Toshiba Regza Z Series - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 16 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 304
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjerts
    Var i kontakt med en norsk kar på telefon som tipset om det, så sendte jeg epost etterpå. Få med konkrete datoer og begrunn det skikkelig.
    Fikk refundert hele 25,- :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris

Noen som har tro på at prisen kommer til å falle i nærmeste fremtid på 42Z3030D?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje..
    Den har sunket 700kr siden den kom i butikkene i oktober da.. Sakte men sikkert..
    Men det kommer vell ett litt større prisfall en gang om ikke så lenge..
    Dette orker ikke jeg å vente noe på, så jeg har bestilt en.. Det blir vell uansett ikke så stort at det gjør noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba hadde fortjent en bedre importør, Gøte Lundblad er innen bransjen kjent for å være en av de mest useriøse...
    Er ikke uten grunn at butikken hans gikk konkurs,han kjørte jo alt negativt regnskap over dit.
    Skulle gjerne hatt Toshiba,men ville aldri kjøpt av den norske importøren.
    Har selv, og kjenner mange som har hatt problemer med service der. Gøte selv er en arrogant idiot og tenker kun på hva som havner i egen lomme!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av e_hamre
    Hvordan er denne tven til spilling?

Og hvordan er den i lyse rom?
    Som en samsung/speil, eller er den matt?

Ikke speil, den er matt. Har lys stue, fungerer fint etter vår smak Ingen sjenerende reflekser.

Newcomer eirikask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Oppdatert innlegg om 42z3030

Sitat Opprinnelig postet av eirikask
    Hei.

Da er TV i hus og førsteinntrykket er heller labert.
    Bildene er preget av mye støy, spesielt TV fra Canal Digital (digital PVR boks) ser ikke bra ut.
    Min far har en 37X3030 og syns denne leverer mye bedre bilde, både på blueray og SD signaler. Mye av grunnen til jeg gikk for en Toshiba selv faktisk. Lurer rett og slett på om jeg har fått en ødelagt TV. Som noen få andre på forumet er bildet blast med lite detailrikdom. Skjegget til han på God Morgen Norge ser ikke ut som 3-dagers skjegg, men som en brun flekk. Ansikter mister også mye detaljer. Det er også endel tearing noe som er spesielt tydelig på reklame. Spiller ingen rolle her om 100Hz er aktivert eller ikke.

Har testet med SD digitale signaler, PS3 og Blue-ray (the rock). Det var enormt med støy på blue-ray filmen, men tror dette skyldes dårlig overføring av denne tittelen. PS3-spill så bra ut, men dette var også bedre på 37X3030. Skal teste mer til uka når jeg får tid, men ser ut som TV'n blir returnert. Er det bare jeg som er kresen, eller er jeg alene om å oppleve dette? Har prøvd forskjellige innstillinger, og skal gå til innkjøp av en Blue-ray film med god bildekvalitet for å se om det hjelper.

Bruker kvalitetskabler, HDMI på PS3 og scart fra digitalboksen. Noen som har noen idéer om hva som er galt?

Hei igjen.

Dette var mitt innlegg for et par uker siden. Nå ser tingene imidlertid mye lysere ut. HTPC er på plass med blue-ray og HD-DVD og jeg har hatt en kyndig kamerat innom for å hjelpe meg å finstille.

Bildet fra Canal Digital boksen er fortsatt ikke spesielt godt, men fra avstand er det greit. Tror nok jeg hadde litt store forventninger til SD-kilde siden jeg var vant med CRT-tv. En ting jeg syns er litt vittig er at Seinfeld ser bedre ut når det er lastet ned enn det gjør på Viasat4.

HD-kilder ser utrolig bra ut. Gått til innkjøp av et par nyere BD-titler og det er rett og slett nydelig. Jeg ser ikke noen kvalitetsforskjell på om dette går via PS3 eller HTPC. Uansett er TV'n strålende til ps3 og htpc-bruk. Mine tidligere reservasjoner mot modellen er borte som dugg for solen. Men jeg må nok innse at det blir lite SD-TV fremover. Det er en døende standard. :-D

PS. Jobber med en HTPC-guide jeg tenkte å sende ut på forumet etterhvert. Dette har vært mitt mest abisiøse PC-prosjekt hittil med mye banning, men nå som det er på plass er det en formidabel opplevelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva koster det for en skikkelig HTPC idag forresten ?

Bra ting har ordnet seg da, gleder meg til min toshiba kommer nå

Flere som har erfaring med z3030d og komme med?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva koster det for en skikkelig HTPC idag forresten ?
    Det er nok litt forskjellig. Min ble forholdvis dyr, men det kom hovedsakelig av at jeg puttet 4x1 TB disker i den. Det var også veldig viktig at den var svært stillegående og det øker prisen. Blant annet ble alle orginale vifter som i skulle være "stillegående" byttet på kabinettet. Min kom på rundt 25k ink software og LG's kombo HD-DVD/Blueray. Tror likevel man kan bygge et meget bra system for ca halvparten, rundt 12-13 tusen.

Min ble dyr og i guiden vil jeg skrive litt rundt hvorfor jeg valgt de aktuelle komponentene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aah, da holder jeg meg til min bærbare med mediacenterXP og xboxene mine

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.
    En ting jeg syns er litt vittig er at Seinfeld ser bedre ut når det er lastet ned enn det gjør på Viasat4.

HD-kilder ser utrolig bra ut. Gått til innkjøp av et par nyere BD-titler og det er rett og slett nydelig. Jeg ser ikke noen kvalitetsforskjell på om dette går via PS3 eller HTPC. Uansett er TV'n strålende til ps3 og htpc-bruk. Mine tidligere reservasjoner mot modellen er borte som dugg for solen. Men jeg må nok innse at det blir lite SD-TV fremover. Det er en døende standard. :-D
    Godt du er fornøyd. HD ser helt fantastisk ut. SD er dessverre langt verre. Men det største problemet er ikke SD i seg selv, men den lave bitraten gjerrige kringkastere velger å sende med, noe Viasat 4 tydelig demonstrerer..
    Hvis du ser på en sending fra NRK eller TV2 med god bitrate (det varierer også fra disse kanalene), vil du se at også SD kan se godt ut. Enda tydeligere blir dette hvis du spiller av en DVD med høy bitrate. Men opp i mot HD kommer det selvfølgelig ikke.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Godt du er fornøyd. HD ser helt fantastisk ut. SD er dessverre langt verre. Men det største problemet er ikke SD i seg selv, men den lave bitraten gjerrige kringkastere velger å sende med, noe Viasat 4 tydelig demonstrerer..
    Hvis du ser på en sending fra NRK eller TV2 med god bitrate (det varierer også fra disse kanalene), vil du se at også SD kan se godt ut. Enda tydeligere blir dette hvis du spiller av en DVD med høy bitrate. Men opp i mot HD kommer det selvfølgelig ikke.
    Det har jeg lagt merke til. Spesielt nye produksjoner fra NRK/TV2 er ser veldig bra ut. Sier jo endel på bitraten til viasat4 da... :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er sendingene på Rikstv da ?
    Min blir sendt imorgen, alså 4 dager etter jeg bestilte (dårlig Amentio!).

Så da får jeg prøvd den mot Xbox med mediacenter, men tror ikke jeg har komponent kabel på den..
    Og xbox 360 med komponent.
    Rikstv med HDMI kabel.
    Og data med VGA kabel.
    Så skal jeg såfall si hva min erfaring er..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er sendingene på Rikstv da ?
    Min blir sendt imorgen, alså 4 dager etter jeg bestilte (dårlig Amentio!).

Så da får jeg prøvd den mot Xbox med mediacenter, men tror ikke jeg har komponent kabel på den..
    Og xbox 360 med komponent.
    Rikstv med HDMI kabel.
    Og data med VGA kabel.
    Så skal jeg såfall si hva min erfaring er..
    Du bør styre unna vga-kabel hvis du har mulighet og heller kjøre DVI->HDMI. Med vga blir oppløsningen begrenset og du får ikke utnyttet full-HD muligheten. Tekst blir riktignok liten med 1080p, men det kan du stille i windows. Testet med vga på 37x3030 og det blir ikke helt prima. Video ser riktignok bra ut. :idea:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki.
    Tror jeg bare har VGA (D-sub) på pcen min da.. Og s-video...

TVen min blir sendt via posten, sikkert ødelagd før den kommer frem.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok litt forskjellig. Min ble forholdvis dyr, men det kom hovedsakelig av at jeg puttet 4x1 TB disker i den. Det var også veldig viktig at den var svært stillegående og det øker prisen. Blant annet ble alle orginale vifter som i skulle være "stillegående" byttet på kabinettet. Min kom på rundt 25k ink software og LG's kombo HD-DVD/Blueray. Tror likevel man kan bygge et meget bra system for ca halvparten, rundt 12-13 tusen.

Min ble dyr og i guiden vil jeg skrive litt rundt hvorfor jeg valgt de aktuelle komponentene.
    Hei - selv om denne tråden ikke omhandler HTPC, vil jeg bare kort kommentere dette;
    Jeg gjorde som du, la inn stor HD-kapasitet på min nye HTPC. Men etter å ha satt opp en Server på nettverket (Windows Home Server) - her brukte jeg min "gamle" HTPC - så flyttes all lagring nå til denne. Jeg er svært positivt overrasket over hvor fint serveren fungerer - og nå kan ALLE (tre stasjonære og to bærbare) PCer i huset koble seg opp til serveren og lytte til musikk, se bilder eller se video/film. Jeg trenger altså ikke ha feks musikk lagret på flere maskiner. En slik løsning anbefales!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G_E_M
    Hei - selv om denne tråden ikke omhandler HTPC, vil jeg bare kort kommentere dette;
    Jeg gjorde som du, la inn stor HD-kapasitet på min nye HTPC. Men etter å ha satt opp en Server på nettverket (Windows Home Server) - her brukte jeg min "gamle" HTPC - så flyttes all lagring nå til denne. Jeg er svært positivt overrasket over hvor fint serveren fungerer - og nå kan ALLE (tre stasjonære og to bærbare) PCer i huset koble seg opp til serveren og lytte til musikk, se bilder eller se video/film. Jeg trenger altså ikke ha feks musikk lagret på flere maskiner. En slik løsning anbefales!
    Ja, tråden begynner å spore litt av her, men har i det minste ToshibaTV :-D Har hørt veldig mye bra om homeserver selv faktisk og vurderte den løsningen. Men da måtte jeg ha satt opp en PC til, og det har jeg ikke plass til. På sikt når det blir enebolig, 2,4 barn, golden retriever og volvo vil jeg vurdere det, så sant det er muligheter for foreldrekontroll :evil: Nå deler jeg innholdet på HTPC og streamer dette trådløst til de pc'ene vi har på soverommene (deler leilighet med kompis). Det er 4-kjerne så merker ikke nettverkstrafikken på htpc.

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt tv'en en stund og må si at den innledende entusiasmen har lagt seg litt for å si det milldt.

1. Jeg kan ikke finne noen muligheter for å justere farger osv. for hver input. Instillingene jeg gjør på bildet gjelder for alle inputs.
    2. Når jeg ser på tv (kabeltv) koblet rett i antenneinngangen får jeg en merkelig artifact ved panoreringer. Det ser ut som bildet blir strekt og helt forvrengt i sidene, mens det ser helt bra ut midt på skjermen. ser noe slik ut:

3. VGA-VGA får jeg ikke til 1080*1920, bare 1024*768.
    4. DVI-HMDI finner ikke tv på noen inputs.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Zaynt
    Nå har jeg hatt tv'en en stund og må si at den innledende entusiasmen har lagt seg litt for å si det milldt.

12. Når jeg ser på tv (kabeltv) koblet rett i antenneinngangen får jeg en merkelig artifact ved panoreringer. Det ser ut som bildet blir strekt og helt forvrengt i sidene, mens det ser helt bra ut midt på skjermen.
    Når du sier det så ser jeg litt av en slik forvregning i kantene (høyre/v) med tuner/scart som kilde. Dog ikke så mye som bildet ditt viser Noen som vet noe om det?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt TVen i action siden klokken halv fire idag, og det er på tide å fortelle hva jeg synst om TVen.
    Når jeg kjøpte den satt jeg og angra litt på jeg ikke tok 47", men nå er jeg glad for at jeg valgte 42
    Den virker mye større i min stue, enn det 46 og 50" har gjort hos noen av kompissene mine.

Har prøvd den på Xbox med komponent kabel ( Har sett film i 1080P, 720P, spillt Forza 2 og streamet Hotel Cæsar fra nettet )
    Og Rikstv..

Sitter nå og ser på Smallville på TvNorge, og jeg har ingenting gale og sette fingeren på
    På animal planet var det noe dårlig tidligere, men det var vell en dårlig oppløst sending.

Å spille forza med fullHD var en ny verden, fra å sitte en meter ifra CRTen og myse til å sitte tilbakelendt i godstolen
    Film i 1080p og 720p får meg til å sitte og glise, dette er jo bare helt fantastisk!

Sortnivået som jeg har sett noen klage på, synest jeg er meget bra. Har ikke kjørt noen tester, men når afroen til en neger er SVART, så må jo sort-nivået være ganske bra

Ser heller ikke noe problem på panoreringer.. Og jeg er svært glad for at tven har 100Hz, for jeg ser stor forskjell på rikstv når jeg slår den av.. Blir noe hakking da. Nå er det helt smooth

Prøvde også pc mot s-video, og det ble såklart ingen suksess :P

Vet ikke hvilken kabel jeg skal kjøpe til HP`en min jeg? Har noe som heter Expansion Port, og det som sikkert er VGA. Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zaynt

1. Jeg kan ikke finne noen muligheter for å justere farger osv. for hver input. Instillingene jeg gjør på bildet gjelder for alle inputs.
    2. Når jeg ser på tv (kabeltv) koblet rett i antenneinngangen får jeg en merkelig artifact ved panoreringer. Det ser ut som bildet blir strekt og helt forvrengt i sidene, mens det ser helt bra ut midt på skjermen. ser noe slik ut:

3. VGA-VGA får jeg ikke til 1080*1920, bare 1024*768.
    4. DVI-HMDI finner ikke tv på noen inputs.
    Hei Zaynt

Ang ditt punkt 2 - for meg høres det ut som du har valgt "Super Live 2" innstilling. Da vil et normalt TV-bilde bli slik du beskriver. Forsøk heller 4:1 eller "Super Live 1".
    Litt usikker på ditt pkt 3 - men mener at det kun er mulig å oppnå 1920*1080 via HDMI.

Side 12 av 16 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •