Kjøpe nytt tv til stua (42" - 50")

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer vidringstad sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe nytt tv til stua (42" - 50")

Først og fremst så vil jeg si at jeg har lite peiling, og trenger derfor deres hjelp! :-D

Har en 30 kvm stor stue hvor sofaen står ca 3-3,5m fra tv benken, og da blir det litt lite å sitte å se på en 28" tv.

Ser veldig mye film og har derfor bestemt meg for å kjøpe en plasma tv.

Men så finnes det 100 vis av disse typene og vet ikke helt hva jeg skal velge!

Har satt som mål at jeg kan bruke en plass mellom 10-15 tusen til tv. Helst størst mulig bilde egentlig.

Har dere en tv å anbefale? Prøver å holde meg unna ukjente merker ala funke, techwood ol.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 50" plasma og sitter ca. 3,7m fra den, oppleves som passe størelse på den skjermen.

Om du kan strekke budsjettet litt er Panasonic 50PX70 et godt alternativ... Evt 42PV70 eller 42PX70 om du ikke vil strekke deg lenger.

Pioneer og Panasonic er i særklasse de beste skjermene, men Pioneeren er en del dyrere (og bedre) enn Panasonic sine.

Test av Panasonic TH-42PX70 Plasma-TV - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester
    Her er en test av noen aktuelle kandidater kanskje, men ikke se på prisene, de stemmer ikke...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HeI.

jeg ser at det er noen panasonic som heter 70E og 700E. er 700E storebror? en bedre tv?
    Blir bildekvaliteten svekka på en 50" tv kontra en 42" tv eller er det samme bildekvalitet?
    Jeg vil ha tv men lurer på om jeg skal kjøpe 50" eller 42" .
    Noen forslag?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte Panasonic TH-42PX70 skulle komme med en oppgradert versjon i slutten av denne mnd med full-hd. Kanskje det er noe å vente på?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidringstad
    Hørte Panasonic TH-42PX70 skulle komme med en oppgradert versjon i slutten av denne mnd med full-hd. Kanskje det er noe å vente på?
    Tror ikke det,di flest mener full HD ikke er nødvendig på en 42" med mindre du sitter 1,5 m fra skjermen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b&w hjemmekino
    HeI.

jeg ser at det er noen panasonic som heter 70E og 700E. er 700E storebror? en bedre tv?
    PX700 er en bedre TV ja, ihvertfall i de testene jeg har sett. Har du mye lys i stua så har PX700 en anti-reflex greie som gjør at du slipper det verste gjennskinnet.

Antall tommer bestemer vel litt hvor langt unna du sitter fra TV'en.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidringstad
    PZ700 har da allerede vært i salg en stund. Imidlertid er det ikke lett å finne brukerinfo på denne TV'en da det virker som om det er svært få som har kjøpt den.

Det går også rykter om at PZ700 allerede er tatt ut av produksjon og vil bli erstattet av PZ750. Det er vel ikke akkurat et kvalitetstegn, selv om det selvfølgelig kan være andre grunner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •