 lapper her i Polen.

Edit: og en ting til, er det noen som vet hva som faktisk er forskjellen i praksis på PV og PX, jeg hører noen sier at PX har digital optimizer, men hvor mye utgjør dette? For de aller aller fleste her som kjøper en plasma vil bruke digitale signaler, og om det faktisk er sånn at PX er bedre på digitale signaler er det vel bedre for alle her å kjøpe PX. Selv har jeg fått for meg at digital optimizer er noe som bare er i effekt om man bruker den innebygde tuneren, virker ikke dette logisk?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB....
    Panasonic kommer med plasma som har full HD (1080P) om ikke lenge...
    Fra 37" opp til 65" tror jeg det sto.
    De blir noe dyrere en HD (720P) modellene

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reite
    Edit: og en ting til, er det noen som vet hva som faktisk er forskjellen i praksis på PV og PX, jeg hører noen sier at PX har digital optimizer, men hvor mye utgjør dette? For de aller aller fleste her som kjøper en plasma vil bruke digitale signaler, og om det faktisk er sånn at PX er bedre på digitale signaler er det vel bedre for alle her å kjøpe PX. Selv har jeg fått for meg at digital optimizer er noe som bare er i effekt om man bruker den innebygde tuneren, virker ikke dette logisk?
    Den digital optimizer er bare for den innebygde mpeg2 tunere, altså noe du ikke har bruk for her i norge, så i praksis er det ikke noe forskjell på pv70 og px70 etter det jeg har fått med meg.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikejonsson
    De flesta Internet butiker anger en kontrast på 5000:1 för sina PZ70 modeller,tex TH-42PZ70E och TH-42PZ700E

På Panasonics hemsida uppges en kontrast på 10000:1 för PZ70 - är det någon som vet vad som gäller?? Har kontrasten någon betydelse i detta fall?

PX70 å andra sidan har ju inte Full-hd, men kontrast 10000:1, kanske ett bättre val!?

Confused... :-)
    BUMP

Holdt på å legge inn bestilling på pv70, men så ser jeg at pz70 kun er noen lapper dyrere... Vil jo ha best mulig bilde, men litt usikker pga av kontrastene som oppgis forskjellig på pz70 alt etter hvor det står...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag fick följande förklaring angående kontrasterna på PZ70 och PZ700:
    "Det er riktig at PZ70 har noe høyere kontrast enn PZ700. Dette skyldes at PZ70 kom senere enn PZ700 og fikk med en liten modifikasjon som gjør denne forskjellen. I praksis så gir dette en liten forskjell i sortnivået. Dette ser du kun når det er relativt mørkt i rommet."

Verkar vara en del osäkerhet kring vad som gäller, men det är väl därför PZ700 inte längre ligger ute på Panasonics hemsida

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •