Offisiell tråd for Samsung F8 og F9-serie LCD-TVer - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 134
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fenixen
    tror endelig jeg har funnet tven som har de jeg trenger, og som har et akseptabelt nivå av feil :P

Har vurdert kuro 50" som jeg får til 20.000, menne ser veldig mye tv i dagslys og bruker en del ps3 og pc... Dessuten er 46" en fin liten størrelse
    kuro til20? Give me!!! hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe innkjøpspriser

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bladet Hjemmekino har testet LE40F86BD og fikk veldig bra. Men prisen er på 17.990,- for 40"

Sjekker på Mpx.no og der er typen LE46F86B til kr 18.995,- og LE40F86B til 13.990,-

Men dem mangler begge en D til slutt...er dette eldre modeler eller? Og hvis ikke så har jo Hjemmekino bomma voldsomt på pris da..

Her er foresten testen Hjemmekino gjorde: http://www.samsung.com/no/products/t...samsung_f8.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Paralellimport

Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Ser bladet Hjemmekino har testet LE40F86BD og fikk veldig bra. Men prisen er på 17.990,- for 40"

Sjekker på Mpx.no og der er typen LE46F86B til kr 18.995,- og LE40F86B til 13.990,-

Men dem mangler begge en D til slutt...er dette eldre modeler eller? Og hvis ikke så har jo Hjemmekino bomma voldsomt på pris da..

Her er foresten testen Hjemmekino gjorde: http://www.samsung.com/no/products/t...samsung_f8.pdf

Det er antakeligvis paralellimporterte tver.
    Sjekk serienr.
    slutter de på x etc er de det.

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg en fra komplett selv i går.
    ( Samsung 40" LCD-TV LE40F86BD )
    Til 13.500 kroner og stoler på det er norske varer man får fra de.
    Om du skal ha en så vær kjapp kom inn 26 i går, bare 11 igjen.
    Så virker som en pop tv for tia, etter den testen.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sgt.Stav
    Bestilte meg en fra komplett selv i går.
    ( Samsung 40" LCD-TV LE40F86BD )
    Til 13.500 kroner og stoler på det er norske varer man får fra de.
    Om du skal ha en så vær kjapp kom inn 26 i går, bare 11 igjen.
    Så virker som en pop tv for tia, etter den testen.
    Du får ikke "norsk" vare fra Komplett, nei. Den skjermen du har bestilt er parallellimportert, og har bare engelske menyer og engelsk bruksanvisning. Om du får problemer så vil ikke Samsung Nordic hjelpe deg, men Komplett er jo pliktet til å håndtere dette selv. Jeg sjekket dette med Komplett i går, fordi jeg også har lyst på dette apparatet.

Modellbetegnelsen på skjermer som leveres via Samsung Nordic skal være XEE:

http://www.samsung.com/no/products/t...kjellen_no.pdf

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm dette er jo merkelig, driver en så stor leverandør som komplett med "snusk"??

Dog så skal vel alt av trøbbel osv håndteres med selger? så hva er det egentlig som blir problemet for oss som har handla fra eks komplett?

Edit: Leste gjennom den linken nå, hmmz det var jo noen gode poeng osv med hente service osv der da.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er uten tvil best å gå for XEE modelen ser det ut som...hente service hjemme hos deg om det er noe galt med skjermen...og nulltoleranse mot pixelfeil er jo veldig bra da.

Dette kan jo ikke Komplett matche skulle en tro...

EDIT: Men finner ikke XEE modelen noen plass jeg....ingen av dem store kjente som har den ivertfall.

EDIT: Fant den hos Expert...men den er jo voldsomt mye dyrere da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

f86

kjøpte min 40 f86 fra itegra.no fikk den da til 13900, og det var på slutten på januar. Får gode priser når man kjøper varer til noen mill iløpet av et år til butikken:smile:

Kjempe fornøyd, gjør seg utmerket sammen med sms veggfeste og abrahamsen v.1/v.3/v.4

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte Komplett litt ang hvilke rettigheter en har når en kjøper en ikke "nordic" Samsung tv.

Svaret jeg fikk:
    Alle LCD-skjermer følger ISO 13406-2-standarden, som blant annet omfatter at det kan være pikselfeil på skjermen. Miljøavgidten er noen man betaler når du kjøper TV'en hos oss og kommer frem spesifisert når du handler den. Miljøavgiften på denne Tv'en er på 43 kroner. Hvis det skjer noe med denne TV'en så er det 14 dager DOA periode på denne. Hvis du trenger en sevice på denne er det InfoCare som tar seg av reprasjonen og kan sendes direkte til dem. Vi står for kostnadene ved dette.

Så en mister da bla, nulltoleranse mot pikselfeil,norske menyer og bruksanvisning,hjemme service om det er noe galt med tv og henting av tv om det må inn til reperasjon.

Men pris forskjellen er jo såpass stor at noe må en nok kunne offre...skulle det gå noe galt med skjermen så får du den selvf reparert. Nulltoleranse mot pikselfeil derimot ville jeg savnet...men en ser jo når en får den om det er tillfeldet...isåfall kan en jo altids bruke angreretten. Men går utifra at dette er noe en kan bli "enige" med Komplett om...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan, ny her på forumet....

Har fulgt med på denne tråden og særlig dette med typebetegnelsen på den Nordiske utgaven av Samsung, og er i grunn litt forvirret av hva som er hva.

Hvis jeg ser på oversikten på kelkoo feks på en LE52M87.... så er det flere typer å velge mellom..
    BD
    BDX
    BDX/XEC
    BDX/XEE
    På Samsungs hjemmeside så står det at den Nordiske modellen skal ha XEE, betyr dette at alle de andre er paralellimporterte og at Samsungs Nordiske garanti bl a for pikselfeil ikke gjelder.
    Er det noen som vet forskjellen på en BDX/XEC og en BDX/XEE? og en BD og en BDX?

Hvis det stemmer at det kun er XEE som ikke er paralellimport så er det kun best-buy av 14 treff på kelkoo som tilbyr den Nordiske utgaven med de "rette" garantier. Ser også at det er den dyreste utgaven så det virker jo nesten meningsløst og betale 9000,- mer for å få den Nordiske utgaven. Så langt jeg kan se så er det samme tv`n men uten norske menyer.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye rot fikk jeg min 40F86 i hus i går. Stort sett brukbart fornøyd, men det er en irriterende plage:

Når jeg skrur den på så går den default på EXT1 (SCART) og ikke på HDMI1. Jeg har Altibox PVR tilkoblet HDMI1, og en Pioneer harddiskopptaker på EXT1, men vanligvis vil jeg jo at den skal gå direkte på HDMI1. PVRen står på hele tiden, så det er altså signal på begge disse inngangene når jeg slår på TVen.

Kort sammenfattet:
    Om jeg ser på TV via HDMI1, og setter TVen i standby og så på igjen, så går den til EXT1. Den "husker" mao ikke at den sto på HDMI1.

Er det noe man kan gjøre for å fikse dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden noen la ut erfaringer fra F-serien, ingen som har kjøpt i det siste ?

Fikk endelig gjennom min bestilling fra Norek i dag på 46tommeren, håper den dukker opp i neste uke.. posten er så jævli strenge/trege når det gjelder levering på dør over fjellet

noen som har oversikt over hvilke andre tver som ble testet opp mot samsung i hjemmekino sin test ? vet at sony sin w3000 var med og ble rangert under samsung sin

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fick hem min 40" F86 igår och har inte tukla så mycket med inställningarna än men det ser mycket lovande ut .

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er litt rart at det ikke finnes noen fysisk av/på-bryter på apparatet. Jeg liker å kunne skru helt av, men det går ikke her. Alternativet er å dra ut kontakten, men det er temmelig upraktisk.

Ellers plager det meg fremdeles at sist brukte inngang ikke husker når man skrur på apparatet. Jeg må altså alltid trykke tre ganger på source-knappen (og det tar litt tid, for det er relativt tregt) etter å ha skrudd på TVen.

Løsningen er kanskje en universalfjernkontroll med makroer.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brukt 40" i ca 14 dager nå.
    inntrykket er solid, nå har jeg brukt en action mk2 som tv i 2 år så sammenligningen blir litt feil.

Bildene virker sylskarpe.
    Den ser også veldig pen ut og tar seg bra ut i stua.
    Blueray på denne var meget bra(testa med ps3)
    Testa både 720P og 1080P.

Kjøpte via komplett, gidda ikke legge 19-20 lapper for hente hjemmservice og pixel garanti da man har 14 dagers angrefrist på netkjøp.
    Prisen er jo betydelig lavere på nettkjøp.

Alt i alt er jeg 100% fornøyd med kjøpte, og kan bare anbefale den til alle som skal kjøpe seg en ny tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Fin pris??

Hei
    Har leita litt etter en fin pris på 46F86 og fant denne:

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=18872

Ser ut til å være en fin pris synes jeg men det er kanskje andre på forumet som har funnet enda hyggeligere pris andre steder. Er i så fall interessert i lenker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelle1
    Fick hem min 40" F86 igår och har inte tukla så mycket med inställningarna än men det ser mycket lovande ut .

Nu har tv:n gått till *******, när den har stått på i ca 2-3 timmar så fryser bilden och halva bilden växlar i massa olika färger. Blir samma på alla källor, antenn, scart, vga, hdmi. Har en philips 26" på sovrummet som har samma signal in så det kan inte vara singnalen. Blir att ta kontakt med förhandlaren imorgon.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung LE40F86BDX

Hei kjøpte min 40 tommer på netonnet til 12.990
    har lest en del forum og har kalibrert tv en mot rgb og scart .

har også en sony dvd spiller med hdmi utg , er det noen som har noen gode
    kalibreringstips til den ?
    eller er det bare å bruke kalibrerings tipsene som brukes mod hdmi og ha sendinger som blueray osv

er meget fornøyd med tv en så langt

er det noen som havet om mann kan oppdatere firmware selv ?

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hatt 46tommeren en liten uke nå, sitteavstand under 3meter.

Er veldig fornøyd, etterslep eksisterer ikke og fargene er krem.

Det som irriterer litt er sortnivå, og scrolling bars.. så corpse bride på blu-ray, veldig mørk film noe som gjorde scrolling bar greiene SYKT irriterende. likevel kjempefornøyd og soleklar anbefaling om lcd er valget

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •