Alternativer til Sony 46D3000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer hvar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativer til Sony 46D3000

Hei.
    Jeg fikk nettopp melding om at 46D3000 jeg har ventet på i snart en måned ikke kan leveres.

Jeg har forsøkt å finne en verdig erstatter for denne i samme prisklasse (rett over 14k), men har problemer med å finne noen som er på samme kvalitetsnivå.

Siden det er få 46" der ute burde det fungere bra med 42" også, til nød også 40" selv om det er på smertegrensen.

TV-en skal i hovedsak brukes mot digitale parabolsignaler, Nintendo Wii, samt PC/AppleTV eller annen kilde som kan vise 1080p-signaler/filmer. TV-en skal stå i et lyst rom, der vi i dag er plaget med gjenskinn på den gamle CRT-skjermen. Det er vel egentlig den eneste årsaken til at jeg ikke ønsker plasma.

Takker for gode tips!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter spent på 46D3550 og den nye F8 til samsung; LE46F86DB.
    Om prisen kommer ned på samme nivå som 46D3000, tror jeg ikke... men håper at de kanskje kommer under 22k...

Newcomer hvar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Begge de du nevner der er nok knallbra TV-er, men det går nok utover familiefreden om jeg går over den tilsynelatende magiske grensen ved 15k for en TV

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har fått godkjent 20k som budsjett for ny TV.. om tv'n blir litt dyrere, så trenger ikke fruen vite det

Newcomer hvar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng du har der mogul. Da får man plutselig litt flere alternativer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye modellene til Sony og Samsung virker spennende. Vi får vente å se hva de blir å koste. Litt budsjettsprekk kan det jo fort bli når man skal kjøpe ny tv Man får skylle på statsbygg, hehe. De er jo ikke særlig patente på det å holde et budsjett...

Newcomer hvar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ringen sluttet. Jeg har ikke funnet noe som gir like bra value for money som D3000 (høyst subjektivt selvsagt)... så jeg biter i det sure eplet og bestiller en "liten" 40D3000. Jeg syns nok 40" er litt lite hjemme hos meg, men jeg vil heller ha bra bildekvalitet enn stoooor skjerm. Selv om jeg hadde sett for meg en pose-og-sekk-løsning, tror jeg dette kommer til å bli bra

Jeg må vel uansett vente til oktober før det blir noen leveranse...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitt helt opp?

Hva med Sharps LC-46XD1E ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

46d3000 kan ikke leveres?

Hei,

Hvor har du hørt at den ikke kan leveres? Jeg har bestilt på Yaha.no, og de har utsatt levering i ca halvannen mnd nå. Ser ut som levering blir i slutten av oktober, men stoler jo ikke helt på det.

Hvem snakket du med, og hva var begrunnelsen?

Newcomer hvar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    << Hva med Sharps LC-46XD1E ?

Den ser jo ikke dum ut.. mulig jeg må avbestille 40D3000 også da EDIT: den var litt dyr da, men som nevnt tidligere er jo ikke det nødvendigvis noen show-stopper

<< Hvem snakket du med, og hva var begrunnelsen?

Jeg bestillte 46D3000 på Stretto i slutten av august. Etter det har jeg mailet ca 4325 mails med de, samt hatt et par telefonsamtaler. Stretto fortalte meg tidligere at Sony hadde planer å produsere så mange 46D3000 som leverandørene hadde bestillinger på, men Sony hadde ikke sagt noe om når disse skulle leveres. En liten time før jeg startet denne tråden snakket jeg med Stretto igjen, og de kunne meddele meg at Sony ikke kunne levere flere 46D300 allikevel. Etter det har jeg egentlig gitt opp 46D3000, siden den virker umulig å få tak. Men det skal jo ikke utelukkes at de har klart å få fatt på noen hos Yaha.no allikevel, selv om jeg ville nok kontaktet support for å dobbeltsjekke.

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hvar
    << Hva med Sharps LC-46XD1E ?

Den ser jo ikke dum ut.. mulig jeg må avbestille 40D3000 også da EDIT: den var litt dyr da, men som nevnt tidligere er jo ikke det nødvendigvis noen show-stopper

<< Hvem snakket du med, og hva var begrunnelsen?

Jeg bestillte 46D3000 på Stretto i slutten av august. Etter det har jeg mailet ca 4325 mails med de, samt hatt et par telefonsamtaler. Stretto fortalte meg tidligere at Sony hadde planer å produsere så mange 46D3000 som leverandørene hadde bestillinger på, men Sony hadde ikke sagt noe om når disse skulle leveres. En liten time før jeg startet denne tråden snakket jeg med Stretto igjen, og de kunne meddele meg at Sony ikke kunne levere flere 46D300 allikevel. Etter det har jeg egentlig gitt opp 46D3000, siden den virker umulig å få tak. Men det skal jo ikke utelukkes at de har klart å få fatt på noen hos Yaha.no allikevel, selv om jeg ville nok kontaktet support for å dobbeltsjekke.
    Jeg hadde bestilt Sony 40D3000 hos Stretto - de sendte mail noen dager etter bestilling og sa de ikke fikk tak i flere hos Sony.

Men jeg vurderte ikke andre produkter i stedenfor, og la inn bestilling hos NetOnNet - de leverte 40D3000 3 dager etterpå rett på døra :razz:

Så langt er jeg kjeeeeeeempefornøyd med D3000, og angrer ikke et sekund - denne får jeg mange timer underholdning med og kan anbefale den til andre !

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm eg kan ikkje en gang se nettonett selge sony d3000

og eg tror nok eg må innse den tven snart er tapt.
    ventet over 2 måneder å¨ se noen ha den på lager..
    og ingen har fått den enda.

er det noe annen tv som er like god. eller må man opp 8000 i pris til w3000..
    er alt håp ute..

eg tror nok d3000 er historie..
    selv england og tyskland ikkje får inn flere.
    sykt av sony og avslutte produksjonen lenge før folk har fått sine produkter.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    hmm eg kan ikkje en gang se nettonett selge sony d3000

og eg tror nok eg må innse den tven snart er tapt.
    ventet over 2 måneder å¨ se noen ha den på lager..
    og ingen har fått den enda.

er det noe annen tv som er like god. eller må man opp 8000 i pris til w3000..
    er alt håp ute..

eg tror nok d3000 er historie..
    selv england og tyskland ikkje får inn flere.
    sykt av sony og avslutte produksjonen lenge før folk har fått sine produkter.
    Tittet innom hos NetOnNet, og ser at den ikke lengre ligger der - merkelige greier.

Produktet kom på markedet i juni ifølge Sony, så er allerede produktet fjernet fra markedet pga nye modeller - enig at det er sykt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke d3000 er fjernet. Snakket med diverse nettbutikker, og de sa at de hadde problemer med å få levert produktet, fordi Sony prioriterte store kjeder og markeder først. Da typisk Sverige, England osv.

MEN; jeg kjøpte meg en 40D3000K på expert i går, kostet 15990, men fikk den til superpris. Tror de har ganske mye å gå på. Faktisk fikk jeg den til 11500kr, altså 1000kr mindre enn mange nettbutikker. Eneste er at jeg er litt irritert over at jeg måtte kjøpe Sony. Så mye problemer som de allerede har laget for folk, hehe.

Ble 6" mindre enn planlagt for min del, men jeg er allikevel meeget fornøyd. Satser på å laste ned en veiviser på beste bildeinnstillinger også. Tjoho!

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av johanvs
    Tror ikke d3000 er fjernet. Snakket med diverse nettbutikker, og de sa at de hadde problemer med å få levert produktet, fordi Sony prioriterte store kjeder og markeder først. Da typisk Sverige, England osv.

MEN; jeg kjøpte meg en 40D3000K på expert i går, kostet 15990, men fikk den til superpris. Tror de har ganske mye å gå på. Faktisk fikk jeg den til 11500kr, altså 1000kr mindre enn mange nettbutikker. Eneste er at jeg er litt irritert over at jeg måtte kjøpe Sony. Så mye problemer som de allerede har laget for folk, hehe.

Ble 6" mindre enn planlagt for min del, men jeg er allikevel meeget fornøyd. Satser på å laste ned en veiviser på beste bildeinnstillinger også. Tjoho!
    Det er noe som ikkje stemmer med det dei seier der..
    punkt 1. 46 tommeren har flere nettbutikker sagt den leveres ikkje lengre.
    punkt 2. 40 tommeren forsvinner stadig fra fleire og fleire nettbutikker i norge som solgte den i store mengder.
    punkt 3. komplett i både england, tyskland får ikkje levert noe særlig meir av 40 tommeren. deres lagerbeholdning så står det forventer 1 ja 1 inn midten av november.

og å finne en expert som har d3000 på lager. er vel som å finne nåla i ein høystakk..
    det er tross alt noen ja.100 butikker her i landet

og viss som han andre seier den kom inn i juni.. i følge sony på vei ut i oktober.. grattis sony dere setter ny rekord med å ha eit produkt inne i 4 mnd før dereskifter det ut.og det eit produkt som selger som hakka møkk.og kunne solgt sikkert fleire 10000 til hadde dei berre klart å produsert dei og levert dei.

Newcomer hvar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitt helt opp?

Hva med Sharps LC-46XD1E ?
    Takk for tipset, jeg har denne i stuen nå Har ikke rukket å tukle med kalibrering enda, men den ser overraskende bra ut med fabrikkinstillinger.

I mine øyne er dette et knall alternativ til 46D3000, selv om den koster endel ekstra lapper.

Jeg har pløyd gjennom hele denne tråden: Minhembio forum -> * Officiell tråd - Sony Bravia D3000 *
    Der spekuleres det i det meste, f.eks at Sony feilpriset D3000 og at de derfor velger å trekke den ut av markeded etter kort tid for at vi forbrukere blir nødt til å kjøpe de nye modellene som kommer nå i Sep/Okt. Om det er noe fakta bak dette aner jeg ikke. På den annen side ble jeg så irritert på Sony da de ikke klarer å levere TV-er til de butikkene som har pending orders på dette, at jeg kjøpte meg en Sharp i stedet

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hvar
    Takk for tipset, jeg har denne i stuen nå Har ikke rukket å tukle med kalibrering enda, men den ser overraskende bra ut med fabrikkinstillinger.

I mine øyne er dette et knall alternativ til 46D3000, selv om den koster endel ekstra lapper.

Jeg har pløyd gjennom hele denne tråden: Minhembio forum -> * Officiell tråd - Sony Bravia D3000 *
    Der spekuleres det i det meste, f.eks at Sony feilpriset D3000 og at de derfor velger å trekke den ut av markeded etter kort tid for at vi forbrukere blir nødt til å kjøpe de nye modellene som kommer nå i Sep/Okt. Om det er noe fakta bak dette aner jeg ikke. På den annen side ble jeg så irritert på Sony da de ikke klarer å levere TV-er til de butikkene som har pending orders på dette, at jeg kjøpte meg en Sharp i stedet
    Her er svaret fra Sony Norge angående min mail om hva som var forskjellen mellom D3000 og S3000 :

"Takk for din henvendelse til Sonys tekniske support.

S3000 mangler Motionflow 100Hz og Cinema Pro (1080p/24). Resten er det samme. Den har kommet på markedet i juli i år; D3000 ble lansert i juni.

Med Vennlig Hilsen

Mira
    Sony Support"

Det med feilprising høres ikke helt ulogisk ut - når den nye modellen som overtar for D3000 visstnok heller ikke har 100HZ Motionflow !

Og den blir visst en del tusenlapper dyrere enn D3000.

Jeg kan visst være glad jeg fikk en av de siste som NetOnNet hadde inne. De var en av 2 eller 3 nettbutikker på minpris.no som sto med den som lagerbeholdning og billigst av dem som hadde inne - betalte 12500,- og synes det er en bra pris. Og er meget fornøyd med den :razz:

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torhhi
    Her er svaret fra Sony Norge angående min mail om hva som var forskjellen mellom D3000 og S3000 :

"Takk for din henvendelse til Sonys tekniske support.

S3000 mangler Motionflow 100Hz og Cinema Pro (1080p/24). Resten er det samme. Den har kommet på markedet i juli i år; D3000 ble lansert i juni.

Med Vennlig Hilsen

Mira
    Sony Support"

Det med feilprising høres ikke helt ulogisk ut - når den nye modellen som overtar for D3000 visstnok heller ikke har 100HZ Motionflow !

Og den blir visst en del tusenlapper dyrere enn D3000.

Jeg kan visst være glad jeg fikk en av de siste som NetOnNet hadde inne. De var en av 2 eller 3 nettbutikker på minpris.no som sto med den som lagerbeholdning og billigst av dem som hadde inne - betalte 12500,- og synes det er en bra pris. Og er meget fornøyd med den :razz:
    snakket med en expert butikk som nevner det samme at d3000 serien ble for dyr for dei, derfor trekkes den ut. for å få inn en ny. som er dyrere og dårligere spesifikasjoner..

forresten hva er minipris.no
    finnes ikkje noe som heter det . søker man på google, kvasir, og sesam

sony taper terreng for hver dag nå

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da er jeg på letingen etter det samme, har innmari lysst på LCD; mye siden tven skal brukes til spill, men nå vurderer jeg tilogmed plasma...
    vil helst ha 42", synes 37" blir for lite:+

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    snakket med en expert butikk som nevner det samme at d3000 serien ble for dyr for dei, derfor trekkes den ut. for å få inn en ny. som er dyrere og dårligere spesifikasjoner..

forresten hva er minipris.no
    finnes ikkje noe som heter det . søker man på google, kvasir, og sesam

sony taper terreng for hver dag nå
    ooooops - skulle være dinpris.no hehehehehe ops:

Sony har bæsja i postkassen virker det som ......

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •