Panasonic TH-50PZ700 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11

ja det kan virke som det er det ja, de ble sluppet i japan 1 september og artikkelen er fra 1 sept. Men det stemmer ikke det som står om 3 hdmi innganger, det er ikke det på pz70 hvertfall. pz700 har det. to bak og en foran (irriterende at den er foran)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel PZ70 og PZ750 som kommer, og har kommet i Japan allerede (ligger alltid foran oss...).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Det er vel PZ70 og PZ750 som kommer, og har kommet i Japan allerede (ligger alltid foran oss...).

det er ikke noen planer om lansering av pz750 i norden desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått denne i hus nå??
    Ser stadig at de utsetter antatt dato for levering i nettbutikkene, men noen må vel snart ha fått den i egne hender og testet den ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av dittdattdott
    noen tv'er konverterer til 60hz og det er juks, for da er hele poenget borte. men denne tv'en skal ikke gjøre det, den stiller ned sin egen hz til 24 slik at det stemmer overens.
    Det er vel ingen moderne TV modeller som viser bilder ved 24Hz? Det er vel heller 24 fps (komplette bilder pr. sekund) som mottas/vises. I praksis så vil alle TV'er som har eksempelvis 1080p24 støtte, vise dette ved å multiplisere 24fps med 3 eller 4, for dermed å ende opp med eksempelvis 72Hz eller 96Hz (begge varianter benyttes). Det er vanlig med begge varianter, men 96Hz er vel den varianten som stemmer best overens med 100Hz støtte...

Det som er fordelen med dette er at man ikke får ulik tid som hvert enkelt bilde vises på skjermen, og dermed reduseres rykk og napp til det som er fra den opprinnelige kilden.

De TV'ene som har bra bildebehandling har vanligvis også en mulighet til å rekonstruere disse 2 eller 3 "bildene" mellom hvert bilde fra kilden. Man kan da eksempelvis forsøke å utjevne bevegelser, ved å konstruere mellomrammene etter hva man antar virkeligheten ville/kunne vært.

Noen liker slik bildebehandling siden det kan gi jevnere bevegelser. Noen misliker det fordi det gir et annet inntrykk enn originalen hvor 24fps i noen tilfelle kan være brukt bevisst som en effekt (noen ganger også utilsiktet). Siden vi her snakker om at TV'en gjetter på hva innholdet ville vært, sier det også seg selv om bildebehandlingen til tider vil gjette feil og det resultatet er det heller ikke alle som liker. Noen syns likevel det positive er viktigere enn det negative i slike tilfelle.

Det er vel rimelig å si at en mest mulig kvalitativt kraftlig bildebehehandling er en fordel (bare den er god nok), samtidig som det er en fordel at man også kan skru denne både helt og delvis av... :smile:

En vesentlig utfordring etter hvert er at nesten alt utstyr inneholder bildebehandling, og mange produkter inneholder i dag også bra greier. Det er ikke alltid helt greit å finne ut av hvilke av disse man ønsker å benytte seg av, til hva (de-interlacing versus skalering osv.) samt at de lar seg skru av på de aktuelle produkter.

En av de festlige variantene er for alle de som har 768 linjers oppløsning. Mange velger da 720p som format fra kilde, men da må TV velge å enten la 48 linjer være sorte i bildet, eller konstruere disse basert på resten av innholdet. Spørsmålet kan da være hvorvidt det egentlig blir best bilde av å sende 720p, 1080i eller 1080p alt avhengig av hvor bra dette gjøres på kilden din og hvor bra det som gjøres på TV'en gjøres. Arcam er en av ytterst få produsenter av DVD-spillere som faktisk støtter skalering til 768p (smart). Du får selvsagt støtte for dette fra en del dedikerte skaler bokser...

En kompliserende ting i alt dette, er naturligvis at video-opptak (som benyttes "innklippet" i mange filmer) vanligvis er tatt opp med 25fps, noe som ikke passer perfekt med 24fps gjengivning. Hvordan dette løses for de nye HD formatene vet jeg ikke, dvs. hvorvidt man konverterer alt til 24fps eller 25fps eller har begge deler liggende på platene. I så fall må TV apparatene være ganske kjappe på å skifte mellom 24fps (eksempelvis 96Hz) og 25fps (typisk 50 eller 100Hz). Noen som vet hvordan dette er på BRD eller HD-DVD?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hobbes
    En kompliserende ting i alt dette, er naturligvis at video-opptak (som benyttes "innklippet" i mange filmer) vanligvis er tatt opp med 25fps, noe som ikke passer perfekt med 24fps gjengivning. Hvordan dette løses for de nye HD formatene vet jeg ikke, dvs. hvorvidt man konverterer alt til 24fps eller 25fps eller har begge deler liggende på platene. I så fall må TV apparatene være ganske kjappe på å skifte mellom 24fps (eksempelvis 96Hz) og 25fps (typisk 50 eller 100Hz). Noen som vet hvordan dette er på BRD eller HD-DVD?
    Video opptak benyttes innklippe i filmer??? DVD/BD/HD-DVD filmer har vel stort sett en ganske konstant fps, hadde denne endret seg under avspilling ville vel det skap problemer uavhenging av slags innsignal TV-en støtter

- Judaz

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AMENTIO / PANASONIC 50IN FULL HD 2 HDMI BLACK TH-50PZ70E PC-INPUT SD DVB-T IN

er det bare meg, eller har prisen falt endel på denne FULL HD modellen eller?? :twisted:

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    AMENTIO / PANASONIC 50IN FULL HD 2 HDMI BLACK TH-50PZ70E PC-INPUT SD DVB-T IN

er det bare meg, eller har prisen falt endel på denne FULL HD modellen eller?? :twisted:
    Hadde akkurat tenkt å legge inn en bestilling på 50PV70, men så så jeg denne! Legger i allefall ikke inn bestilling på PV70 i kveld, vil vite mere om PZ70 og om det viser seg å være bra så bestiller jeg heller en slik.

Noen som har sett noen tester av 50PZ70?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått 50PZ700 i hus i dag. Bor i Tyskland for tiden . Har ikke fått testet ut mye, men virker meget bra så langt. Naboen har hatt den noen uker. Vi bestilte samtidig. Virker som det ikke er mange PZ700 på markedet for tiden.

Har en 42PV500 fra før. Var fornøyd med den. Så langt har jeg kun testet PZ700 med Dreambox og X360. Vanvittig bra med X360. Har kjørt noen spill, samt streamet litt .ts og WMVHD i 720p og 1080i.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at 50PZ70E har gått opp ca 5000,- på de fleste plasser! Tenkte jeg skulle bestille den i forrige uke men venter fortsatt på penger...... :evil: ARGH :evil: ..... Noen som vet hvor den fortsatt er billig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestilte 50pz70 forrige fredag, er nå snakk om at det kommer et større parti til Norge førstkommende tirsdag (30/10)

Glede seg VELDIG jeg.. mye!

pappasmurf

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må være mer tålmodig enn som så. I følge Panasonic Norge så blir det fort slutten av november før Norge får inn flere PZ70 og PZ700

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte en 42pz70 fra stretto for 8 dager siden. Har vært i kontakt med stretto og de håpet på å få den inn innen 14 dager.

Har du selv vært i kontakt med panasonic bjodnes,og fått vite at de ikke kommer før i slutten av november?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på min egen th-50pz70. Ringte Panasonic som fortalte at de ikke har noen datoer på nye tv'er,- MEN håpet og trodde på slutten av november. Visstnok produksjonsproblemer på fabrikken. Hadde ventet 1000 tv'er til norden i midten av oktober og fikk 100.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARDATA har visst 4 TH-50PZ700 på lager , litt høg pris.. men ta ein telefon så er jeg sikker på at den blir redusert ....

ARDATA / PANASONIC TH-50PZ700E PLASMATV 50IN FULL HD 3 HDMI DVB-T SD-SLOT IN

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke sikkert at det er Panasonic Norge som tar inn alle PZ70/PZ700 som kommer til Norge, det ser ut på prisene som om det er en del parallellimport

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre som har lov til å ta inn panasonic sine skjermer da? Regner med det har noe med enerett på import å gjøre dette.... (dette er jeg ikke sikker på men vil tro det er slik.. rett meg hvis jeg tar feil...)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk min 50pz70 i hus i dag fa bmh i bergen. kjempe fornøyd.
    Dei har flere på lager og.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bra å høre! Skal bestille meg en jeg også men mangler litt penger før jeg kan gjøre det! Kom gjerne med anmeldelser i dagene fremover!

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •