Toshiba Regza Z Series - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 304
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har tips til en kalibrerings-dvd jeg kan bruke ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G_E_M
    Hei Zaynt

Ang ditt punkt 2 - for meg høres det ut som du har valgt "Super Live 2" innstilling. Da vil et normalt TV-bilde bli slik du beskriver. Forsøk heller 4:1 eller "Super Live 1".
    Litt usikker på ditt pkt 3 - men mener at det kun er mulig å oppnå 1920*1080 via HDMI.
    Fant lite om disse formatene (Super live osv) i bruksanvisningen. Hva er egentlig anbefalt til hva?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dreibar fot

Noen som vet om 42Z3030D har dreibar fot?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zaynt
    2. Når jeg ser på tv (kabeltv) koblet rett i antenneinngangen får jeg en merkelig artifact ved panoreringer. Det ser ut som bildet blir strekt og helt forvrengt i sidene, mens det ser helt bra ut midt på skjermen
    Dette har jeg også, men kun på sendinger som opprinnelig er 4:3 (Jeg bruker digital dekoder på kabel). Jeg vet ikke helt hvordan TV'en gjør det, men på 4:3-sendinger ser ikke folk "flatklemt" ut som var tilfellet før, men prisen er altså det du nevner med panorering.
    I mine øyne er ikke problemet stort, iallefall ikke etter at jeg fant ut hva som gjør det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavard379
    Noen som vet om 42Z3030D har dreibar fot?
    Det har den

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dal
    Dette har jeg også, men kun på sendinger som opprinnelig er 4:3 (Jeg bruker digital dekoder på kabel). Jeg vet ikke helt hvordan TV'en gjør det, men på 4:3-sendinger ser ikke folk "flatklemt" ut som var tilfellet før, men prisen er altså det du nevner med panorering.
    I mine øyne er ikke problemet stort, iallefall ikke etter at jeg fant ut hva som gjør det.
    Problem? Dette kan du jo stille inn selv.. Under innstillinger velger du om du skal automatisk strekke 4:3 sendinger eller presentere dem som 4:3. Hvis du velger automatisk strekking vil 4:3 bli strukket etter hvilken modus du selv velger. "Bredformat" gir jevn strekking. De andre modusene er forskjellige kompromisser mellom ujevn stekking og beskjæring av bildet. Fordelene med disse er at du får tilnærmet riktige proporsjoner i senter av bilde hvor det meste av handling foregår. Hvilket modus man skal velge er ettersom hva man selv foretrekker. Ditt valg..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Z-serien bare i Europa?

Gikk inn på Toshibas globale webside(USA). Fant ikke z-serien blant de forskjellige modellene. Derimot var det produktbetegnelsen LX og Hl som gikk igjen. F.eks de nye modellene 42LX177 og 42HL167 hadde noe de kalte Pixel Pure 3G 14-bit og Dyna Light. Sistnevnte skal vistnok gi betydelig bedre svartnivå.
    Har z3030 dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Betraktningsvinkel

Hei!
    Har siklet en del på denne i 47' (da de seller den j... billig på pixmania.com), men var å kikket på den i butikk. Da sto den vedsiden av en sony bravia kdl-52W3000 og det så for meg ut om om Toshibaen ble mye blassere i fargene når en så på skjermen med litt vinkel. Noen på forumet som har denne toshiba skjermen som har noen erfaring med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    StepWolf: z3030d har 10-bit..

runesjo: jeg har 42" og er ikke noe plaget av dårlig vinkel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    e_hamre: Hvordan opplever du tv'en?

vært fint om kunne skrive litt om den

Newcomer erikhs sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

40ZF355D og 40ZF355P

Ser at Toshiba 40ZF355D (100hz versjonen av den tynne og supersexy 40XF355D) har begynt å dukke opp i utlandet. Det virker også som at det ryktes om at det vil komme en versjon av denne uten dekoder (40ZF355P) som gjerne blir noe billigere.

Noen som har noe informasjon om når en av disse kommer til Norge, dvs. enten 40ZF355D eller 40ZF355P?

erik

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig bestilt! :D

Yes! Har endelig fått bestilt tv. Det ble en 42" Z3030, og forhåpentlig har jeg den tidlig i neste uke.

Noen her som har testet og justert litt. Anbefalinger til innjustering? Eller må jeg ha en kalibrerings dvd?

Tetra

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: nevermind

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikhs
    Ser at Toshiba 40ZF355D (100hz versjonen av den tynne og supersexy 40XF355D) har begynt å dukke opp i utlandet. Det virker også som at det ryktes om at det vil komme en versjon av denne uten dekoder (40ZF355P) som gjerne blir noe billigere.

Noen som har noe informasjon om når en av disse kommer til Norge, dvs. enten 40ZF355D eller 40ZF355P?

erik
    Sendte en mail til Toshiba Norge:

"Vet du når 40ZF355D kommer til Norge, og hvis den gjør det hva blir utsalgsprisen på?"

Svar:

Hei
    Kommer neste uke pris ut ca 19995,-

Mvh / Best regards

Howard Lie

Sales Manager

Er ganske interessert i den, men 20k hørtes litt mye ut.. :?

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    46ZF355D hadde vært no!! kommer denne til uka blir det min nye tv trur jeg. Bedre panel enn Z serien + tynne sexy rammer

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jigs
    46ZF355D hadde vært no!! kommer denne til uka blir det min nye tv trur jeg. Bedre panel enn Z serien + tynne sexy rammer
    Bedre panel enn Z serien?
    Er ikke dette en modell i Z serien da?

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge en tråd på avs forum er det samme panel som i z52 og oppover. Som vistnok er bedre enn z47 og nedover. bedre kontrast og sortnivå. Jeg har ingen kilde på dette, bare leste det på avs.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne modellen (47Z3030DG) i et par måneder nå, og kan vel ikke si at jeg er superfornøyd.

Spesielt på mørke scener synes jeg den skuffer, og jeg har ikke klart å stille det til heller. På mørke scener blir personene ikke skilt ut nok fra resten av mørket om dere skjønner hva jeg mener. Personen forsvinner liksom, eller blir blandet inn, i mørket. Vanskelig å forklare. Kontrast? Scenene er rett og slett for mørk, men hvis jeg prøver å skru på mer lys, blir scenene bare mer grå uten å vise spesielt mer info.

Fargene er jevnt over litt blassere enn når jeg f.eks ser tv på pc-skjermen. Men det skal vel gå an å fikse med litt fin-innstillinger.

Har prøvd diverse innstillinger som jeg har funnet på web både her og andre forum.

En kalibrerings-dvd hadde vel gjort seg kanskje? Noen tips?

Synes også det er hakkete panoreringer når DVD er kilde (har en Oppo980H), kan ikke helt fatte hva som skal gjøre det.

I tillegg sliter jeg også med at det kommer "lyssøyler" springende opp fra bunnen av skjermen. Det kalles vel "bleeding"? Dette er kun et problem i mørke scener, men gud så irriterende det er akkurat da
    Skjermen er ikke jevnt mørk over det hele generelt heller (uten bilde/mørke scener altså), men det er vel vanlig med LCD slik jeg har forstått det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question sus brus støy på lyd

Hei og hopp.

Jeg har en 42z3030dg - det er slik at når jeg har aktivert endel lyd forbedringsinnstillinger slik som mer bass og SRS WOW med SRS 3D og FOUCUS så kommer det en brus lyd (flapp flapp lyd) når volumet på tven blir skrudd over 40 - dette er uansett om det er kilde eller ikke på skjermen - dvs. den er der også om jeg kopler ut alle kilder og bare kjører blå skjerm...

veldig spesielt - den er også tydelig hørbar når jeg skrur opp volumet - hører den på 3,5 meter avstand - det blir selvfølgelig stille når jeg muter lyden..

- Er det flere som har opplevd dette?
    - Håper det er noen flere som kan undersøke dette?

(noen som forresten vet om det er forskjell på 42z3030d og 42z3030dg?)

mvh Håkon :?

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 46ZF355D bestilt. 3-4 uker leveringstid mente multicom, kunne bli lenger. Kommer med bilder og tilbakemeldinger etterhvert

Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •