Toshiba Regza Z Series - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 304
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny test

Ny på forumet, og sier hei til alle her!

Har bestilt tv'en (42Z3030D) fra netshop.no, håper bare den kommer snart!

Ble overbevist om at jeg har gjort et godt valg etter å ha lest denne testen:

TrustedReviews - Toshiba Regza 42Z3030D 42in LCD TV

:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Bjartex
    Har fått beskjed om at det er sendt til meg fra MPX, håper det stemmer.... :razz:

Har fått det, pakket ut. Ser på Brannkamp,har ikke fått stilt inn. Ser ganske bra ut rett ut av esken! Fint design også!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 47" er på vei fra mpx ble sendt idag, håper den kommer i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

47z3030

Har fått det, pakket ut. Ser på Brannkamp,har ikke fått stilt inn. Ser ganske bra ut rett ut av esken! Fint design også!
    Da skal jeg prøve å kalibrere litt. Ligger det noen settinger ute?

Prøvde med HD-DVD fra HD-XE1 (24fps, fw. 2.5), og 1:1 pixelmapping. Det ble mildt sagt bra :-) Svartnivået ser bra ut når det er bilde på skjermen, uten at jeg er noen ekspert. Noe baklys synlig ved helt svart bilde uten signal, men ikke merket noe til det når det er signal, tv/film. Skal sammenligne litt med en 46M87 jeg har, for å se litt forskjeller, f.eks. på svart.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Er det noen som vet om det er mulig å få lyden fra en PC ut gjennom en Toshiba 47Z3030D? Planen er å koble PC'en til TV'en gjennom en DVi-HDMi kabel, men denne støtter jo ikke lyd. Er det da mulig å ha en kabel fra PC'ens S/PDIF-utgang og inn i TV'en et sted?

Jeg har ikke mulighet til å kjøpe lydanlegg på en goood stund så jeg håper det er mulig å få lyd ut gjennom TV-høytalerne. :-D

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doubledouce
    Hei!

Er det noen som vet om det er mulig å få lyden fra en PC ut gjennom en Toshiba 47Z3030D? Planen er å koble PC'en til TV'en gjennom en DVi-HDMi kabel, men denne støtter jo ikke lyd. Er det da mulig å ha en kabel fra PC'ens S/PDIF-utgang og inn i TV'en et sted?

Jeg har ikke mulighet til å kjøpe lydanlegg på en goood stund så jeg håper det er mulig å få lyd ut gjennom TV-høytalerne. :-D
    Skulle ikke være noe problem det, HDMI 3 kontakten har analoge audio innganger.
    Se side 11 i denne pdf'en: http://www.home-entertainment.toshib...df?openelement

En annen ting, støtter ikke denne tv'en full HD over vga kontakten?
    Virker som den kun støtter WXGA altså 1360x768, dette er jo litt dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grr Tollpost ringte ikke før de kom så nå er status at jeg ikke var hjemme og tv blir stående på lageret deres over helgen.
    Nedtur

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Z3030 vs. PZ 700

Nå har jeg testet begge disse skjermene!

Personlig mening:

Toshiba terningkast 5

Panasonicen terningkast 6

Toshibaen tar ikke imot full hd på vga inngangen. Ikke Panasonicen heller.

Begge tar 1080p via hdmi.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser fra TrustedReviews - Toshiba Regza 42Z3030D 42in LCD TV

at tvn har egen subwoofer utgang , megakult siden det antageligvis tar litt tid før jeg kan begynne å handle inn fullt surround utstyr. Er nok meget mulig at en kul subwoofer kommer inn i huset ganske raskt

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte 37Z i dag, og har nettopp oppgradert HD-XE1 til 24fps, så dette blir spennende. Legger snart 37X`en ut for salg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har konfigurert tv`n sin enda?

Og har noen tall?

Er min første LCD tv og merket meg et par små irritasjons momenter, men har de jo også på lcd skjermen på pcn.
    Er vel et tilvennings problem antar jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paddington
    Er min første LCD tv og merket meg et par små irritasjons momenter, men har de jo også på lcd skjermen på pcn.
    Paddington: Kan du beskrive erfaringene din litt mer detaljert? Jeg vurderer sterkt denne tv'n

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Regza 47z3030d vs Bravia KDL-46X2000

Ser at Sony Bravia KDL-X2000 faller rimelig mye i pris for tiden, og i skrivende stund koster den 18999 på komplett, mens 47z3030d ligger litt høyere i pris. Gitt at de koster ca det samme, er det noen åpenbare grunner til at man bør velge den ene fremfor den andre? Har Sony tv'en f.eks 100hz prosessering, eller må man opp på x3000 for å få det?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blibak
    Paddington: Kan du beskrive erfaringene din litt mer detaljert? Jeg vurderer sterkt denne tv'n
    Erfaringer
    1 Jeg trenger nye briller

2 Lcd skjermer har en tendens til å slippe litt lys inn fra kantene hvis man ikke sitter korrekt, ble ganske tydelig på så stor skjerm.(ser det bare når alt er svart) mulig man kan justere det til noe. Vet ikke da det er min første LCD skjerm. Håper dette ikke vil irritere meg for mye når jeg ser filmer.
    Jeg blir også irritert i kino saler over nødutgang lys og slikt hvis de lyser på lerretet så mulig jeg pirker mer en andre.

3 47 tommer ble stort nok den gamle 32" ser jo ut som en moped tv nå.

4 Dette blir dyrt fremover da jeg ikke har surround anlegg lenger og må begynne å kjøpe alt igjen. Pluss at jeg må jo få meg ps3.

5 Tv virker grei å ha med å gjøre muttern er på besøk her nå og hun klarer fint å styre tv og det digitale systemet fra Lyse. Enkel og grei fjernkontroll.

6 Lyden fra tv er helt grei trodde kanskje den ville lide av å ikke ha en kasse slik som crt tvn men det har de løst bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

47z3030

Da har jeg brukt 47Z3030 noen dager, og synes den er meget bra. Hadde en 46M87 samtidig, og sammenlignet litt.

M87 er nok hakket bedre på sortnivået, men jeg liker ikke gjenskinnet i M87, så for meg er det helt greit. Z30 har vanlig matt skjerm. Uten de 2 tv'ene ved siden av hverandre, reagerer jeg ikke over sortnivået på Z30. Synes det var lettere å få naturlige farger med Z30, med M87 fikk de fleste ansikter rar farge, med mine instillinger. Lyden er ikke så verst, bedre enn f.eks. M87. Svingbar fot følger med. Ingen støy fra TV, hverken når det er av eller på. TV reagerer raskt på fjernkontrollen, som er god. At tv'en er ganske lett, er jo heller ingen u-ting.

Ser det står i brukermanualen at med helt svart bilde (ingen signal), kan det være gjenskinn av baklyset på skjermen, men at det ikke er en feil...

HD med 1:1 og 24fps er det bare et gigantbra bilde!!! :-D

Brukte instillingene herfra, og justerte litt for personlige behov.

Eure Einstellungen beim Z3030, Toshiba - HIFI-FORUM

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg har endelig bestilt 42z3030d:)

får den om ca. en uke gleder meg som en unge.... min første flatskjerm.... trenger tips på instillinger av tven..selv om eg ikke trenger de med en gang...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser det står i brukermanualen at med helt svart bilde (ingen signal), kan det være gjenskinn av baklyset på skjermen, men at det ikke er en feil...

HD med 1:1 og 24fps er det bare et gigantbra bilde!!! :-D

Brukte instillingene herfra, og justerte litt for personlige behov.

Eure Einstellungen beim Z3030, Toshiba - HIFI-FORUM
    Merket det med baklyset ja.

Skal ta en kikk på de innstillingene

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt usikker.....

Hei!
    Vurderer å kjøpe meg Toshiba 42Z3030D etter å ha lest dei 2 testane. Men ser at den har fått litt krtikk for svartnivået. Dere som he kjøpt tvn!! Er svartnivået dårlig?? Og korleis er betrakningsvinkelen på 42Z3030D: Lurer på det fordi 37x3030D har fått litt kritikk for dårlig betrakningsvinkel.

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått 37Z3030D nettopp. Bakgrunnsbelysningen er alt for sterk, og lar seg ikke regulere ned helt, hvilket er en smule irriterende når man er tvunget til å se "kinoformatet" med sort stripe oppe og nede.

En annen merkelig ting: Nå utgangsformat fra Toshiba XE1 er satt til 1080p/24Hz er HD-DVD bedre enn noensinne. Men når jeg setter i en vanlig DVD, blir det hakkete. Det er 2 måter å omgå dette: Enten sette bare 1080p før jeg vil se vanlig DVD...eller slå av "Regza Link". Men da går spilleren over til 576p. Dette liker jeg ikke helt...noen som har steady bilde med vanlig DVD når spilleren er satt til å gi ut 1080p/24Hz?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi fikk 14 stk 37Z3030 til lefdal butikken hvor jeg jobber. Ble en hitt og solgte ut tolv stykk iløpet av fem dager. Men så var det tomt gitt. Ringte og skulle bestille inn flere og fikk beskjed om at den var solgt ut i europa. Kom nok ikke flere før februar Solgt utstillingen også nå. Sort nivå er vansklig og måle skikkelig i en butikk som lefdal med mye lys. Men makan til kontroll på støy og så stabile bilder fra SD materiale. Klarer seg utrolig bra også på tv bildene.

Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •