Toshiba Regza Z Series - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 304
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har tenkt å kjøpe 42 Z lcd fra netshop.
    Men lurer på hva som skjer hvis jeg får en tv med f.eks 1 død pixel ?

Jeg kjøpte en Samsung LCD pc'skjerm fra Komplett.no
    i fjor og den hadde 1 død grønn pixel midt på skjermen (sinnsykt irriterende).
    Og når jeg sa ifra at jeg ønsket å bytte skjermen til en ny pga. det
    så fikk jeg beskjed om at de ikke hadde pixel garanti eller noe sånt,
    fikk ihvertfall ikke bytta skjermen til en ny uten død pixel.

Gjelder dette det samme for LCD tv skjermer?
    Er det forskjellige fra leverandør til leverandør? produsent kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne vel benyttet angrefristen? Trenger ikke oppgi grunn en gang da...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Sørum
    Poster
    10
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toshiba lcd tv

Dette er den nyeste toppserien til toshiba og erstatter x serien , den overgår også XF serien . Har hatt toshiba 42" siden 2005,

Z serien er en 2008 modell og har SPVA panel 100HZ og 24 fhm

Dette er en knallTV kanskje noe av det beste du får i dag innen lcd
    LØP Å KJØP

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liddell
    Du kunne vel benyttet angrefristen? Trenger ikke oppgi grunn en gang da...
    Leste et sted noe om at angrefristen kun gjelder hvis jeg ikke har brutt forpakningen og testet ("brukt") tv'n. Stemmer dette?
    I så fall så får jeg ikke brukt angrefristen,
    for det er umulig å vite om det er en død pixel på skjermen før jeg har tatt ut skjermen og sjekket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal returnere produktet i "tilsvarende samme mengde og stand". At du har åpnet forpakningen spiller ingen rolle, selv om noen nettbutikker prøver å skremme med dette. Bare pakk varen pent inn i organalembalasjen, de kan ikke si noe på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Komplott

Du trenger ikke bruke angrefristen engang. Dersom pixelen var død da du fikk skjermen, er det utvilsomt en reklamasjonsgrunn. Hadde aldri i livet gitt meg på det. Og selv hvis den hadde røket i løpet av de første par åra, helt uten grunn, hadde jeg uansett reklamert på skjermen. Spørsmålet er hva forventet levetid på pixlene er, og det er garantert minst 2 år. Trolig 5 år også. Begrepet "garanti" er bare noe tull forhandlerne bruker for å både lokke deg til å kjøpe varen, samt skjule seg bak hvis varen ryker når den er mer enn et år gammel. Som kjøper er det kun en ting du trenger å forholde deg til, og det er kjøpsloven. Den sier at dersom det oppstår en feil med en vare, og den ikke er eldre enn forventet levetid, har selger valget mellom å prøve og reparere varen, bytte varen eller gi deg pengene tilbake. Forventet levetid på småelektronikk er som regel 2 år, mens for større ting som tv'er og slikt, er den 5 år.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Toshiba eller Toshibatech-tnd.com i dag, og de sier at kontrasten på 42z3030D er 10000:1, og IKKE 5000:1.. Ba han dobbeltsjekke med alle og alt han viste.

Blir ikke klok på dette lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av truse
    Ringte Toshiba eller Toshibatech-tnd.com i dag, og de sier at kontrasten på 42z3030D er 10000:1, og IKKE 5000:1.. Ba han dobbeltsjekke med alle og alt han viste.

Blir ikke klok på dette lenger.
    Bleh, er vist 5000:1 alikevel... ble Samsung-LE40F86BD i stedet for min del

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aly
    Du trenger ikke bruke angrefristen engang. Dersom pixelen var død da du fikk skjermen, er det utvilsomt en reklamasjonsgrunn. Hadde aldri i livet gitt meg på det. Og selv hvis den hadde røket i løpet av de første par åra, helt uten grunn, hadde jeg uansett reklamert på skjermen. Spørsmålet er hva forventet levetid på pixlene er, og det er garantert minst 2 år. Trolig 5 år også. Begrepet "garanti" er bare noe tull forhandlerne bruker for å både lokke deg til å kjøpe varen, samt skjule seg bak hvis varen ryker når den er mer enn et år gammel. Som kjøper er det kun en ting du trenger å forholde deg til, og det er kjøpsloven. Den sier at dersom det oppstår en feil med en vare, og den ikke er eldre enn forventet levetid, har selger valget mellom å prøve og reparere varen, bytte varen eller gi deg pengene tilbake. Forventet levetid på småelektronikk er som regel 2 år, mens for større ting som tv'er og slikt, er den 5 år.
    Nå skal jeg ikke være brennsikker her men tror Norske forbrukermynfigheter godtar den internationale standarden for pixelfeil. Den husker jeg ikke ordrett men kort fortalt anses ikke skjermen som feilprodusert med en død pixek eller to. Tre - fire er vel grensen men det er litt avhengig av hvor, samling, og hvorvidt pixel er død eller henger på en farge.
    En pixel gotas hvertfall skjelden som produksjonsfeil.

Garanti i denne sammenhengen er faktisk ikke dummt. Gir produsenten pixelgaranti er det automatisk returrett ved en eneste feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er 42Z3030D på plass i stua!

Først er jeg nødt til å si at dette er min første flatskjerm, og at jeg ikke har noen erfaring med flatskjermer fra før av!

Etter å ha pakket ut tv'en så må jeg si at den ser veldig lekker ut! Passe smale kanter rundt skjermen, solid fot og blank og fin finish på ramma.
    Jeg koblet opp tv'en med vanlig antennekabel, med GET digitaltv-boks (Scart), samt Vista Mediacenter pc'en min med DVI-> HDMI kabel.

Rett ut av esken, og etter å ha prøvd litt, så må jeg si at jeg ble utrolig skuffet .... Ingen nyanser i de mørke områdene, ingen nyanser i de lyse områden og altfor kraftige farger! Her ble det en skikkelig runde med bildeinnstillinger, noe som jeg synes har vært vanskelig. Ikke fordi det er noe galt med menyene, men fordi jeg ikke kan noe som helst om hvordan man stiller inn et bilde på rett måte. Både fjernkontrollen og menyene virker forøvrig utmerket!
    På vanlig tv-sending + tvopptak fra mediacenter-pc'en er bildene nå helt ok. Litt blurry er dem og spesielt litt utvisking av detaljer i ansikter irriterer litt, men dette er vel snarere et problem med den dårlige oppløsningen på tv-sendingene våre enn Toshiba sin feil. Tok en tur ned på den lokale Elkjøp-sjappa og så de samme problemene på skjermen de har der.
    På DVD-avspilling fra mediacenter-pc'en var bildene adskillig bedre. Mer detaljer, mer naturlige ansikter, men fortsatt ikke fullt så skarpt som jeg ønsket.
    På desperat jakt etter å få drømmebilder på skjermen så gikk jeg deretter til anskaffelse av Playstation 3. PS3 har oppsampling av vanlige dvd-filmer til 1080p, og det var dette jeg håpet skulle gjøre susen. Og du og du og du :-D

Endelig var bildet jeg drømte om på plass!! Har akkurat sett på Die Hard 4.0 og må si jeg er imponert! Masse detaljer jeg aldri trodde skulle synes fra en vanlig DVD kom frem! I tillegg er bilde helt fritt for hakking og og 'motion-blur' (Er det det det heter når detaljer viskes ut ved bevegelse?). Eneste jeg kan pirke på er at sortnivået ikke er helt topp, men så sitter jeg i et nesten helt mørkt rom da, og det plaget meg egentlig ikke.

Foreløpig konklusjon er da som følger: Vanlig tv-titting: OK. DVD uten oppskalering: OK. DVD med oppskalering: Fantastisk!!!

Videre håper jeg å få kjøpt meg en kalibrerings-dvd (Funker disse? Noen som kan anbefale noen?) og få sett en ekte full-hd-film.

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestilt min 42z3030, kommer vel til helgen. Kontrast er 10000:1 dynamisk..

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mstenwig
    Først er jeg nødt til å si at dette er min første flatskjerm, og at jeg ikke har noen erfaring med flatskjermer fra før av!

Etter å ha pakket ut tv'en så må jeg si at den ser veldig lekker ut! Passe smale kanter rundt skjermen, solid fot og blank og fin finish på ramma.
    Jeg koblet opp tv'en med vanlig antennekabel, med GET digitaltv-boks (Scart), samt Vista Mediacenter pc'en min med DVI-> HDMI kabel.

Rett ut av esken, og etter å ha prøvd litt, så må jeg si at jeg ble utrolig skuffet .... Ingen nyanser i de mørke områdene, ingen nyanser i de lyse områden og altfor kraftige farger! Her ble det en skikkelig runde med bildeinnstillinger, noe som jeg synes har vært vanskelig. Ikke fordi det er noe galt med menyene, men fordi jeg ikke kan noe som helst om hvordan man stiller inn et bilde på rett måte. Både fjernkontrollen og menyene virker forøvrig utmerket!
    På vanlig tv-sending + tvopptak fra mediacenter-pc'en er bildene nå helt ok. Litt blurry er dem og spesielt litt utvisking av detaljer i ansikter irriterer litt, men dette er vel snarere et problem med den dårlige oppløsningen på tv-sendingene våre enn Toshiba sin feil. Tok en tur ned på den lokale Elkjøp-sjappa og så de samme problemene på skjermen de har der.
    På DVD-avspilling fra mediacenter-pc'en var bildene adskillig bedre. Mer detaljer, mer naturlige ansikter, men fortsatt ikke fullt så skarpt som jeg ønsket.
    På desperat jakt etter å få drømmebilder på skjermen så gikk jeg deretter til anskaffelse av Playstation 3. PS3 har oppsampling av vanlige dvd-filmer til 1080p, og det var dette jeg håpet skulle gjøre susen. Og du og du og du :-D

Endelig var bildet jeg drømte om på plass!! Har akkurat sett på Die Hard 4.0 og må si jeg er imponert! Masse detaljer jeg aldri trodde skulle synes fra en vanlig DVD kom frem! I tillegg er bilde helt fritt for hakking og og 'motion-blur' (Er det det det heter når detaljer viskes ut ved bevegelse?). Eneste jeg kan pirke på er at sortnivået ikke er helt topp, men så sitter jeg i et nesten helt mørkt rom da, og det plaget meg egentlig ikke.

Foreløpig konklusjon er da som følger: Vanlig tv-titting: OK. DVD uten oppskalering: OK. DVD med oppskalering: Fantastisk!!!

Videre håper jeg å få kjøpt meg en kalibrerings-dvd (Funker disse? Noen som kan anbefale noen?) og få sett en ekte full-hd-film.
    Hva med Blu Ray på ps3'en. Vil tro det skal gi deg enda mer hakeslepp

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    47" som jeg har i bestilling har blitt utsatt til 16/11 hos MPX, kjipern for jeg har akkurat fått ep10 spiller. Men hvor kjøper dere kalibrerings dvd?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter og vurderer om jeg skal kjøpe 37Z3030DG. Jeg vet at denne akkurat har kommet på lager til Gøtelundblad, så er sikkert ikke mange som har fått kjøpt den ennå. Men er det noen av dere som likevel har noe å si om denne modellen eller evt litt mer om 42Z3030? Hvordan er Z serien til Toshiba mot Sharp sine modeller? Ser at disse får mye skryt rundt omkring.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger merke til at prisene går litt opp på 42Z3030D nå....En av årsakene til at jeg ikke har handlet denne enda er bla annet rot hos Toshiba med tekniske opplysninger som kontrasten..Jeg har fått forskjellig svar hver gang jeg har snakket med dem på telefon og e-post.

Skulle ønske jeg kunne få en Samsung F86 i 42", da hadde valget vært greit..
    Men pr. idag så synes jeg Toshiba'n ligger litt forran. Når man leser på avforums.com så er det jo mange som begynner å legge inn sine personlige erfaringer med TV'en og det virker jo lovende.

Hella

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Antirefleksbelegg?

Ser av spesifikasjonene at dette er en meget bra TV til prisen! Noen som vet om denne har antirefleksbelegg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klarer snart ikkje mer!!!!!

Det er så mange dill-dall ting på alt som har med HD å gjøre,......greier snart ikkje mer.

"HDMI ver 1.3 with Deep Colour function"
    Hva er dette, og må du ha en spiller med tilsvarende HDMI ut. EP35 har, mens EP30 har ikkje.

"....videobehandlingssystemet Faroudja DCDi Cinema"
    Og hva er dette, ......anybody?

En ting til...
    DTT
    ???

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI 1.3 er den nyeste HDMI standarden og Deep color vil si at den støtter flere farger-skal gi bedre bilder(i teorien) De fleste nye skjermer har 1.3.

Du må ha hdmi 1.3 ut fra DVD spiller el for å få noe utbytte ja.

Angir bildebehandlingssystemtet som er av bra kvalitet.

DTT- ikke noe svar i farten.

Det viktigste er å SE tvn i virkeligheten. Ikke kjøpe på spec. En tv på 5000:1 kontra 10000:1 KAN være bedre i virkeligheten og kontrast bør taes med STOR klype salt. Reel kontrast på LCD ca 300-900:1 på de fleste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile 47Z3030 sendt

Har fått beskjed om at det er sendt til meg fra MPX, håper det stemmer.... :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI 1.3 er den nyeste HDMI standarden og Deep color vil si at den støtter flere farger-skal gi bedre bilder(i teorien) De fleste nye skjermer har 1.3.
    Er det slik å forstå at "Deep color function" er noe som ligger i HDMI1.3 specen. Dette er ikkje noe Toshiba har lagt til? Alt utstyr med HDMI1.3 har dette?

Du må ha hdmi 1.3 ut fra DVD spiller el for å få noe utbytte ja.
    Toshiba Europa
    Litt rart at dei sier at EP30 har 1.3(løgn). Eg får stole på hjemmekino, som sier at spillern har HDMI1.2a. Rart toshiba kommer med en ny HD-DVD med gammel HDMI. EP10 som har vært en stund har 1.3 ifølge hjemmekino.

Side 5 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •