Hjelp med philips 52" full hd annbefaling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med philips 52" full hd annbefaling

Jeg har fått ett knall tilbud på denne tv her.

Noen som kan si meg om den er bra eller ikke?
    Philips 52" LCD TV - 52PFL9632D - MPX

alle tips motas med takk!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg kjøpte 42" utgaven av 9632, og er kjempefornøyd! Har skrevet litt om mine erfaringer i en annen tråd på forumet her. Det eneste jeg har å utsette på TVen er at den piper litt i standby, men det skal være rimelig stille i rommet før det irriterer noen.

Bare spør om det er noe spesifikt du lurer på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en 47" 9732 i går og er veldig godt fornøyd så langt. Det er i praksis samme tv'en men med annen ambilight variant. Jeg vurderte og 52" 9632 men kom frem til at det passet bedre med 47" hos meg samt at om jeg vil bruke ambilight så synes jeg det funker bedre når du har det på 3 sider og ikke bare 2. Det skal godt gjøres at du blir misfornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene. Har aldri hatt ambilight funksjonen på tv før, har faktisk heller aldri sett funksjonene. Går det ann å skru den av forresten? Og må tv henge på veggen for å få fullt utnytte av ambilight?

Hvordan er sortnivået, og hvordan ser bildet ut rett fra fabrikk? Har dere brukt tid på å kalibrere tv

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan skru av ambilight eller endre modus mellom et par varianter. Jeg har ikke hengt tv'en på veggen men det fungerer ok likevel så lenge tv'en ikke står altfor langt unna veggen og veggen er lys. Vil tro det fungerer noe dårligere om du har en mørk vegg bak.

Bildet fra fabrikken var litt "overkill" som vanlig - satt til maks kontrast og mye farger, men det ser likevel bra ut i forhold til de andre LCD'er. Jeg har ikke kalibrert min ferdig enda, men regner med å bruke en time eller noe på det i dag da jeg skal ut og plukke opp en kopi av Digital Video Essentials om litt.

Sortnivå er ok out of the box, men med litt kalibrering så blir det flere hakk bedre. Hvor mye får jeg se senere i dag etter kalibrering, men fikk inn f.eks en Sony D3000 på jobben her i dag og den har endel dårligere sortnivå out of the box ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes bra ut! Kanskje jeg burde kjøpe kalibrerings dvd jeg også. Bestemte meg for å kjøpe tv så nå er den på vei, gleder meg helt enormt til å få den!

Hvis du finner noen spesifike tips til kalibreringen så motas de med takk også. Ha en fin dag,

Atle

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •