Offisiell tråd for Samsung F8 og F9-serie LCD-TVer - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 134
    Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det mest irriterende med min 40F86 er helt klart sortnivået. Nest etter det er det at TVen ikke husker hvilken inngang som sist var i bruk. Det er jo aldeles talentløst av utviklerne hos Samsung.

Jeg må innrømme at jeg er i tvil om jeg skal beholde eller returnere. Problemet er vel at skal jeg ha bedre sortnivå så må jeg over på plasma, og det har jeg ikke veldig lyst til på grunn av innbrenningsproblematikken.

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Jeg synes det er litt rart at det ikke finnes noen fysisk av/på-bryter på apparatet. Jeg liker å kunne skru helt av, men det går ikke her. Alternativet er å dra ut kontakten, men det er temmelig upraktisk.

Ellers plager det meg fremdeles at sist brukte inngang ikke husker når man skrur på apparatet. Jeg må altså alltid trykke tre ganger på source-knappen (og det tar litt tid, for det er relativt tregt) etter å ha skrudd på TVen.

Løsningen er kanskje en universalfjernkontroll med makroer.
    Eller du kan bruke en slik en fra Clas Ohlson til rett under 200 lappen
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Vet det finnes flere varianter og forhandlere av disse, men kan ikke komme på noen andre akkurat for øyeblikket,har ikke selv testet disse fordi jeg rett og slett ikke bryr meg om det er helt avslått eller står i dvalemodus, men gi gjerne en tilbakemelding med erfaringer og om den virker dersom du kjøper deg en slik

Skulle selv kjøpe meg en LE46F86BD og den eneste plassen jeg fant de hadde dem på lager var hos Siba i Oslo
    Kjørte Fra Kristiansand til Oslo "35 mil en vei" og kom hjem igjen ut på natten som den stolte eier av ett nytt flott tv
    Blir jo som en unge på julaften så det ble ikke snakk om å legge seg, det ble montering av ny stereobenk, montering av Vogeels veggfeste og suround anlegg fra Samsung "HT-BD2R"
    Tidlig utpå morrakvisten når alt var klart og montert oppdager jeg til min fortvilelse at tvèn ikke virker:twisted:
    Den slo seg på men kynne ikke justere noe som helst på den, hverken via fjernkontroll eller panelet på tvèn
    Etter to timers søvn så var det klart for nye 70 mil bak rattet og inn til Siba i Oslo igjen, fikk nytt tv uten diskusjon og en kjempe god kundebehandling, fikk med meg noen ekstra blu-ray filmer som plaster på såret:-D

Men nå ser det ut til at jeg må ha en ny Oslotur, reciveren/dvd spilleren til surounden konka også plutselig, den lager masse rare lyder i høytalerene og slår seg av, får opp sikkerhetsmodus i displayet før den slår seg av:evil:

Mine erfaringer gjør at jeg ALDRI kjøper noe som er parralellimport, Betryggende å vite at det ikke skorter på garanti og service når tingene ryker ad dundass

Er veldig fornøyd med tvèn etter at jeg la inn justeringene som var nevnt i linken her inne på den engelske forumsiden:-D

Men jeg har ett problem med tunerboksen min en ipbox 9000 hd
    Satbutikken.no - IPBOX 9000 HD HDTV PVR

Hadde koblet den til tv via scart og den fungerte helt greit, men etter jeg hadde kjøpt meg en hdmi kabel og montert denne så fikk jeg dårligere bilde og ingen lyd:twisted:
    Hva kan dette skyldes?
    Kjempefornøyd dersom noen har noen tips eller erfaringer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kalibrering

noen som har noen gode kalibreringstips til f serien ?
    da tenker jeg på game mode . har kjøpt det nye gta4 til xboks 360 og opplever det blir altfor mørkt bilde med game mode

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen nyheter rundt "scrolling bars" problematikken?

Begynner å bli rimelig lei av scrolling bars.. legger merke til dem uansett hva jeg ser på nesten.. må ha backlight på max osv om jeg ikke skal se dem, men da er jo bildet crap.. HJELP!!

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når og hvordan vises disse såkalte scrolling bars? Stor plage?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Når og hvordan vises disse såkalte scrolling bars? Stor plage?
    Dette lurer jeg også litt på? Hvordan er det med 100hz på denne TV'en, noe som er verdt å bruke?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting angående denne 46". Er det trolig at den kommer til å synke i pris de kommende mnd? Er det nye modeller på vei inn som kommer til å føre til prisnedgang osv?

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Selvin
    Dette lurer jeg også litt på? Hvordan er det med 100hz på denne TV'en, noe som er verdt å bruke?
    Vi har ikke noe scrolling bars på vår 46 tommer. Og jeg syns personlig at 100hz teknologien er oppskrytt uansett tv. Det gir et alt for feil bilde, nesten til å bli sjøsyk av alle de raske bildene. Men jeg vet fatter har brukt det når han ser på golf og fotball så det fungerer nok som det skal. Men til film så er 24hz å foretrekke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer virkelig 46" av F86 modellen. Er du jevnt over fornøyd med din TV, cognito?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Det mest irriterende med min 40F86 er helt klart sortnivået. Nest etter det er det at TVen ikke husker hvilken inngang som sist var i bruk. Det er jo aldeles talentløst av utviklerne hos Samsung.
    Hei, jeg fikk min F86 i går og jeg gruet meg til dette med å ikke huske sist inngang. Men det gjør den hos meg. Riktignok har jeg foreløpig kun tilkoblet S-video og RCA, og har også testet med scart, og den kommer til sist brukte inngang.

Kan dette være fikset i nyere utgaver eller har det kanskje noe med at jeg ikke bruker HDMI å gjøre?

I tillegg så jeg at dingz.no hadde en review der de "advarer" mot det blå lyset foran, men det går fint an å velge i config om og når det skal stå på. Det kan forsåvidt like gjerne skyldes de ikke-eksisterende redaksjonelle evner hos nettstedet for alt jeg vet.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du finale i CL på denne i går kanskje? Ikke noe etterslep?

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Selvin
    Vurderer virkelig 46" av F86 modellen. Er du jevnt over fornøyd med din TV, cognito?
    Jeg vil si alle her i huset er 100% fornøyd med den ja. Det mest irriterende i mine øyne er hvor træg fjernkontrollen er og at den ikke husker source input fra forrige gang tven stod på. JEg syns ikke sortnivået på den er dårlig som blir nevnt over her (til lcd å være).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du finale i CL på denne i går kanskje? Ikke noe etterslep?
    Antar den var til meg: jeg så bare 10min av finalen på den, skulle se den på pub. Men jeg var mer oppmerksom på spillet enn bildet for å være helt ærlig.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den. Herlig utfall av kampen forøvrig
    Har vurdert mange alternativer til tv'er nå, og jeg heller mot denne tv'n i 46". Vurderte stert kuro på elkjøp på tilbud nå, men med innkjøp av høytalere og feste, blir den straks 25k.

Men noen spørsmål til denne samsungen før jeg bestemmer meg. Hva er dette med scrolling bars? Er sortnivået akseptabelt? Etterslep? Den glassplaten det snakkes om på denne modellen. Gjør den i praksis at enn får samme problemer med lys som med en plasmaskjerm?

Og helt til slutt; Når kom denne tv'n på markedet? Er det nye på vei inn fra samsung? Går nemlig mot at jeg utsetter kjøpet til over sommeren, og er det da gode sjanser for at prisen har sunket et par lapper?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den. Herlig utfall av kampen forøvrig
    Har vurdert mange alternativer til tv'er nå, og jeg heller mot denne tv'n i 46". Vurderte stert kuro på elkjøp på tilbud nå, men med innkjøp av høytalere og feste, blir den straks 25k.

Men noen spørsmål til denne samsungen før jeg bestemmer meg. Hva er dette med scrolling bars? Er sortnivået akseptabelt? Etterslep? Den glassplaten det snakkes om på denne modellen. Gjør den i praksis at enn får samme problemer med lys som med en plasmaskjerm?

Og helt til slutt; Når kom denne tv'n på markedet? Er det nye på vei inn fra samsung? Går nemlig mot at jeg utsetter kjøpet til over sommeren, og er det da gode sjanser for at prisen har sunket et par lapper?
    - Scrollbars vet jeg ikke mye om, andre vil sikkert belyse problemet
    - F serien har fått bra kritikk de fleste steder jeg så hva gjelder sortnivå
    - Min står i en vestvendt stue med veldig mye sol om ettermiddag, jeg så ingen problemer ift. min forrige tv (også Samsung LCD men uten noe plate). Worst case - ned med persienner!
    - Så vidt jeg vet var F serien rykende fersk i fjor midt på sommeren en gang. Nå har det kommet A serien som skal ta over for F og det er nærliggende å tro at F vil bli billigere. Men det er alltid en ny serie og man kan vente uendelig og det vil alltid være noe nytt å vente på...

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt vil nye modeller hele tiden komme og prisene synke. Men for min del er det snakk om å greie meg 2-3 uker uten nå. I sommer blir tv'n uansett bare ståendes stort sett urørt i hybelleiligheten. Så om det fort kan være snakk om et par tusen kroner billigere om noen mnd, er det kanskje lurest å vente. SKikkelig kjipt når man er ivrig på ny tv med en gang riktignok.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daninor
    Hei, jeg fikk min F86 i går og jeg gruet meg til dette med å ikke huske sist inngang. Men det gjør den hos meg. Riktignok har jeg foreløpig kun tilkoblet S-video og RCA, og har også testet med scart, og den kommer til sist brukte inngang.

Kan dette være fikset i nyere utgaver eller har det kanskje noe med at jeg ikke bruker HDMI å gjøre?
    Tja. Begge deler er vel mulig, men jeg tipper det er det siste. Jeg ha forøvrig opplevd et par ganger at den har kommet tilbake på HDMI1 etter standby, men stort sett ikke.

Du kan sjekke versjonsnummerne på softwaren ved å gå inn i servicemenyen. Mitt apparat har denne versjonen:

T-PONFMPEUMD-1007.0
    T-PNRPEUS-1001.1
    PEONY_ROSE_TR-1006.0
    Dec 03 2007
    20:44:49

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sjekke versjonsnummerne på softwaren ved å gå inn i servicemenyen. Mitt apparat har denne versjonen:

T-PONFMPEUMD-1007.0
    T-PNRPEUS-1001.1
    PEONY_ROSE_TR-1006.0
    Dec 03 2007
    20:44:49[/QUOTE]

************************************************** *

HUr går man in i servicemenyen på en F86?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Bare trist

Skulle bare gi mitt bidrag til denne tråden etter å ha "gått" gjennom to TVer av LE40F86BD.

Den første feilen som jeg ble plaget av var en rar grønnfarge på bildet,etter en halvtime inn i den siste Resident Evil filmen, startet det hele.Alt som skulle være rødt var grønt,etter hvert ble også brunt og svart også veldig grønt.Da en sekvens med en støvsky,som skulle være gul,også var grønn så slo jeg av Tv`en.Etter å ha ventet i noen timer prøvde jeg igjen,bildet var mere normalt,men mennesker med svart hår grønt skjær ,ja Hulk hår,dere vet hva jeg mener.

Neste problem var humbars/scolling lines,de horisontale stripene som ruller over bildet ,ganske raskt nedover.Veldig synlig i den grå menyen til P3 spillet CoD4.Ellers så bruke jeg en eldre Pioneer 737 DVD spiller over component,stripene var også fremme der.

Etter å ha lest meg opp på moderforumet til AVF fant jeg heldigvis ut at verken min P3 ,dvdspiller eller ulike kabler var grunnen til alle mine feil på den nye Tven.

Kun en dag før jeg kontaktet butikken kom også feil nr3 fram,Tven startet plutselig å lage en elektrisk summelyd,slik som et bilderørs Tv kunne lage når de ble varm og var svært gammel og på vei til å dø ut.Den kom hvis jeg brukte HDMI eller Component.
    Etter hvert fant jeg ut at støyen forsvant hvis jeg skiftet bilde modus fra Normal til Movie eller Dynamic.Støyen var kun i den ene bilde moduset,veldig rart.

Etter en svært lang ventetid på Tv nr 2 ,så var jeg svakt optimistisk når jeg startet opp den nye Tven.Hadde ikke noen komponenter tilkoblet,og joda lyden var også her,men faktisk enda værre.Her var lyden kun borte hvis jeg brukte Dynamic mode,min minst likte bilde innstilling.Denne feilen er helt tydelig i sammenheng med en lysjusterings komponent,lyden forandrer styrke(blir svakere) om bilde blir lysere hvis du f,eks åpner Tv menyen eller det lyst bilde dukker opp i en film.

Humbars/scrolling lines var også tilstede på denne Tven,om noe svakere.

Så etter å ha vært uten en Tv for en hel måned så ville jeg spille litt P3 før jeg kontaktet butikken igjen.Kjøpe GTA 4.Good stuff.Etter å ha spilt noen timer så kom faktisk også den syke grønnfargen fram,den kunne forandre styrke i løpet av noen sekunder.Greide også å presse Tv til å bli bedre ved å løpe inn og ut av hus veldig raskt.Denne løsning fikk meg iallefall til å fortsett å spille noen timer til.

Måtte også prøve om denne Tven hadde problemet med 1080p/24Hz,så jeg kjøpte den artige filmen Happy Feet.Og joda jeg så svært fort problemet,et lett synlig flimmer hele tiden.Jeg synes det er helt utrolig at Samsung faktisk fortsetter å produsere Tver med samme teknologi uten å ha løst alle problemene,det synes som om de rett og slett ikke bryr seg.

Har snakket med flere rundt omkring i Norge og utlandet,dissse humbars/scolling lines var faktisk et problem på serien før M86,og det begynner å bli en stund siden.Ingen butikker som jeg har snakket med vil innrømme at Samsung har problemer,og repratørene i Norge vet ingenting om eventurelle firmware oppdateringer som England begynner å få.I Frankrike har noen blitt kvitt alle problemene sine via slike firmware oppdateringer i tilegg til div komponent utskiftinger inne i selve Tven.I England er det værre,de sier at firmware oppdatering kun maskerer problemet,det blir aldri borte.Siden selve Tv skjermen er den samme som er finnes i flere av Sonys LCD Tver,som ikke har humbars/scrolling lines promleme,så er det Samsungs feil at dette problemet er synlig.Noen på det engelske foumet sier at Samsung har valgt å sparte penger på skjermingen mellom de ulike komponentene,dvs forstyrrelser vil bli lettere synlig.Hele historie er trist fordi jeg ser at Tv kunne ha vært en av de beste på markedet uten alle feilene.Svartnivået var utrolig for en LCD Tv,høytalerne gav faktisk god lyd,og bildet var klart hele tiden mens jeg bruke det til P3 spilling.Ikke noe "smearing" hvis jeg snudde meg rask i CoD4.

Også vært ergelig at Samsungs nye serie LE-A656 fremstår som en sykdoms befengt Tv,noen feil er blitt fjernet via en uoffisiell firmware oppdatering som sirkuleres rundt på forumet.Men det finnes faktisk de som hadde en feilfri Tv i utgangspunktet men som innstallerte den nye oppdateringen,de trodde vel at det var flere forbedringer innebygget i pakken.Flere av dem oppnådde ikke annet enn å plutselig få de samme problemene som oppdatering skulle fjerne,veldig rart.:???:

Jeg returnerte Tv nr 2 etter litt over en ukes bruk,butikken jeg brukte sa at hvis jeg leverte inn Tven innen to uker etter utlevering ,så kunne de merke Tv som DOA(dead on arrival) ,ergo de trengte ikke snakke med Samsung vedrørende min retur.Da vet jeg det til neste gang,det virker som alt over 2 uker retur medfører en automatisk saksbehandlingstid på iallefall en uke fra Samsungs side,som skjedde ved min første retur.

Nå nå har jeg en P3 maskin med flere spill stående ubrukt i påvente av et nytt kjøp av en HD Tv,vet rett og slett ikke hva jeg skal velge.

Som jeg skrev på det englske forumet,det virker som denne HD TV ideen kom på banen for raskt.De forskjellige Tv produsentene finner på nye versjoner hele tiden,men er ikke villige til å satse nok penger til selve produksjonen og uttesting for feil FØR de sender dem ut på markedet.Vi forbrukere er prøvekaniner for det nyeste av teknologi,eventuelle feilskjær blir bare våres problem.Samsung fortsetter framover uten å tenke seg om,og lar en hel kundegruppe bli sittende igjen.Jeg vet om flere som sliter med sine M86,de fikk aldri noe hjelp,så jeg har ikke noe tiltro til at Samsung skulle finne en løsning for F86,som egentlig kun er en noe forbedret utgave av M86.Jeg har ikke noe interesse i å eie en Tv til 16000 kroner som har så mange feil at selve hyggen av å bruke en Tv blir ødelagt idet jeg slår den på.Jeg lengter faktisk tilbake til en vanlige rør Tven,den kunne man stole på,men jeg er irriterende nok tvunget til å kjøpe en ny HD TV fordi jeg har en P3.

Mitt første møte med HD TV ble en fæl opplevelse om jeg ikke unner min verste fiende.Min drøm er å finne en HD TV som faktisk er feilfri,men slik som Tv verden fremstår idag, virker det hele utopisk tanke fra min side.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at dere skriver at 100 hz ikke er noe poeng i å bruke på F86. Hva skiller den da fra M86. Er den et mye bedre kjøp generelt som gjør det verdt å legge i noen tusen ekstra?

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •