Pioneer 8 Generasjon / Innbrenningsproblem?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Pioneer 8 Generasjon / Innbrenningsproblem?

Hei. Jeg har hatt lyst på Pioneer sine nye tver siden de begynte å bli akseptabel i pris på de seneste generasjonene, men både 6 og 7 generasjons tv'ene har hatt store problemer med innbrenning. Vet man med sikkerhet at de nye 8 generasjons panelene har blitt kvitt dette problemet? Jeg har selv hatt panasonic nå de to siste årene og både tv logo, stilling på fotball, dvd meny etc har blitt stående lenge på, av og til hele natten, uten noen problem. En kompis av har en 7 generasjons pioneer som han kjøpte som demo tv og den har discovery logo svakt hele tiden i høyre hjørne.

Fint om noen som har noen erfaringer om dette orker å svare selv om jeg muligens hadde funnet noe om dette på den sinnsyk lange offisielle 8.Generasjons lenkene... Mr. H.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke gå så langt som å si at det er et problem på de. For ca 1 1/2år siden glemte jeg å slå av en Pioneer. Den hadde da en dvd-meny stående med hvit bakgrunn. Tv'n sto på fra ca kl 10 på lørdag til ca kl 10 på mandag.

Det var da såvidt man kunne se antydning til innbrenning, men det forsvant fort når vi satte på bevegelig bilde. Så.. glemmer man å skru av tv'n over flere dager, kanskje uker.. da er det kanskje ikke tv'n som er problemet likevel?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt PC hver dag fra 5-23 uten antyding til permanent innbrenning i flere uker nå. Så kan vel si at innbrennings faren er overdrevet ihvertfall. Hadde antyding til lett midlertidlig innbrenning etter 14 dager i strekk men med litt hvitvasking av skjermen ble det borte. Kjører nå på lavere kontrast på PC(20)

Hadde jeg gjort det med 7 serien hadde jeg garantert hatt midlertidlig innbrenning ihvertfall. Ifølge Pioneer skal det ikke være mulig å få innbrenning på gen 8 pga det nye fosforet og begynner nesten å tro dem....

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har kjørt PC hver dag fra 5-23 uten antyding til permanent innbrenning i flere uker nå. Så kan vel si at innbrennings faren er overdrevet ihvertfall. Hadde antyding til lett midlertidlig innbrenning etter 14 dager i strekk men med litt hvitvasking av skjermen ble det borte. Kjører nå på lavere kontrast på PC(20)

Hadde jeg gjort det med 7 serien hadde jeg garantert hatt midlertidlig innbrenning ihvertfall. Ifølge Pioneer skal det ikke være mulig å få innbrenning på gen 8 pga det nye fosforet og begynner nesten å tro dem....
    Erm... Når kom generasjon 8 plasma? Er det fjorårets modeller?
    Er det noen som kjenner til innbrenning på panasonic th37px70e?
    Jeg har kikket litt på denne idag, men plasma er litt ukjent for meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Erm... Når kom generasjon 8 plasma? Er det fjorårets modeller?
    Er det noen som kjenner til innbrenning på panasonic th37px70e?
    Jeg har kikket litt på denne idag, men plasma er litt ukjent for meg...
    Det er snakk om pioneer sin 8ende generasjon, og de kom vel i starten av sommeren om jeg ikke husker feil.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...en rekke folk har forsøkt å skape innbrenning på disse TVene ved å la statiske bilder stå på over lang tid (dager), og ingen har så langt klart å fremprovosere noe jeg har fått med meg... 8. generasjon er altså vesentlig forbedret på dette punktet, for selv om permanent innbrenning ikke var noe stor greie på 6. og 7. generasjon, var jo den midlertidige til litt irritasjon til tider.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det på tide at Pioneer endrer litt på teksten i bruksanvisningen. Det står vel nesten 100 ganger der at man skal være forsiktig med statiske bilder pga midlertidig innbrenning.

Når det er sagt har jeg ikke sett antyding til dette på min 5080.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Ok...

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...en rekke folk har forsøkt å skape innbrenning på disse TVene ved å la statiske bilder stå på over lang tid (dager), og ingen har så langt klart å fremprovosere noe jeg har fått med meg... 8. generasjon er altså vesentlig forbedret på dette punktet, for selv om permanent innbrenning ikke var noe stor greie på 6. og 7. generasjon, var jo den midlertidige til litt irritasjon til tider.
    Men hvordan er dette på Panasonic sine plasma skjermer? Hvordan er disse i forhold til Pioneer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk av Panasonics plasmaer er at de er blandt de beste på dette punktet. Men mitt inntrykk kan jo hende er svært påvirket av den legendariske PA50 som nesten var umulig å misshandle. Ihvertfall for mitt vedkommende

Kanskje noen som sitter med andre erfaringer.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk innbrenning av disney figuren rett etter jeg fikk min PA50.
    Denne forsvant og etter det så kan tven stå på disney 10 timer daglig uten anntydning til innbrenning av mikke mus..

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Hvis dette er sant, så vil det jo si at Pioneer må erstatte alle 8. gen så får innbrenning.
    Det jeg har hørt er at 8. gen Pioneer paneler sjekker om deler av bildet er statisk f.eks TV2 logoen over lengere tid. Hvis elektronikken oppdager statisk bilde endrerer den på pixlene i dette område for å unngå innbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Hvis dette er sant, så vil det jo si at Pioneer må erstatte alle 8. gen så får innbrenning.
    Det jeg har hørt er at 8. gen Pioneer paneler sjekker om deler av bildet er statisk f.eks TV2 logoen over lengere tid. Hvis elektronikken oppdager statisk bilde endrerer den på pixlene i dette område for å unngå innbrenning.
    Skjermen har et beskyttelsesmodus som besørger dette - slår du av dette, så logges det i skjermen at det er blitt slått av. Innbrenning etterpå er vel på ditt ansvar, og ikke Pioneers.

Så i tråden om innstillinger at Haugen advarte mot å slå av denne funksjonen.

Jeg har ikke hatt antydning til innbrenning på den måneden jeg har hatt min 508XD.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •