Toshiba Regza Z Series - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 16 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 304
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bra!

Sitat Opprinnelig postet av Lars L
    Verre er det med Pixmania hvor jeg opprinnelig bestilte, de har nå trukket beløpet på nytt!! Jeg ser frem til en helg med et stort minus på konto, får vel sulte:-(
    Vi skal se på det til uka er svaret på """kundeservice"".

Pixmania er ikke verdt å bruke tid på, selv om de har lavere pris.
    Kun enveiskommunikasjon via kontakt oss sider, via FAQ finnes knapper for avbestilling, men kun på de svenske hjemmesidene.

Sikkert også morsomt den dagen 50" skal sendes til Frankrike på garantiservice.

Mitt råd til alle er STAY CLEAR!
    Da slipper jeg å tenke på kjøp fra denne butikken!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt fornøyd med min ukesgamle 37Z, det litt irriterende lyset i utkanten på svartfeltene er fortsatt der men er ikke lenger sjenerende.

Verre er det med Pixmania hvor jeg opprinnelig bestilte, de har nå trukket beløpet på nytt!! Jeg ser frem til en helg med et stort minus på konto, får vel sulte:-(
    Vi skal se på det til uka er svaret på """kundeservice"".

Pixmania er ikke verdt å bruke tid på, selv om de har lavere pris.
    Kun enveiskommunikasjon via kontakt oss sider, via FAQ finnes knapper for avbestilling, men kun på de svenske hjemmesidene.

Sikkert også morsomt den dagen 50" skal sendes til Frankrike på garantiservice.

Mitt råd til alle er STAY CLEAR!
    Jeg bestilte en 47" på Pixmania, og sparte ca. 8000 i forhold til å kjøpe den hos norske nettbutikker. Ikke noe problemer verken med betaling eller levering. Har aldri vært nødt til å ha noe kontakt med kundeservice (bank i bordet) når jeg har handlet hos norske nettbutikker, og så derfor ikke nødvendigheten med å betale 8000 for å sende epost til et domene som slutter på .no i stedet for .com. At TVen evt. må sendes til Frankrike er meg knakende likegyldig - det er budfirmaet som tar seg av den biten. Om budbilen frakter den til Frankrike eller Grorud er ikke så viktig for meg. Må sikkert fylle ut noen tollskjemaer for å unngå ny MVA, men det bør ikke by på uoverkommelige problemer.

Eneste jeg ikke har tatt helt stilling til enda er om jeg skal ta vare på emballasjen, og evt. hvor lenge. Emballasje til en 47" tar en del plass, men dersom den skal sendes bør den vel uansett ikke sendes uten. Denne problemstillingen er den samme enten TVen er kjøpt i Norge eller Frankrike.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jarlsberg
    Jeg bestilte en 47" på Pixmania, og sparte ca. 8000 i forhold til å kjøpe den hos norske nettbutikker.
    Wow, det var usannsynlig mye, er det samme produkt?
    Da jeg kjøpte søkte jeg på Kelkoo, der fant jeg bare to leverandører av 37Z, Pix til 12.584 og Multicom til 15.490 så valget da var enkelt.
    37z3030dg | Sammenlign Priser Og Informasjon - Kelkoo

Seinere fant jeg prisguide.hardware.no, der fant jeg bortimot 20 leverandører, fremdeles Pix billigst med 12.333, men med de andre hakk i hel:
    Hardware.no - Prisguide

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, det var usannsynlig mye, er det samme produkt?
    Samme produkt ja, 47Z3030DG. Link til prissammenligning: TV - Toshiba REGZA 47Z3030D - Finn beste pris hos Prisguide.no

Da jeg kjøpte kostet den 15.563, og frakt var ca 700. Nå har prisen på både TV og frakt gått opp med noen hundrelapper, men det er i alle fall billigere enn Komplett & Co som skal ha 22.995 for den.

Newcomer Powersupply sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirikask
    Takk for svar. Får dobbeltsjekke til uka, men virker som en skikkelig mandagsTV dette her. :|
    Du får prøve og feilsøke også da.. ledninger/kabler, digitalbokser kan ha feil også vet du :-D
    ellers kan tven ha blirr tøft behandlet før levering... her trengs et skarpt øye!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jarlsberg
    Samme produkt ja, 47Z3030DG. Link til prissammenligning: TV - Toshiba REGZA 47Z3030D - Finn beste pris hos Prisguide.no

Da jeg kjøpte kostet den 15.563, og frakt var ca 700. Nå har prisen på både TV og frakt gått opp med noen hundrelapper, men det er i alle fall billigere enn Komplett & Co som skal ha 22.995 for den.
    Jeg lot også risiko for trøbbel veie opp for den enorme prisforskjellen. Gikk smertefritt. Mottok den etter en uke. Klagde på "48timerslevering" som kostet 20kr(?) mer enn vanlig, og mottok 200kr tilbakebetalt.

For 5000 tilgode skal jeg tåle litt ventetid og noen utlegg (som skal tilbakebetales) om det skulle skje noe i løpet av garantitiden.

Clas Ohlsons veggfeste uten tilt. til 449,- ble helt suverent. TV'en blir mye slankere uten en stor skygge bak.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjerts
    Jeg lot også risiko for trøbbel veie opp for den enorme prisforskjellen. Gikk smertefritt. Mottok den etter en uke. Klagde på "48timerslevering" som kostet 20kr(?) mer enn vanlig, og mottok 200kr tilbakebetalt.

For 5000 tilgode skal jeg tåle litt ventetid og noen utlegg (som skal tilbakebetales) om det skulle skje noe i løpet av garantitiden.

Clas Ohlsons veggfeste uten tilt. til 449,- ble helt suverent. TV'en blir mye slankere uten en stor skygge bak.
    Jeg betalte også for 48-timers levering, men det gikk allikevel en uke. Sannsynligvis pga jul. Ringte du for å klage på dette, eller sendte du epost?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i kontakt med en norsk kar på telefon som tipset om det, så sendte jeg epost etterpå. Få med konkrete datoer og begrunn det skikkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har den....

Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Hei folkens!

Er det noen som har sett/prøvd den nye 46XF355 til Toshiba? Ser jo virkelig snasen ut med tynn ramme og lekkert design.

Hvordan er denne i såfall sammenlignet med Z-modellene?

De kompakte målene gjør det mulig å klemme inn 46tommeren der jeg egentlig bare får plass til en 42tommer, så det frister å sjekke ut denne nærmere...
    Hei Odd

Ja, jeg kjøpte denne uken før jul. Den ble kjøpt fra MPX, og da sparte jeg mange tusen kr ift pris oppgitt fra Lefdahl.
    Alternativet mitt var en 42 tommer fra JVC - men den var faktisk nesten like stor i omfang som denne fra Toshiba.
    TVen er virkelig LEKKER! Jeg er svært godt fornøyd - men har egentlig lite å sammenlikne med. Min svigersønn har en SONY - ("X-mod") og jeg synes ikke min Toshiba står noe tilbake for hans TV mtp bildekvalitet.
    Jeg har en HTPC tilkoblet - og setter stor pris på TVens Pixelmapping 1:1.
    Det har ikke lyktes meg å få lyd fra PC til TV (via HDMI - det skal egentlig være mulig via et Radeon 2900GT) men det betyr ikke noe. Lyden går jo fra HTPC til Forsterkeren uansett. (digitalt). Fra TV til forsterkeren via audiokabel. Jeg har kun sett bilde via digitalboks - mao ikke forsøkt analogt signal.
    Jeg opplever tidvis litt "rot" i Tekst-TV - sider som blandes etc, men har en mistanke om at det er det digitale signalet som roter dette til litt.

Dette er min første LCD TV - hadde fra før en LOEWE Aventos - og jeg er meget godt fornøyd !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G_E_M
    Hei Odd

Ja, jeg kjøpte denne uken før jul. Den ble kjøpt fra MPX, og da sparte jeg mange tusen kr ift pris oppgitt fra Lefdahl.
    Alternativet mitt var en 42 tommer fra JVC - men den var faktisk nesten like stor i omfang som denne fra Toshiba.
    TVen er virkelig LEKKER! Jeg er svært godt fornøyd - men har egentlig lite å sammenlikne med. Min svigersønn har en SONY - ("X-mod") og jeg synes ikke min Toshiba står noe tilbake for hans TV mtp bildekvalitet.
    Det har ikke lyktes meg å få lyd fra PC til TV (via HDMI - det skal egentlig være mulig via et Radeon 2900GT) men det betyr ikke noe. Lyden går jo fra HTPC til Forsterkeren uansett. (digitalt). Fra TV til forsterkeren via audiokabel. Jeg har kun sett bilde via digitalboks - mao ikke forsøkt analogt signal.
    Jeg opplever tidvis litt "rot" i Tekst-TV - sider som blandes etc, men har en mistanke om at det er det digitale signalet som roter dette til litt.

Dette er min første LCD TV - hadde fra før en LOEWE Aventos - og jeg er meget godt fornøyd !

Aah.... Der fikk jeg vite det jeg lurte på. Lurte på om 42Z3030D har Pixelmapping 1:1 og det har den altså.... Da er det vell bare å løp å kjøp :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er denne tven til spilling?

Og hvordan er den i lyse rom?
    Som en samsung/speil, eller er den matt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd over HDMI med ATI Radeon 2900 serien

Hei Odd

klippet dette fra ati/amd sine sider, kankje det fikser lyden over til HDMI for deg:

737-29037: Radeon HD2xxx Series - No HDMI Audio Available

The information in this article applies to the following configuration(s):

* Catalyst Display Driver 7.8
    * Radeon™ HD2900 series
    * Radeon™ HD2600 series
    * Radeon™ HD2400 series
    * Windows Vista 32-bit Edition
    * Windows Vista 64-bit Edition

Symptoms:
    There is no Audio available with the Catalyst Software Suite 7.8 for Windows VISTA 32/64bit through DVI-HDMI adapter.

Solution:
    Please note that the Microsoft UAA driver, which is included with Microsoft Vista, supports the HD Audio Device on above mentioned graphics cards. No additional HDMI Audio Driver is required to enable sound with Microsoft VISTA operating system.

If your motherboard has a Digital Output Device (SPDIF), VISTA recognizes this device as the default digital output device. You need to change the default device to HDMI. To do so, please follow the steps below:

1. Open "Control Panel" and double click on "Sound"
    2. On "Playback" tab right click on "Digital Output Device (HDMI)" with the TV icon
    3. Select "Set as Default Device"
    4. Right click on "Digital Output Device (HDMI)" with the TV icon again and click on "Test"
    5. You should hear sound from left and right speaker of your TV set
    6. Click on "OK"

ellers så er det litt mere info på denne linken: http://support.ati.com/ics/support/K...folderID=10613

Håper det er til hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TETRA : Vær OBS! her !

Sitat Opprinnelig postet av Tetra
    Aah.... Der fikk jeg vite det jeg lurte på. Lurte på om 42Z3030D har Pixelmapping 1:1 og det har den altså.... Da er det vell bare å løp å kjøp :-D
    MERK at jeg her har skrevet om modellen 46XF355 - IKKE 42Z3030D! Jeg er helt ny i forumet, og var ikke oppmerksom på at tråden omhandler 42Z3030D. Jeg kom bare over spørsmålet til Odd, og besvarte det.
    Når det gjelder 42Z3030D og pixelmapping, så kan det se ut som også den modellen støtter dette. Se: pixelmapping » home

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for dette Cerox! Dette er nok løsningen på det problemet jeg beskrev.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MERK at jeg her har skrevet om modellen 46XF355 - IKKE 42Z3030D! Jeg er helt ny i forumet, og var ikke oppmerksom på at tråden omhandler 42Z3030D. Jeg kom bare over spørsmålet til Odd, og besvarte det.
    Når det gjelder 42Z3030D og pixelmapping, så kan det se ut som også den modellen støtter dette. Se: pixelmapping » home

Okei... Takk for advarselen.
    Har veldig lyst på denne tvn, får bare se om den skralte økonomien min godkjenner dette :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere 42Z3030D kommer til å falle i pris de nærmeste ukene? Eller skal jeg bare slå til nå?

Ser forresten at Amentio selger den for 13 744,- + porto på 188 kr

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardware.no - Prisguide - TV

Prisen er ikke spesielt ille
    Kan godt hende at denne seiler opp som et greit alternativ for meg

Testene har ikke vært så positive til svartnivået, hva er deres erfaringer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er sort-nivået på denne vs. feks en Sony 40W3000 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

42z3030 vs. 40XF355D

Har lenge vurdert å kjøpe 42Z3030 grunnet god pris, bra specs og rosende testomtaler og brukererfaringer. Kona er mest opptatt av hvordan tvn tar seg ut i stuen og ikke ruver for mye. Regza 40XF355D har et vakkert ytre med slim frame. Litt dyrere enn 42Z3030D men har ikke 100Hz oppdatering.
    Hvordan er den ytelsesmessig sml med 42Z3030D? Samme skjermtype?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshibaen er jo en FIN tv da, men spørst om det kun er vi gutter som ser skjønnheten i tekniske fasiliteter? :P

Jeg sitter egentlig bare og venter på at prisen skal falle en gang til, men det kan jeg vell kanskje vente lenge på ?
    Så jeg betaler ordren på amentio imorgen tenker jeg

Side 11 av 16 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •