Offisiell tråd for Samsung F8 og F9-serie LCD-TVer - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 134
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei. Er helt fersk her og vet egentlig ikke om dette spørsmålet passer her, men vi prøver.

Vurderer å kjøpe en samsung 40" LCD av et eller anna slag, og det jeg lurer på er, hva er forskjellen på "R86", "M86", "S86" osv, gud vet hva de kaller tv`n for?

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Senjagutten
    Hei. Er helt fersk her og vet egentlig ikke om dette spørsmålet passer her, men vi prøver.

Vurderer å kjøpe en samsung 40" LCD av et eller anna slag, og det jeg lurer på er, hva er forskjellen på "R86", "M86", "S86" osv, gud vet hva de kaller tv`n for?
    Alt dette står ganske godt forklart på samsung.no sine sider.

Det jeg lurer på derimot er ikke så lett å finne ut av.

Hva forskjellen er på en LE46F86BD og LE46F86BDX.

Bestilte en BD på pixmania men de er jo plutselig blitt out of stock etter jeg la inn bestilling og vurderer å handle fra amentio, men de er BDX. Det er snakk om samme tv?

AMENTIO / SAMSUNG 46'' LCD TV BLCK 100HZ TRU HD IDTV
    Samsung LCD TV LE46F86 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm....har prøvd å lete litt på samsung sine sider, men jeg kan ikke si jeg klarer å finne noe informasjon om hva disse bokstavene står for.

Når det gjelder "BD" og "BDX", så tror jeg det er samme tv, det er bare det ene utsalgsstedet som tar med mer av produktnavnet enn det andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kansje det kan ha noe med hvilken importør de bruker

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt sikkert paralellimport merking ja.
    Selvsagt fikk jeg beskjed om at amentio også er "out of stock" etter jeg hadde bestilt. HElt sjangseløst, når det står at de har 18 på lager.
    Er mildt sagt forbanna nå. Etter først å ha avbestilt på pixmania fordi de ikke hadde på lager og nå skjer det samme igjen.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å fysisk fjerne det der blå lyset i underkant av F86? Ser jo ut som om det sitter under tven på en måte. Syns det er designmessig horribelt. :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Er det mulig å fysisk fjerne det der blå lyset i underkant av F86? Ser jo ut som om det sitter under tven på en måte. Syns det er designmessig horribelt. :evil:
    For å sitere noen andre så allerede har skrevet inn i tråden.

Sitat Opprinnelig postet av T2
    Er det mulig å fjerne det skjemmende lyset fra av / på knappen på undersiden?
    Sitat Opprinnelig postet av Cueball
    Gå inn på meny - Setup - Light Effect - Sett til "Off"
    Det skulle vell svaret på spørsmålet?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2peewee
    Det skulle vell svaret på spørsmålet?
    Ikke helt. Vet det går an å slå av lyset med innstillingene til skjermen. Det jeg mener er om det går an å fysisk fjerne lysdioden, altså bruke verktøy for å få den bort fra skjermen. Syns skjermen hadde vært mere stilren uten det bøyde "plastrøret". Ser jo ut som den sitter under skjermen, og ikke er integrert i den... Evt er det jo mye enklere å kjøpe en annen tv.. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Ikke helt. Vet det går an å slå av lyset med innstillingene til skjermen. Det jeg mener er om det går an å fysisk fjerne lysdioden, altså bruke verktøy for å få den bort fra skjermen. Syns skjermen hadde vært mere stilren uten det bøyde "plastrøret". Ser jo ut som den sitter under skjermen, og ikke er integrert i den... Evt er det jo mye enklere å kjøpe en annen tv.. :-D
    Det var så drastisk til verks du skulle gå ja
    Hmm, nå skal jeg ikke svare 100% sikkert, men har vert i butikken å sitt tv`en og jeg er ganske sikker på at det ikke er plastrør der. Såg ut som det var ganske intregert i tv`en. Ikke slik det sur i posten her på 1.side.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de som har kjøpt F86, har dere vært plaget med det enorme problemet som har vært på avforums, banding, lines, etc etc etc++

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henrikr
    Av de som har kjøpt F86, har dere vært plaget med det enorme problemet som har vært på avforums, banding, lines, etc etc etc++
    ingen problemer her, Den spiser alt av video og bilder veldig pent. Uten tvil en av de beste LCD skjermene på markedet.
    Jeg er ikke sikker på hva slags firmware som er på den vi har i stua men går utifra det er den som de fleste har rett fra fabrikk.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    ingen problemer her, Den spiser alt av video og bilder veldig pent. Uten tvil en av de beste LCD skjermene på markedet.
    Jeg er ikke sikker på hva slags firmware som er på den vi har i stua men går utifra det er den som de fleste har rett fra fabrikk.
    Takker for svar Cognito. Da blir det ny TV på meg snart også

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henrikr
    Vurdere å kjøpe meg en slik TV. Kunne du være litt mere konkret med disse enorme problemene? Hva en banding, lines etc etc etc. som du nevner? Har du noe linker?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne på SHG for en måned siden, og har ikke opplevd noe problemer med min 40F86.

Har kopplet til:
    - CD satelitt boks
    - Viasat satelitt boks
    - Pioneer DVR-433

Alt gjennom SCART kabler, kjøpte nye kvalitets kabler (ca 300 Kr stk) i samme slengen. Og bildet er kjempe bra selv med SCART kabel!

Venter nå bare på erfaringer på den nye satelitt boksen fra Canal Digital ( HD PVR), så byttes den gamle ut og bytter over til HDMI kabel.

Viasat boksen og DVD/HDD opptakeren byttes så snart det kommer en HDD/DVD opptaker med støtte for RiksTV.

Angrer ikke et eneste sekund på dette kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung F86 problemer

Hei. Etter å ha hatt min tv i noen måneder sitter jeg igjen med delte følelser.
    Jeg er super fornøyd med tven og bildet, men det er et part småting som trekker veldig ned for min del
    I begynnelsen la jeg ikke merke til de scrolling lines som har blitt nevnt i utenlandske forum, men etter hvert så jeg de veeeldig godt!
    Det ble utrolig irriterende å se på scener med mye grått.
    Jeg opplever dette fortsatt, men kun i scener med dårlig belysning og kamera.
    Dvs norske reality serier etc.
    Jeg fjernet mesteparten av linjene ved å forandre time setting inne i servicemenyen.

Clouding i nesten alle hjørnene, mest markant øverst i høyre samt nederst venstre er også plagsomt, men det er ikke noe man legger merke til før skjermen er helt sort, så ikke veldig plagsomt.

Scart inngangene på f86 er latterlig dårlige! Når man kobler til get boks pvr via scart, så flimrer bildet når det er mye hvitt eller spesielt lyse scener og overganger, samt litt statisk flicker i noen av piksel linjene.
    Dette forsvant når jeg gikk over til den nye hd pvr boksen fra get.
    Ellers er det en del småplukk jeg ikke er helt fornøyd med, men blue ray avspilling er helt overlegent!!
    Der har jeg ikke lagt merke til noen problemer! Og nå som jeg har koblet til den nye get boksen vi hdmi, så virker det faktisk som de verste problemene er borte, eller merkbart mindre.
    Så nå er jeg veldig veldig fornøyd

Delay i høyttalerne var et problem, men koblet tven til hjemmekino forsterkeren min, og da slapp jeg det problemet
    Noen andre som har erfaringer med f86? Positive og negative? Det skal dog sies at jeg la veldig mye mer merke til feil og mangler etter jeg leste utenlandske forum Så for dere som ikke har gjort det enda, hold dere unna
    Hadde en philips pf9731d tidligere som jeg betalte 30000,- for på elkjøp, og bildet kan ikke sammenlignes! Samsung knuser philips! Ihvertfall i lysstyrke på displayet.

ps: 100hz teknologien som jeg i utgangspunktet trodde jeg kom til å trenge veldig bruker jeg aldri!! Da blir det fryktelig mye etterslep og unaturlige stakkato bevegelser. Så eneste "funksjonen" jeg har på er fargeforbedring tror jeg.
    Men dette ble veldig mye, så flott om noen hadde kommet med deres synspunkter

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra inlegg danny!

Du sier at det er mye etterslep og hakking når du bruker 100hz.. trodde 100hz skulle forhindre slikt jeg ?
    Hvordan er tven på etterslep ellers? tenker både fotball og film..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fenixen
    bra inlegg danny!

Du sier at det er mye etterslep og hakking når du bruker 100hz.. trodde 100hz skulle forhindre slikt jeg ?
    Hvordan er tven på etterslep ellers? tenker både fotball og film..
    Hei.
    Ja den 100hz teknologien ødelegger veldig mye av seer opplevelsen! Jeg også trodde 100hz skulle gjøre gull og grønne skoger, men neida.
    Jeg er veldig fornøyd med tven med tanke på etterslep. Ikke noe etterslep når man har skrudd av de "fancy" innstillingene. Eneste jeg har på er backlight på 5. og digital colour enchancer el noe. Bortsett fra det nada. Og da er bildet sykt digg! Og ikke noe etterslep etc.
    Rart at man faktisk får etterslep med 100hz! Tok en stund før jeg i det hele tatt vurderte å skru av denne funksjonen pga hva den opprinnelig er laget for! Sykt.
    Men etter å ha hatt litt for mye fritid i det siste og lest forum opp og ned i uk usa etc etc, så finner jeg ingen tver som er perfekte!
    Masse feil på alle lcd og plasma. Eneste jeg ikke har lest så mye dritt om er nye kuro til pioneer. men har funnet litt problemer på den og.
    Så lureste er nok å kjøpe en tv man liker utseendemessig og med de spec man er ute etter, og la vær å lese forum etter feil Så legger man kanskje ikke merke til de
    Jeg har jo også tydeligvis ikke samme garanti som andre f86 kjøpere har grunnet at min tv er paralellimportert, noe forhandler ikke opplyste meg om!

Glemte nesten fotball og film hehe.
    Fotball har jeg ikke testet så mye. Ser kun på am fotball, og da er bildet veldig bra uten mye etterslep etc. noen ganger kan fargene bli litt ofr intesne ved bruk av den dnc instillingen.
    Film i 1080p24hz og 1080i via get boksen er helt syyyyykt digg!!! bruker ps3, og bildet er i en klasse for seg selv! Er jo samme displayet som sitter i bang og olufsen sine 100000,- tver faktisk!
    Det er litt moro å tenke på. Hadde bare b&o før, men ik nå lenger.
    Så til sport film etc er tven rå.
    Slår de fleste tver ute på markedet vil jeg tørre å påstå, da jeg synes bildet blir veldig svakt på mange av dagen lcd tver. litt for mørkt rett og slett slik at ikke alle detaljer vises.
    Håper dette hjalp deg litt på vei

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lagt merke til noe av det du nevner, skal sies at vi bruker kun hdmi inngangene på denne tven. RiksTV sin dekoder gir meg ekstremt gode bilder og lite til ingen forstyrrelser så sant det er god dekning. Hd-dvd ser ekstremt bra ut. Og mediacenter pcen fra acer gjør en suveren jobb med alt den har å tilby. Opplever ingen clouding i noen av mine signalkilder.

100hz er noe jeg aldri kommer til å teste noe særlig da jeg er av den oppfatning at det alltid vil ødelegge bilde mere enn det vil hjelpe.
    Og når det kommer til interne høytalere har jeg aldri testa de heller pga. hjemmekinoen tar seg av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror endelig jeg har funnet tven som har de jeg trenger, og som har et akseptabelt nivå av feil :P

Har vurdert kuro 50" som jeg får til 20.000, menne ser veldig mye tv i dagslys og bruker en del ps3 og pc... Dessuten er 46" en fin liten størrelse

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Har ikke lagt merke til noe av det du nevner, skal sies at vi bruker kun hdmi inngangene på denne tven. RiksTV sin dekoder gir meg ekstremt gode bilder og lite til ingen forstyrrelser så sant det er god dekning. Hd-dvd ser ekstremt bra ut. Og mediacenter pcen fra acer gjør en suveren jobb med alt den har å tilby. Opplever ingen clouding i noen av mine signalkilder.

100hz er noe jeg aldri kommer til å teste noe særlig da jeg er av den oppfatning at det alltid vil ødelegge bilde mere enn det vil hjelpe.
    Og når det kommer til interne høytalere har jeg aldri testa de heller pga. hjemmekinoen tar seg av det.
    Oki. Jeg har ss02 modellen. Kan være du har en av de nyere kjøpt i norge da.
    Bra at du ikke har problemer ihvertfall
    for å sjekke clouding, se på helt grå, hvit og sort bilde

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •