Toshiba Regza Z Series - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 16 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 304
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har nå mottatt min 47Z3030 fra Pix. Har foreløpig kun foretatt en grovkalibrering. Men jeg synes det sålangt ser meget bra ut:smile:
    Venter fortsatt på min. Hvordan har du kalibrert? Kan du avsløre noen innstillinger?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jarlsberg
    Venter fortsatt på min. Hvordan har du kalibrert? Kan du avsløre noen innstillinger?
    Jeg kan selvfølgelig poste mine innstillinger. Men disse må du kun benytte som en referanse eller et utgangspunkt. Enhver kalibrering må skje mot den kilden du har da forskjellige kilder kan gi tildels store forskjeller i kalibreringen. I tillegg kan det også være individuelle forskjeller mellom apparatene selv om de er samme merke og modell. I dag reiser jeg til England. Men jeg kan legge ut mine innstillinger så fort jeg får anledning over helgen.
    :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Z3030dg

Hei

Jeg har akkurat vært på Kompletts hentebu for å hente min
    37Z3030DG, jeg er meget fornøyd med unntak av at de svarte
    feltene øverst og nederst har et slags lysskinn.
    Jeg finner ikke ut av dette via innstillingene, noen Z-eiere som har noe tips?

PS.
    Jeg kjøpte denne på Komplett for kr. 13.400, bestilte 12.30 og hentet samme dag (1,5 timers kjøring hver vei). Den er jo ikke å få i butikker?
    Prøvde først å bestille via Pixmania og 24-48 timers levering, oppdaget etterpå at det var fra bestillingen var godkjent! Og godkjenningen varte og rakk så jeg avbestilte, ikke like lett som å bestille!!

Hilsen
    Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars L
    Hei

Jeg har akkurat vært på Kompletts hentebu for å hente min
    37Z3030DG, jeg er meget fornøyd med unntak av at de svarte
    feltene øverst og nederst har et slags lysskinn.
    Jeg finner ikke ut av dette via innstillingene, noen Z-eiere som har noe tips?

PS.
    Jeg kjøpte denne på Komplett for kr. 13.400, bestilte 12.30 og hentet samme dag (1,5 timers kjøring hver vei). Den er jo ikke å få i butikker?
    Prøvde først å bestille via Pixmania og 24-48 timers levering, oppdaget etterpå at det var fra bestillingen var godkjent! Og godkjenningen varte og rakk så jeg avbestilte, ikke like lett som å bestille!!

Hilsen
    Lars
    Med litt tolmodighet hadde du altså fått 42z3030 for samme pris. Hos meg godkjente de ordren innen noen arbeidstimer. 47 vel og merke :-D

Edit: 42'ern er visst utsolgt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

42 z3030dg

Jeg skal i løpet av Januar kjøpe meg flatskjerm,og valget står mellom denne skjermen og sony W3000 40".
    Da jeg nesten utelukket kommer til å bruke denne tven til tv titting (dig.bakkenett)sport,underholdning osv...lurer jeg på påvirkningen av 100 hz som Toshibaen har?!

Har lest litt her på forumet om dette temaet,men det ser ut til at det er filmentusiastene som ikke liker 100hz på lcd.

Hvordan fungerer Toshibaen på tv sendinger?

Etterslep på fotballkamper??

Hvilken av disse to tvene gir mest valuta for pengene?
    Blir vel også ps3 med tiden....

Fortsatt god jul!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjerts
    Med litt tolmodighet hadde du altså fått 42z3030 for samme pris. Hos meg godkjente de ordren innen noen arbeidstimer. 47 vel og merke :-D

Edit: 42'ern er visst utsolgt.
    Vel, jeg kjøpte størrelse fra behov og ikke status, 37 holder i min stue, jeg slipper å sitte som om jeg var på tenniskamp:-D
    Forøvg er jeg meget fornøyd med TVn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

52z3030d

Hei Godtfolk! Er ny her på forumet, men har vært en smugleser i lengre tid.
    Denne tråden (og andre fora) har hjulpet meg ved valgets kval ved anskaffelse av ny tv. Ville ha meg en 52" lcd og disse var de jeg til slutt fant ut var de jeg ville se nærmere på:
    -Samsung F96
    -Toshiba Regza Z3030D
    -Sony W3000

Det ble tilslutt en Toshiba 52Z3030D da det var den som jeg fikk rimeligst samt det så ut til å være en tv som dekket mine behov. Primærkilde er HTPC (Vista Ultimate) som er DVDspiller, TVtuner etc.
    Er så langt strålende fornøyd, men så har jeg da heller ikke begynnt å lete etter feil som ghosting, clouding, osv som andre rapporterer om på div. flatskjermer. Har iallefall ikke ikke funnet noe som jeg synes er ett problem, men jeg har funnet noe..

Pixelfeil Ved å stikke huet 30cm unna skjermen så har jeg observert 2 døde (?) pixler som er svakt grønn når jeg har svart bakgrunn. Dette er umulig å se ved hvis man ikke går nært, men jeg lurer på om dette er noe å bry seg om?
    Har ikke klart google meg frem til om Toshiba har null pixelfeilgaranti her i landet. TVn er ikke kjøpt hos lokal forhandler, men heller ikke via webshop. Den ble bestillt hos Norek via et IT-firma ett annet sted en der jeg bor. Ser for meg sirkuset ved evt. retur av skjermen...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

37- vs. 42-tommer

Er det noen som vet om det er lavere kontrast på 37Z3030DG i forhold til storebror når det gjelder kontrast, og om dette har noen særlig innvirkning på bildet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

52z3030dg

Heisann.
    Er også ny her på forumet, og har i likhet med oj9900 vært smugleser OG skaffet meg en 52z3030dg.
    Lurte på om noen har tilsvarende tv og som har noen innstillinger å dele. Fabrikkinnstillingene er som på mange andre tv'er helt på trynet. Kontrast er på maks og fargene stilt altfor høyt.
    Tv'en er jeg meget godt fornøyd med, og på hd materiale fra Ps3 og xbox360 er den rett og slett nydelig. Mye bedre enn min 2 år gamle 42" LG-plasma.
    Har ikke klart å finne pixelfeil som oj9900, men disse ser du vel neppe ved normal sitteavstand allikevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Instillinger 52z3030d

Sitat Opprinnelig postet av runepune
    Heisann.
    Er også ny her på forumet, og har i likhet med oj9900 vært smugleser OG skaffet meg en 52z3030dg.
    Lurte på om noen har tilsvarende tv og som har noen innstillinger å dele. Fabrikkinnstillingene er som på mange andre tv'er helt på trynet. Kontrast er på maks og fargene stilt altfor høyt.
    Da er vi samme båt
    Det eneste jeg foreløpig har gjort er å stille ned kontrasten til 80. Er sikkert mange andre ting som kan gjøres, men er litt i feriemodus enda så det får vente. Ser at det er en del på avforums.co.uk som har lagt ut sine instillinger for 42" og 47", men panelene er vel forskjellige så det er ikke sikkert de kan brukes for 52".
    Satte på Apocalyptico DVD i dag og synes at det meste var perfekt! Nå er det Vista mediacenter som oppskalerer til 1080p og man skulle ikke tru at dette var en SD DVD. Vet ikke hvordan TVn ville ha oppskalert bildene siden jeg ikke har en ordinær DVD spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor jeg finner manualen til 42Z3030D for nedlasting?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig lyd på 42z3030d

Hei.
    Føler at det er dårlig lyd på tvn? Ein slaks skurrelyd? Høyrer det spesielt når folk snakker. Er det fleire som he opplevd det samme?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å tittet på en 42Z3030D hos Netshop Oslo idag. Var litt mer plastikk-følelse enn jeg hadde håpet. Var en nedtur å knipse borti foten som jeg trodde var av metall. Ekkel sølv-plastikk. Blir nok ikke en slik på meg.

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært igjennom er ørliten testrunde med denne tv'en(42Z3030) og førsteinntrykket er ikke dårlig! Fikk faktisk til akseptabelt bilde på analog kabel ved hjelp av støyreduksjonsfunksjonen. Har ikke fått testet skikkelig opp i mot dvd og pc eller hd-materiale enda, men ser absolutt frem til det! Synes menyene var bittelitt knotete til å begynne med siden jeg er vant til samsung, men det er bare småplukk. Plastikk-følelsen var absolutt til stede hos meg også, ikke akkurat noe wow-faktor når man åpner eska, men slik er det vel med de fleste LCD-tv'er ute på markedet for tiden. Det som faktisk imponerte meg mest var sortnivået. Synes det virket betydelig bedre enn på samsung 40m87 som står i stua, men nå skal det sies at jeg heller ikke hadde enorme forventninger til dette så kanskje jeg bare ble tatt litt på senga. Kommer tilbake med flere inntrykk etter at ytterligere testrunder er foretatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Var å tittet på en 42Z3030D hos Netshop Oslo idag. Var litt mer plastikk-følelse enn jeg hadde håpet. Var en nedtur å knipse borti foten som jeg trodde var av metall. Ekkel sølv-plastikk. Blir nok ikke en slik på meg.
    Foten er ikke den peneste, nei. Veggmontert blir den derimot griselekker.

Newcomer eirikask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

42Z3030 i hus, men ikke fornøyd.

Hei.

Da er TV i hus og førsteinntrykket er heller labert.
    Bildene er preget av mye støy, spesielt TV fra Canal Digital (digital PVR boks) ser ikke bra ut.
    Min far har en 37X3030 og syns denne leverer mye bedre bilde, både på blueray og SD signaler. Mye av grunnen til jeg gikk for en Toshiba selv faktisk. Lurer rett og slett på om jeg har fått en ødelagt TV. Som noen få andre på forumet er bildet blast med lite detailrikdom. Skjegget til han på God Morgen Norge ser ikke ut som 3-dagers skjegg, men som en brun flekk. Ansikter mister også mye detaljer. Det er også endel tearing noe som er spesielt tydelig på reklame. Spiller ingen rolle her om 100Hz er aktivert eller ikke.

Har testet med SD digitale signaler, PS3 og Blue-ray (the rock). Det var enormt med støy på blue-ray filmen, men tror dette skyldes dårlig overføring av denne tittelen. PS3-spill så bra ut, men dette var også bedre på 37X3030. Skal teste mer til uka når jeg får tid, men ser ut som TV'n blir returnert. Er det bare jeg som er kresen, eller er jeg alene om å oppleve dette? Har prøvd forskjellige innstillinger, og skal gå til innkjøp av en Blue-ray film med god bildekvalitet for å se om det hjelper.

Bruker kvalitetskabler, HDMI på PS3 og scart fra digitalboksen. Noen som har noen idéer om hva som er galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Synes ikke noe bordstativ jeg har sett på, så solid ut/metall. Har sett på mange. Men jeg har TV på veggen, og der er det som sagt her, meget bra. Rammen er jo nesten lik de andre tv'ene (f.eks. Samsung), som jo har fått mye skryt. Skader jo ikke at TV har bra bilde heller

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirikask
    Hei.

Da er TV i hus og førsteinntrykket er heller labert.
    Bildene er preget av mye støy, spesielt TV fra Canal Digital (digital PVR boks) ser ikke bra ut.
    Min far har en 37X3030 og syns denne leverer mye bedre bilde, både på blueray og SD signaler. Mye av grunnen til jeg gikk for en Toshiba selv faktisk. Lurer rett og slett på om jeg har fått en ødelagt TV. Som noen få andre på forumet er bildet blast med lite detailrikdom. Skjegget til han på God Morgen Norge ser ikke ut som 3-dagers skjegg, men som en brun flekk. Ansikter mister også mye detaljer. Det er også endel tearing noe som er spesielt tydelig på reklame. Spiller ingen rolle her om 100Hz er aktivert eller ikke.

Har testet med SD digitale signaler, PS3 og Blue-ray (the rock). Det var enormt med støy på blue-ray filmen, men tror dette skyldes dårlig overføring av denne tittelen. PS3-spill så bra ut, men dette var også bedre på 37X3030. Skal teste mer til uka når jeg får tid, men ser ut som TV'n blir returnert. Er det bare jeg som er kresen, eller er jeg alene om å oppleve dette? Har prøvd forskjellige innstillinger, og skal gå til innkjøp av en Blue-ray film med god bildekvalitet for å se om det hjelper.

Bruker kvalitetskabler, HDMI på PS3 og scart fra digitalboksen. Noen som har noen idéer om hva som er galt?
    Har ikke slikt bilde du beskriver, har 47". Hvis du ikke har bra bilde med god HD kilde og kabler, bør du returnere tv. Jeg bruker støyreduskjon på sd kildene, det hjelper meg.

Newcomer eirikask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MandagsTV?

Sitat Opprinnelig postet av Bjartex
    Har ikke slikt bilde du beskriver, har 47". Hvis du ikke har bra bilde med god HD kilde og kabler, bør du returnere tv. Jeg bruker støyreduskjon på sd kildene, det hjelper meg.
    Takk for svar. Får dobbeltsjekke til uka, men virker som en skikkelig mandagsTV dette her. :|

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

37z3030

Fortsatt fornøyd med min ukesgamle 37Z, det litt irriterende lyset i utkanten på svartfeltene er fortsatt der men er ikke lenger sjenerende.

Verre er det med Pixmania hvor jeg opprinnelig bestilte, de har nå trukket beløpet på nytt!! Jeg ser frem til en helg med et stort minus på konto, får vel sulte:-(
    Vi skal se på det til uka er svaret på """kundeservice"".

Pixmania er ikke verdt å bruke tid på, selv om de har lavere pris.
    Kun enveiskommunikasjon via kontakt oss sider, via FAQ finnes knapper for avbestilling, men kun på de svenske hjemmesidene.

Sikkert også morsomt den dagen 50" skal sendes til Frankrike på garantiservice.

Mitt råd til alle er STAY CLEAR!

Side 10 av 16 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •