Offisiell tråd for Samsung F8 og F9-serie LCD-TVer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 134
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg var ikke imponert over LE52F96 i det hele tatt. Blødninger rundt lyse objekter i et ellers mørkt bilde var jo helt tydelige. Her har man et stykke igjen å gå. Jeg syntes 46" så mye bedre ut.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg var ikke imponert over LE52F96 i det hele tatt. Blødninger rundt lyse objekter i et ellers mørkt bilde var jo helt tydelige. Her har man et stykke igjen å gå. Jeg syntes 46" så mye bedre ut.
    Jeg syntes jeg la merke til dette én gang, men jeg prøvde å se etter det når det var hvit tekst på svart bakgrunn, eller da BluRay logoen ble vist på svart bakgrunn, og da syntes jeg ikke jeg kunne se det. Skulle ønske jeg kunne sett den i et mørkt rom og under litt "roligere" omstendigheter. Litt slitsomt å kjøpe og få den hjem, dersom den ikke takler dette ordentelig.

Bør kanskje vente til det blir bedre 'oppløsning' på baklyset (flere LED).

Newcomer roverudgutt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer og kjøpe 46" F86.

Synes bildet til M8 serien er fint. Eneste er at ansiktsfargen ofte blir rødaktig. Er dette et problem med F86? Lurer på hvordan F86 er med tanke på om bildet hakker mye når det svinger?

Noen som har noe erfaring med denne tvèn?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har fått F96 og har noen erfaringer å dele?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg lurer på det samme. Nå har jeg solgt den "gamle" TVen, og har tenkt å kjøpe en ny, men ingen av de TVene jeg ser på ser ut til å ha kommet på markedet ennå (annet enn som ubekreftede datoer langt frem i tid på enkelte webshoper). Tok en liten tur til et Elkjøp stormarked i dag bare for å ta en titt, men det var bare sorgen. Gamle modeller til prisen av nye, og ikke mye "high end" å snakke om. Men men - i disse internett-tider ligger jeg kanskje litt foran utviklingen:

-Har F9 serien i det hele tatt kommet på markedet i Norge? Ser Samsung reklamerer for F8-serien på TV nå. Ser ut til at F9-serien har vært på markedet i England i en tid allerede i hvert fall. Skulle ønske jeg bare kunne tusle i butikken og se Samsung LE-52F96, Panasonic 50" PZ70 og kanskje Sony 52" X3500 på samme sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått meg en LE40F86B i hus men har et problem. Når jeg slo den på første gang så var svart farge grønn slik at bilde var helt ødelagt. Men etter en time så ble bilde brått bra og det var velstand i stua. Slo av TV og nå når jeg slår den på etter natten så er samme problem tilbake, svart er blitt grønt.

Har samme problem på alle innganger, minnestikk, analog TV, 2 scarter, etc. En ser problemet i mellom switching av signal kilder så er bilde helt grønt i motsetting til svart som skulle være der. Samme ved at svart oppe/nede rundt bilde er grønt også.

Har resatt, slått av filter, 100hz, etc men finner ikke noe options på dette. Er det noe galt med TV'en?

Newcomer Cueball sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk beøk av et par hyggelige karer bærende på en LE46F86 fra PowerBuy...

Har heldgvis ikke sett noe til grønnfargen som forige taler er plaget med (det må være en defekt som dekkes av garanti gjennom Samsung norge)

Jeg er derimot svært interessert i om noen har kalibrert sin TV og kommet fram til noen innstillinger jeg kan benytte som utgangspunkt. (har ingen kalibrerings DVD selv)
    Ut av boxen var det ikke særlig bra: Svært høye settings på lysstyrke, kontrast og baklys ga bleke folk og nærmest et overeksponert bilde. Har gjort noen justeringer og begynner å ane et stort potensiale her...

Dersom noen vil dele sine innstillinger (og skrive hvilken kilde de er optimaliert for) hadde det vært supert.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk byttet "grønn" TV'en. Det var en kontakt som har falt av på hovedkortet, noe som har skjedd på flere samsung TV'er. Fikk ny så alt OK. Eneste som irrirterer nå er dårlig PIP, kun små firkanter i hjørnene og altfor kronglete å sette opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo bra du fikk bytta TV-en.

Noen flere som har anskaffet seg F96? Har bestillt min, venter i spenning på en av de beste TV-ene på markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cueball
    Har gjort noen justeringer og begynner å ane et stort potensiale her...

Dersom noen vil dele sine innstillinger (og skrive hvilken kilde de er optimaliert for) hadde det vært supert.
    Kom gjerne med det du har funnet ut så langt... jeg er helt grønn.

Newcomer nardi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er en utenlandsk tråd
    de har vel hatt disse tv'ene en stund
    Samsung F86 Settings Thread - AVForums

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått 46F86 i hus. Ikke fornøyd enda. En svak "scan" linje som går i bakgrunnen hele tiden. Den begynner nederst og går sakte oppover. Huff plagsomt. Hjelper ikke å slå av 100 Hz eller noe annet. Kanskje det er noe som forstyrrer? Noen som har opplevd lignende?

Skal dra og kjøpe en bedre Scart-kabel. Kanskje det vil hjelpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yup. En monster-kabel fixet biffen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var godt du fikk fikset det.

Vet dere om det går an å kjøre 1080p gjennom VGA på F96? Tenker på filmer og PC-spill.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ølvomm
    Vet dere om det går an å kjøre 1080p gjennom VGA på F96? Tenker på filmer og PC-spill.
    Er vel kanskje bedre med HDMI, eller HDMI --> DVI til det.

Men ifølge bruksanvisningen (som jeg har lastet ned) kan den motta opp til 1920x1080i (altså ikke progressivt) via komponent inngangen, og den kan også motta opp til 1920x1080 via D-Sub inngangen, men jeg vet ikke om sistnevnte også bare er interlaced. Jeg vil tro det. Men i så fall vil vel TVen gjøre det om til progressivt, vil jeg mene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er helt ufattelig at ingen nettbutikker eller vanlige butikker har fått inn F96, i UK har de jo hatt denne i lang tid allerede. Hva skjer?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge Samsungs representant får de ikke inn et parti av F9 serien før i uke 51.

Og når det endelig skjer, kan vi glede oss til å betale ca. 10.000,- mer for den enn de gjør i England (og da er høyere moms her tatt med i beregningen).

Men men. Det koster å være kar i Norge. Får vel bare dra kortet til min del av oljefondet - er det ikke sånn det funker da? Alle i Norge er rike, ikke sant?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, vi har vel rå, men det blir jo sjyk dyrt.. Vi får vente i spenning framleis.

Newcomer Cueball sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digital lyd til Receiver via TV

Hei

Da jeg ikke har HDMI på receiver er det ønskalig å kjøre flere HDMI kilder inn på TV for å ta et digitalt signal fra TV til receiver. (reduserer antall kabler framfor å kjøre både HDMI og lydkaber fra hver kilde)

Det virker som om TV ikke sender signalet ubeandlet gjennom til lydutgangen (optisk toslink). Virker derimot som om det er betydelige ulikheter i lyd om jeg kjører direkte fra kilden (DVD-spiller) til receiver eller om jeg kjører via TV til receiver.

Noen som kjenner til innstillinger på TV for å kjøre en form for "pure direct" på lydsignalet? eller er denne lydendringen bare noe jeg innbiller meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å blåse litt liv i denne tråden igjen. Sitter selv med en LE46F86BD.
    Hdtvtest.co.uk har lagt ut innstillinger for 40F86BD: Samsung LE40F86BD Settings After D65 Calibration

Må vel være flere som begynner å få litt erfaringer med denne skjermen nå?
    Noen som vet om Samsung kommer med en firmware update snart?

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •