Offisiell tråd for Samsung F8 og F9-serie LCD-TVer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 134
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av _Marius_
    Må vel være flere som begynner å få litt erfaringer med denne skjermen nå?
    Noen som vet om Samsung kommer med en firmware update snart?
    Har du oppdaget noe som gjør at en firmware-update er påkrevd da?
    Ser at det er rapportert en del problemer her:
    Samsung LE-F86 Series Thread (100/120Hz, Auto Motion Plus, 25.000:1 Contrast Ratio) - AVForums
    Har selv investert i en LE46F86BD, og har på de hele 2 dagene jeg har hatt den ikke sett noe unormalt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp,
    har det "scrolling bar" problemet. Ser det kun på grå bakgrunner da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _A_N_
    Har du oppdaget noe som gjør at en firmware-update er påkrevd da?
    Ser at det er rapportert en del problemer her:
    Samsung LE-F86 Series Thread (100/120Hz, Auto Motion Plus, 25.000:1 Contrast Ratio) - AVForums
    Har selv investert i en LE46F86BD, og har på de hele 2 dagene jeg har hatt den ikke sett noe unormalt
    Hei, har dere mulighet til å fortelle litt mer hvordan dere opplever tv`en. Har dere fått testet ut innstilingene til HD TV TEST, isåfall hvordan var de. Har dere lagt noen egne innstilinger som fungerer bra ?

Er det lov å spør hvor dere kjøpte tv`en og til hvor masse? Prøver å finne ut hvilken tv jeg skal og har egentlig veldig lyst på Samsung f86, men er iltt redd at den skal slite med de samme feilene som M86/87. Merker dere noe til dette?

Støtter denne tv`en det nye bakkenettet med den innebygde tuneren, eller må vi ha en egen boks?

Hadde vert fint viss dere tok dere tid til å skrive litt mer hvordan dere opplever tv`en

På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skrive litt jeg.. Bruker innstillingene fra hdtvtest, men har økt noe på baklyset siden jeg ikke har full lyskontroll i rommet. De kan oppleves som litt mørke og gule i utgangspunktet.
    Har også justert litt på dynamic innstillingen ved tv titting for å passe lysforholdene ved normalt bruk.
    Har oppo 971 og p3 som signalkilder og begge gir meget bra bilder. Blir imponert over jobben oppo'en gjør med bildene.
    Har parabol med standard canal digital tuner via scart og det gir ok bilder.
    Skjermen takler også pc bruk uten å blunke.

Problemer:
    Har ikke clouding på min, men jeg har hørt om flere som påstår de har dette problemet.
    Sliter litt med "scrolling bars" ved grå bakgrunner. Det er nesten ikke synlig og jeg oppdaget det ikke før jeg leste om det og kikket nøye etter...
    Dropp i frameraten. Har ikke merket noe som helst til dette.
    Støy og etterslep ved bruk av 100hz motion plus. Syns ikke jeg merket så mye til dette så lenge den står på low. Bruker uansett ikke denne funksjonen veldig mye.
    Samsung kommer nok med en fiks for evt feil om ikke så lenge. Man oppdaterer SW via tilsendt usb stick.

Generelt sett er jeg meget fornøyd med tv'en og den passer utmerket til mitt bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut. Jeg har lest ein del om tv`en og det høres ut som om de fleste er veldig godt fornøyd, med både bildene ann levere via scart, dmi, vga osv. Hører heller ikke om så masse feil så jeg gjor med sist modell. Håper at de har bedret dette litt slik vi slepper å levere tilbake for mange tv`er.

leste på det engelske forumet til avforum at "scrolling bars" kunne bli fikset ved hjelp av ein italiensk firmware oppgradering. Vett ikke heilt om denne funker på de europeiske tv`ene men de skulle teste det tror jeg. Så blir jo eventuelt denne feilen fikset der.

Billigste jeg finner tv`en så lang er 18 000. Noen som har forslag til en annen plass det er mulig å kjøpe denne?

Noen som har noen tester av tv`en som er norske eller ikke publisert av hdtvtest som de vil dele?

Du har ikke mulighet til å poste de innstilingene du har, og eventuelt hvordan du gjør det? er hvert valg enkelt tilgjengelig i menyen ?

Kossen opplever du fjernkontrollen, og skifting mellom de forskjellige kildene ? Hører rykte om at dette går svært treigt ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2peewee
    Høres veldig bra ut. Jeg har lest ein del om tv`en og det høres ut som om de fleste er veldig godt fornøyd, med både bildene ann levere via scart, dmi, vga osv. Hører heller ikke om så masse feil så jeg gjor med sist modell. Håper at de har bedret dette litt slik vi slepper å levere tilbake for mange tv`er.

leste på det engelske forumet til avforum at "scrolling bars" kunne bli fikset ved hjelp av ein italiensk firmware oppgradering. Vett ikke heilt om denne funker på de europeiske tv`ene men de skulle teste det tror jeg. Så blir jo eventuelt denne feilen fikset der.

Billigste jeg finner tv`en så lang er 18 000. Noen som har forslag til en annen plass det er mulig å kjøpe denne?

Noen som har noen tester av tv`en som er norske eller ikke publisert av hdtvtest som de vil dele?

Du har ikke mulighet til å poste de innstilingene du har, og eventuelt hvordan du gjør det? er hvert valg enkelt tilgjengelig i menyen ?

Kossen opplever du fjernkontrollen, og skifting mellom de forskjellige kildene ? Hører rykte om at dette går svært treigt ?
    18000 for 46"?
    Hvert valg er enkelt tilgjengelig i menyen(som forresten er meget bra). Bruker innstillingene fra hdtvtest og justerer egentlig bare på backlight. Setter den høyere når det er lyst i rommet. De er som sagt litt gule/varme(pga d65 standarden?) og beregnet på mørke rom og derfor litt mørke.
    Fjernkontrollen er vel av det billigere slaget og ikke noe å rope sånn kjempe hurra for(men den fungerer bra da ). Skifte går litt tregt, men syns man overdriver litt på forumene rundt omkring. Tar vel ett par sekunder eller noe sånt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager missvisningen.
    Nei jeg tenker ikke på 46" men 40".
    Finner den på siba.no.

Tenkte å ta meg ein tur i butikken for å se om de har tv`en utstilt. Så får vi bare begynne å spare opp litt
    Begynner å få mer og mer lyst på denne tv`en.

Newcomer Cueball sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow

Sitat Opprinnelig postet av 2peewee
    Hei, har dere mulighet til å fortelle litt mer hvordan dere opplever tv`en. Har dere fått testet ut innstilingene til HD TV TEST, isåfall hvordan var de. Har dere lagt noen egne innstilinger som fungerer bra ?

Er det lov å spør hvor dere kjøpte tv`en og til hvor masse? Prøver å finne ut hvilken tv jeg skal og har egentlig veldig lyst på Samsung f86, men er iltt redd at den skal slite med de samme feilene som M86/87. Merker dere noe til dette?

Støtter denne tv`en det nye bakkenettet med den innebygde tuneren, eller må vi ha en egen boks?

Hadde vert fint viss dere tok dere tid til å skrive litt mer hvordan dere opplever tv`en

På forhånd takk.
    Hei
    Jeg testet ut innstillingene på HDTVTEST denne uken, men likte ikke disse noe særlig... Bildet ble mer blasst og livløst i mine øyne. Nesten så jeg misstenker innstillingene å gi annet resultat på 46" enn på 40". På HDTVTEST skriver de at en må gi de 3 dager til en uke for å forså at instillingene gir et naturlig bilde. Jeg er ikke umiddelbart enig i dette, vennermeg på bildet i løpet av en kveld, men når jeg setter på TV dagen etter kan jeg ikke si annet enn at det ser ut som om det er "røyfullt" der. Kan det være forskjell fra 40" til 46" ?

Jeg forsøker nå disse instillingene (og er rimelig godt fornøyd med dem):

Mode: movie
    Contrast: 91
    Brightness: 47
    Sharpness: 25
    Colour: 56
    Tint: G51 R49
    Colour Tone: Warm 1
    Backlight: 4-5
    Size: Just Scan
    Digital NR: Auto
    100Hz MP: Low

Detailed settings
    Black Adjust: Low
    Dynamic Contrast: Off
    Gamma: 0
    Edge enhanceme: Off
    Colour Space: Auto
    xvYCC: Off

White Balance: 15 - 15 - 14 - 17 - 15 - 20

My colour control: 15 - 15 - 15 - 16

Setup:
    Energy Saving: Auto
    HDMI Black level: Low

Er nok enda ikke i mål, men foreløpig gir dette det beste resultatet jeg har fått til så langt. (kilde: Altibox fra NTEBB)

PS: på ditt spørsmøl om pris og butikk: 18500,- for 46" gjennom Kraftkjøp på AV forum

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har ikke noen Kalibreringshjelpemidler, så de innstillingene jeg har gjengitt i posten ovenfor er kun ut fra hva jeg opplever som mest naturlig.

Ønsker gjerne tips på andre innstillinger som kan prøves (gjerne etter resultat med kalibreringsverktøy.

Det er vel etterhvert en del av AVforums medlemmer som har anskeffet denne skjermen, håper på noen andre løsningsforslag...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Høres spennende ut, litt merkelig viss det er forskjell på 46" og 40" men det kan jo tenkes

Vett du noe mer pris angående 40", blir nok desverre ikke aktuelt å kjøpe enn 46" for min del

Hadde vert kjekt å høre litt mer fra andre som har tv`en hva de syns og høre hvilke innstilinger de har testet ut. Må si at det er litt mer liv i f86 tråden på det engelske forumet. må komme i gang her og heeh.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cueball
    Hei
    Jeg testet ut innstillingene på HDTVTEST denne uken, men likte ikke disse noe særlig... Bildet ble mer blasst og livløst i mine øyne. Nesten så jeg misstenker innstillingene å gi annet resultat på 46" enn på 40". På HDTVTEST skriver de at en må gi de 3 dager til en uke for å forså at instillingene gir et naturlig bilde. Jeg er ikke umiddelbart enig i dette, vennermeg på bildet i løpet av en kveld, men når jeg setter på TV dagen etter kan jeg ikke si annet enn at det ser ut som om det er "røyfullt" der. Kan det være forskjell fra 40" til 46" ?

Jeg forsøker nå disse instillingene (og er rimelig godt fornøyd med dem):

Mode: movie
    Contrast: 91
    Brightness: 47
    Sharpness: 25
    Colour: 56
    Tint: G51 R49
    Colour Tone: Warm 1
    Backlight: 4-5
    Size: Just Scan
    Digital NR: Auto
    100Hz MP: Low

Detailed settings
    Black Adjust: Low
    Dynamic Contrast: Off
    Gamma: 0
    Edge enhanceme: Off
    Colour Space: Auto
    xvYCC: Off

White Balance: 15 - 15 - 14 - 17 - 15 - 20

My colour control: 15 - 15 - 15 - 16

Setup:
    Energy Saving: Auto
    HDMI Black level: Low

Er nok enda ikke i mål, men foreløpig gir dette det beste resultatet jeg har fått til så langt. (kilde: Altibox fra NTEBB)

PS: på ditt spørsmøl om pris og butikk: 18500,- for 46" gjennom Kraftkjøp på AV forum
    Jeg bruker innstillingene fra hdtvtest kun til film, bruker dynamic ved tv titting..ellers blir de altfor mørke og gule.
    Skal teste ut innstillingene dine
    Hvilke andre signalkilder bruker du?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg benytter PS3 og en Bærbar PC som to andre HDMI-kilder. Foreløbig har jeg ikke fininnstilt på andre kilder, har bare kopiert innstillingene fra Altibox.
    Sliter litt med å få helt naturlige rødfarger, men synes det begynner å hjelpe.

Ser også at jeg gjerne kunne hatt noe mørkere innstillinger til film i dempet belysning... Time vill sjåvv...

PS: må få pressisere at jeg ikke er negativ til denne TV; er særs godt fornøyd så langt, og har fått bedre bilde enn jeg hadde våget å håpe ut fra hva jeg kjente til LCD på forhånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke negativ jeg heller, meget bra bilder. Bra kjøp til prisen..
    Testet disse innstillingene i går, syns de var bra.
    Freeview / Sky SD / Standard Def
    ======================================

Picture Settings

Mode Movie
    Contrast 90
    Brightness 50
    Sharpness 30
    Colour 51
    Tint 50
    Colour Tone Warm 2
    Backlight 5
    Size 16:9
    Digital NR Off

Detailed Settings

Black Adjust Off
    Dynamic Contrast off
    Gamma +1
    Edge Enhancement off
    Colour Space Wide

White Balance

R Offset 17
    G Offset 15
    B Offset 11
    R Gain 4
    G Gain 14
    B Gain 30

PS3 / Blu Ray / Upscaled DVD
    ==============================

As Above but

Size Just Scan
    xvYCC On
    HDMI Black Level Low

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt stille i denne tråden nå

Tenkte å kjøpe tv snart, og valget står mellom 2 modeller. Samsung f86 og Sony sin w3000. Syns begge virker veldig bra, og begge har fått god score på hdtvtest. Highly recomended på Sony og Recomended på Samsung så den ligger litt foran der.

Liker utseendet på Samsung litt bedre (ikke at det betyr mest) og at samsung har usb inngang, syns jeg trekker ganske masse opp. Det at sony kan ta rikstv direkte inn betyr ikke så masse for meg, da jeg mest sannsynlig går for noe annet.

Men, det jeg er litt i tvil på her nå, er om samsung sinn glossy skjerm er et pluss eller minus. Var i butikken og såg begge tv`ene "live". Spiderman 3 var på og i flere av de mørke områdene så ble det et veldig gjenskinn i tv`en. Nå skal det seies at tv`en får veldig masse driekte belysning på seg i butikken, så jeg lurer på om det speler masse inn. Er det noen her så kan sei hvordan denne tv`en føles ut i et normalt rom? Vil se en del film i dempet belysning, men selvfølgeli også vanlig tv i normal beslyning. Får ikke direkte solys inn, kun "vanlig" lys. Blir det veldig gjenskin eller merker du ikke så til dette?

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    betalte 17 på nettbutikken til expert:-| koster kun 150 kr i frakt! har også justert skjermen som hdtest. virker litt gulakti. når jeg så film igår kveld. hadde jeg en annen innstilling på (dynamisk) midt i filmen var det en del mørke i filmen og da slo jeg over til de innstillingen til hdtest. da ble det en del bedre.. men jeg skal prøve ut innstillingene til cueball. usb på tv fungerer bra, men tar kun bilder og mp3. ikke avi og sånt

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av transam
    betalte 17 på nettbutikken til expert:-| koster kun 150 kr i frakt! har også justert skjermen som hdtest. virker litt gulakti. når jeg så film igår kveld. hadde jeg en annen innstilling på (dynamisk) midt i filmen var det en del mørke i filmen og da slo jeg over til de innstillingen til hdtest. da ble det en del bedre.. men jeg skal prøve ut innstillingene til cueball. usb på tv fungerer bra, men tar kun bilder og mp3. ikke avi og sånt

40 tommer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp:-| 40 tommer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å fjerne det skjemmende lyset fra av / på knappen på undersiden?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Er det mulig å fjerne det skjemmende lyset fra av / på knappen på undersiden?
    Gå inn på meny - Setup - Light Effect - Sett til "Off"

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cueball
    Hei

Da jeg ikke har HDMI på receiver er det ønskalig å kjøre flere HDMI kilder inn på TV for å ta et digitalt signal fra TV til receiver. (reduserer antall kabler framfor å kjøre både HDMI og lydkaber fra hver kilde)

Det virker som om TV ikke sender signalet ubeandlet gjennom til lydutgangen (optisk toslink). Virker derimot som om det er betydelige ulikheter i lyd om jeg kjører direkte fra kilden (DVD-spiller) til receiver eller om jeg kjører via TV til receiver.

Noen som kjenner til innstillinger på TV for å kjøre en form for "pure direct" på lydsignalet? eller er denne lydendringen bare noe jeg innbiller meg?
    Har du funnet ut noe mere om dette?
    Har planer om å kjøre optisk fra tven for å få best mulig lyd ut av de tv sendingene som er :S

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •