Offisiell tråd for Samsung F8 og F9-serie LCD-TVer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 134
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Offisiell tråd for Samsung F8 og F9-serie LCD-TVer

Søkte på forumet, men fant ingen andre tråder om de nye Samsung tvene.
    Så jeg oppretter liksågodt en

Ser nå at Samsung Norge har lagt ut informasjon om de kommende Samsung F8 og F9 modellene.

Spesifikasjoner er som følger:

F9

Kommer i 52"
    Full HD 1920x1080
    8ms responstid
    Lysstyrke 450 cd/m2
    500000:1 Dynamisk kontrast
    Movie Plus
    Smart Lighting Technology (LED)
    SRS Tru Surround XT
    3xHDMI 1.3
    USB 2.0

Hovedforskjellen mellom F8 og F9 er vel hovedsakelig at F9 benytter seg av LED Local Dimming teknologi.
    Har fulgt en del med på denne tråden: Samsung 81 Series anticipation thread - AVS Forum

Men har fått inntrykk av at det er en del barnesykdommer med Samsungs Smart Lighting Technology.
    Men det er tydelig at de er inne på noe!

Det er også verdt å merke seg at F8 har 100hz Motion Plus, noe ikke F9 serien har.

F8:
    Kommer i 40" og 46"
    Full HD 1920x1080
    8ms responstid
    Lysstyrke 500cd/m2
    25.000:1 Dynamisk kontrast
    100hz Motion Plus
    Super clear panel
    Movie Plus
    SRS Tru Surround XT
    3xHDMI 1.3
    USB 2.0

Har fulgt med på denne tråden: Samsung LE-F86 Series Thread (100/120Hz, Auto Motion Plus, 25.000:1 Contrast Ratio) - AVForums
    De første F86 tvene begynte å dukke opp for bare noen dager side hjemme hos folk i England

Det har også kommet en test av F86 her: Samsung LE40F86BD Review: 40” 100Hz 1080p LCD TV Test

F8 og F9 er nesten identiske.
    Dette er da bilde av F9.

Blir spennende å se når folk her hjemme i Norge begynner å få disse tvene hjem.
    Slik at vi får litt erfaringer fra folk her på forumet også

For min egen del vurderer jeg sterkt å gå til innkjøp av en 46" F86 når den blir tilgjengelig.
    Vurderte lenge en M86, men nå kan jeg liksågodt vente på F86

Håper det er fler som er interessert i disse tvene her!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært fint om du kunne postet den naitive panelkontrasten på skjermene også. Noen som vet hvor høy den er ?

Blir spennende å følge med på disse modellene, og hvordan de blir tatt imot av verdens fagpresse. Får håpe de er litt mindre plaget av feil enn M86/87.
    Kanskje Samsung har lært litt av Sony og Panasonic

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner dessverre ikke noe informasjon om hva native kontrasten er på disse nye skjermene. :-|

Hvis noen har noe informasjon om dette så hadde det vært fint.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...rent anslagsvis tror jeg den ligger på rundt 25.000/7,5= ca. 3300:1 på F8 og det dobbelte på F9. Dette gitt at den dynamiske og faktiske kontrasten forholder samme forhold som på dagens M8-serie (de 15.000:1 tilsier ca. 2000:1 on/off kontrast). Reell målbar on/off kontrast vil selvsagt være enda lavere, men det gjelder jo samtlige TVer.

Stemmer overstående vil jo spesielt F9 være svært spennende, selv om det er et godt stykke opp til Pioneer 20.000:1 on/off (som også måler mindre rent faktisk, men det er tilsvarende med overstående måleverdier). Uansett er F9, og selvsagt også F8, et godt stykke i riktig retning hva kontrast angår.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3300:1 på F8 hørtes mye ut ! Men vi får håpe på det

Selv tipper jeg ca 2200:1 Dvs. noe alla Sony's bedre paneler.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse har begynt å dukke opp i prisguiden på hw.no nå: Hardware.no - Prisguide - TV - Samsung LE46F86B

Prisene spriker ser jeg, får håpe den billigste er den rette

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...har fjernet noen pris-innlegg, vennligst forhold tråden teknisk da den ligger under de tekniske fora.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er bestilt og min gamle 28" CRT duger ikke mye til slikt. Jeg har fulgt med på M86/87-tråden en stund og er fryktelig skeptisk til dette valget. 46M87 fristet mest i begynnelsen, men siden jeg bare sitter drøye to meter fra skjermen er det mer det praktiske som tvinger meg i retning av 40". Har ingen personlig erfaring ang. dette med sitteavstand og skjermstørrelse. Men rent teknisk sett, M87 eller F8? Grubler så det knaker og leser spesifikasjoner ned og opp og ned igjen her. Noen spesielle forskjeller noen kan meddele uten at jeg må lese opp igjen hele den 60-siders tråden om M8? Kommer til å bruke den til digital-tv (canal digital og etterhvert RiksTV), mye blu-ray og litt PS3-spilling, da hovedsaklig bilspill. Sport ser jeg ikke på, punktum

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke nevneverdig forskjell på M8/F8 annet enn 100hz, det er også den samme Trident chip'en i begge modellene. I det anmeldelsen linket i første post, blir man anbefalt å ikke bruke 100hz-funksjonen. Så egentlig kan man jo gå for det designet man liker best. Samme anmelder ser jo også små forskjeller i kontrast på modellene

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å fjerne disse "dingsene" på sidene? De ødelegger utseende!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er muligheten for powerbuy på 40F86? Evt 46. Vil ikke lede til offtopic her, men siden dette er den eneste dedikerte tråden til F8/F9 er det vel til alle interessertes beste at forsalget får mest mulig oppmerksomhet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Er det mulig å fjerne disse "dingsene" på sidene? De ødelegger utseende!
    det er ikke mulig. derfor synes jeg tv blir for bred.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det noe av Powerbuyet på denne tv'n ? Er det noen som har fått den ?
    Førsteinntrykk, erfaringer ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det ble noe av powerbuyet ja. tror det er forventet levering i uke 45

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har den også begynt å komme i butikkene. Pen pris da. Regner helt klart de er verdt de par tusen kronene over M86

PAPYRUS / SAMSUNG 40" LCD TV - LE40F86B

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har nå fått min f86 40", men har dessverre problemer med vertikale linjer som beveger på seg. Blir det bedre når den får beveget ordentlig på seg eller er det et kjent problem som kan løses fra min side? Driit stilig tv for de som vurderer, men har ikke testet potensialet unntatt å vise høyoppløste stillbilder på den enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei fått nå f96 50" i hus.

Testet den en del i dag å må si at det er et kanon bilde (lysebilder). det er mye stråling av lyse partier ut i de dimmende områdene. for å si det på en annen måte, det er ikke bra overganger fra lystestreker til kølsvart, blir gråblått i det svarte rundt. lokaldimmingen er ikke perfekt.

skulle vært mindre og flere led lys bak, kanskje et ledlys bak hver pixel. men ellers er det mye innstillinger som må gjøres, har stilt masse har enda ikke funnet det perfekte.

Synes tven er bedre og skapere enn min 40m86. Tven gir utrolig finebilder ved 1080p/24 fra ps3 men i mørkeområder blir litt mye detaljer borte føler jeg. men ellers meget pen, og et bra første inntrykk. anbefalt på det sterkeste.

Til de som lurte på om det var mulig å skru av listene på sidene, det vil ikke funke.

Kommer med bilder av vidunderet i morgen

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på messa på Lillestrøm i dag og så denne (LE52F96) utstillt. Jeg må si jeg ble ganske imponert, da denne TVen klart var den eneste som kunne vise fullstendig svart, og kan ikke si jeg så at baklyset 'blødde' ut når det var f.eks. hvit tekst på svart bakgrunn, men det kan vel tenkes at det er lettere å se i et mørklagt rom?

En ting jeg syntes var svært merkelig, var at da jeg spurte en selger om når denne TVen kom på markedet og hva prisen ville ligge på, sa vedkommende at den ville koste 45.000,- og komme om to uker?

Fillern at jeg ikke tok bilder mens jeg var der... kommer hjem og er helt forvirra om hvilke modeller jeg faktisk så, men jeg mener da bestemt at det var LE52F96 som var utstillt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer nok det

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Jeg var på messa på Lillestrøm i dag og så denne (LE52F96) utstillt. Jeg må si jeg ble ganske imponert, da denne TVen klart var den eneste som kunne vise fullstendig svart, og kan ikke si jeg så at baklyset 'blødde' ut når det var f.eks. hvit tekst på svart bakgrunn, men det kan vel tenkes at det er lettere å se i et mørklagt rom?

En ting jeg syntes var svært merkelig, var at da jeg spurte en selger om når denne TVen kom på markedet og hva prisen ville ligge på, sa vedkommende at den ville koste 45.000,- og komme om to uker?

Fillern at jeg ikke tok bilder mens jeg var der... kommer hjem og er helt forvirra om hvilke modeller jeg faktisk så, men jeg mener da bestemt at det var LE52F96 som var utstillt.
    Om du mener den skjermen som stod ute på gulvet og ikke hang oppe, så var det den ja. Prisen er vel vei(vil)ledende pris. De sa også at prisen på 46F86 var ca 31000, men det er da et powerbuy her til 18750 :-)

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •