Offisiell tråd for Samsung F8 og F9-serie LCD-TVer - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 134 av 134
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool tv

jeg lurte på hva som var best og f 96 og m 86
    100 er det negativt? kan man spille skytespill på disse nu..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F96 er nok en bedre tv enn M86. Men den koster jo også litt mer.
    Om den er vært de ekstra kronene er veldig subjektivt. Men for mange er den nok det. 100HZ er kjekt å ha. Men ikke noe "must" eller ensbetydende med bedre bilde. Begge disse skjermene fungerer bra til PC eller TVspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

How much?

Hvor mye betalte du for denne?
    Sjekka kelkoo.no og kom til en pris på litt over 15000,-
    Sjekka så Siba.no og der kosta den 21993,- :-?

Sitat Opprinnelig postet av SUPPORT 81
    Eller du kan bruke en slik en fra Clas Ohlson til rett under 200 lappen
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Vet det finnes flere varianter og forhandlere av disse, men kan ikke komme på noen andre akkurat for øyeblikket,har ikke selv testet disse fordi jeg rett og slett ikke bryr meg om det er helt avslått eller står i dvalemodus, men gi gjerne en tilbakemelding med erfaringer og om den virker dersom du kjøper deg en slik

Skulle selv kjøpe meg en LE46F86BD og den eneste plassen jeg fant de hadde dem på lager var hos Siba i Oslo
    Kjørte Fra Kristiansand til Oslo "35 mil en vei" og kom hjem igjen ut på natten som den stolte eier av ett nytt flott tv
    Blir jo som en unge på julaften så det ble ikke snakk om å legge seg, det ble montering av ny stereobenk, montering av Vogeels veggfeste og suround anlegg fra Samsung "HT-BD2R"
    Tidlig utpå morrakvisten når alt var klart og montert oppdager jeg til min fortvilelse at tvèn ikke virker:twisted:
    Den slo seg på men kynne ikke justere noe som helst på den, hverken via fjernkontroll eller panelet på tvèn
    Etter to timers søvn så var det klart for nye 70 mil bak rattet og inn til Siba i Oslo igjen, fikk nytt tv uten diskusjon og en kjempe god kundebehandling, fikk med meg noen ekstra blu-ray filmer som plaster på såret:-D

Men nå ser det ut til at jeg må ha en ny Oslotur, reciveren/dvd spilleren til surounden konka også plutselig, den lager masse rare lyder i høytalerene og slår seg av, får opp sikkerhetsmodus i displayet før den slår seg av:evil:

Mine erfaringer gjør at jeg ALDRI kjøper noe som er parralellimport, Betryggende å vite at det ikke skorter på garanti og service når tingene ryker ad dundass

Er veldig fornøyd med tvèn etter at jeg la inn justeringene som var nevnt i linken her inne på den engelske forumsiden:-D

Men jeg har ett problem med tunerboksen min en ipbox 9000 hd
    Satbutikken.no - IPBOX 9000 HD HDTV PVR

Hadde koblet den til tv via scart og den fungerte helt greit, men etter jeg hadde kjøpt meg en hdmi kabel og montert denne så fikk jeg dårligere bilde og ingen lyd:twisted:
    Hva kan dette skyldes?
    Kjempefornøyd dersom noen har noen tips eller erfaringer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha så da er konklusjonen på 100 Htz...
    hva med oppdateringer virker hdmi 1.3 skikkelig nu

en hos samsung mente f serien ikke leverte det den skulle han mente M serien var mere stabilt
    jeg spør siden jeg skal ha meg ny tv.
    vil gjerne vite hvordan 100 Htz virker på raske bevegelser og fotball,
    vær litt mere konkret
    takk.
    Konkret tusen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for en F86 men hvis jeg kan spare 3000 og kjøpe en M86 uten å tape noe annet enn 100 hz så er det jo en grei deal. Men hvis dere som har prøvd begge modellene kan si om det er stor forskjell på disse to hadde jeg blidd glad. Jeg skal spille på den i tillegg til film og viasat pvr.

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av higher05
    Hvor mye betalte du for denne?
    Sjekka kelkoo.no og kom til en pris på litt over 15000,-
    Sjekka så Siba.no og der kosta den 21993,- :-?
    He he, joda jeg kunne sikkert fått den billigere andre plasser en hos Siba
    Men jeg ga selvsagt ikke den summen som de forlanger for den, jeg kjøpte denne for litt over en måned siden og regner med at prisene har synket litt hos konkurentene siden den gang
    Jeg handlet tv, suroundanlegg Samsung HTBD 2, og Vogels veggfeste
    Fikk da pruttet tv ned til 18.000 og fikk i tillegg pruttet 1500 på suroundanlegget og en tusenlapp på veggfeste:-D
    Så totalprisen ble ikke så gal og heller ikke så fryktelig mye dyrere enn en totalpris hos en konkurent
    I tillegg hadde det litt med at jeg ville ha tv på dagen og ikke ville vente i en uke eller to og de var de eneste som hadde det på lager
    Ett annet pluss er når det kommer til garantien, betaler gjerne litt ekstra for å slippe å knote med garanti på ett produkt som er importert og ikke har norsk garanti gjennom Samsung
    For min del var det bare å stikke innom Siba og få nytt tv da den første ikke virket som det skulle, det samme var det for surroundanlegget. fikk til og med med meg en vare for ytterlige 1500,- som plaster på såret fordi jeg hadde vært så uheldig:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool hd tv

kan sikker spare en del her og der ja, jeg får bra pris på alle sony produkter
    men jeg vil ikek kjøpte tv fra nettet du får jo ikek sett bildet eller testa der.
    mye bedre å se tveen man skal kjøe i butikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Jaha så da er konklusjonen på 100 Htz...
    hva med oppdateringer virker hdmi 1.3 skikkelig nu

en hos samsung mente f serien ikke leverte det den skulle han mente M serien var mere stabilt
    jeg spør siden jeg skal ha meg ny tv.
    vil gjerne vite hvordan 100 Htz virker på raske bevegelser og fotball,
    vær litt mere konkret
    takk.
    Konkret tusen
    Jeg skal prøve å belyse dette med F86's 100hz funksjon litt.

1. Hvordan fungerer Samsungs 100Hz Motion Plus ?

Den fungerer slik at den legger til kunstige bilder mellom de opprinnelige bildene fra kildematerialet. Ved hjelp av matematiske beregninger og sammenligninger av 2 bilder som ligger etter hverandre, prøver TV'n å gjette seg til et bilde som den lager å legger det imellom de 2 ekte bildene. På denne måten blir annet hvert bilde ekte og kunstig. Målet med å gjøre det slik er å hindre hakking ( judder ) ved panoreringer og samtidig redusere motion blur ved raske bevegelser på skjermen. F. eks sørge for at en fotball som flyr avgårde ikke mister sin skarphet eller ser ut som en komet....

2. Fungerer det i praksis ?
    Både ja og nei. Den kan fungere greit til å gjøre panoreringene litt skarpere.
    Men på f.eks fotballsendinger kan funksjonen introdusere en del forskjellige artefakter. At deler av bildet plutselig bryter opp, enkelte detaljer blir kornerte ol.

3. Hvordan ser bevegeligebilder ut med 100Hz Motion Plus ?
    På Tv/video materiale ser bevegelsene ut som før. Bortsett fra fordelene og ulempene jeg nevnte i punkt 2.

Men ser du f.eks på en BD film så mister man filmfølelsen, siden bevegelsene nå ser ut som det er filmet med et videokamera slik som Tvprogrammer, serier,
    amatør video osv.
    Du vet sikkert følelsen. Man vet når man ser et klipp fra en film eller om det er fra en Tvserie som McGyver....
    Grunnen til dette er at film blir skutt med 24 bilder/sek, mens video blir skutt i høyere bildefrekvenser. Siden 100Hz Motion Plus legger til kunstige bilder får man derfor denne følelsen av at materialet er skutt med videokamera, og ikke et filmkamera.
    Hva som er best er indivduelt. Personlig liker jeg "kino-følelsen" når jeg skal se film.

4. Kan man deaktivere 100Hz Motion Plus ?
    Ja. Du kan slå denne funksjonen av eller på etter eget ønske.
    Du kan også velge hvordan den skal manipulere de falske bildene med alternativene lav, medium, eller høy.

Håper dette har gitt deg noen svar, Dark.

Forøvrig tror jeg nok de fleste som har hatt denne modellen inne til test har valgt å slå av denne funksjonen. Mange mener den gjør mer vondt enn nytte.

Sony's X3500 modeller har derimot en svært velfungerende 100Hz modus uten nevnverdige artefakter.

HDMI 1.3 problemene, må noen andre svare på. Det vet jeg ikke noe om.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra
    takk for svaret
    da revurderer jeg 100.Htz blir evt .............. ................ ........................... da

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 46" i M8 serien før, og har F8 nå. Jeg har lagt inn et par posts med mine opplevelser av forskjellene tidligere:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post873974

http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post910440

Jeg er veldig fornøyd med F8 nå, men tror vel strengt tatt jeg hadde vært mindre fornøyd om jeg fortsatte med M8. Jeg kjører alltid uten 100HZ, og med Just Scan (1:1 pixelmapping).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking M og F

jaha hva bruker du tveen til, Fotball og sportsendinger som duger.
    men greia er at 100 er Optimalt å ha på fotball .
    har de oppdatert F tveene?
    står vel mellom sony og samsung for min del

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samsunf le40f86

hei
    har fått fiber gjennom altibox :-D , men sliter med å få kalibrert min samsung Le 40F86

bruker hdmi og 1080 i i oppløsning på tuneren motorla 1910

Sliter med å få kalibrert skjermen slik at bilde blir støyfritt og " god sort farge " kommer frem .

Kalibrert tidligere opp mot scart og hvar godt fornøyd med bilde da !

Er det noen her inne same tv og altibox tuner som har noen gode
    innstilinger på kalibrering for denne tv`en med motorola 1910 med hdmi ?

mvh
    glenn

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CAM modul

Hei

Er det noken som har prøvd denne cam modulen for Digitalt Bakkenett på denne Tv`en ?

TechniCrypt CXV

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke virke siden TV'en ikke støtter MPEG4. Skal du ha Riks-TV og Samsung må du ha de aller nyeste modellene.

-Anders

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •