Panasonic TH-42PV70E VS Pioneer PDP 4280XD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer Bassn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TH-42PV70E VS Pioneer PDP 4280XD

Heisann
    Lurer på å anskaffe meg en av disse skjermene,mest lyst på pioneer sin da.
    Men er den virkelig verdt 10 k mer ??
    Hva er det egentlig som skiller mellom disse to skjermene ?
    Har egentlig tenkt på 50" da men synes ikke pioneer sin er verdt 34 k, er det noen som har erfaringer med panasonic sin 50" ?
    Ser at denne kan man få for 18-19 k.
    Jeg ser vel mer på vanlig tv via parabol enn film , burde dette ha noe å si for valget mellom 42" vs 50" ?
    Ble mange spørsmål dette , men håper noen kan gi meg noen råd.!:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den er verdt 10k mer, er nok ganske subjektivt. Jeg pleier å si det slik at har man råd. Gå for Pio'n. Har man ikke, eller ønsker å spare litt penger til noe annet man også har lyst på, finnes det ikke noe bedre alternativ enn Pana'n

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en test med Pioneer vs Panasonic i siste Hjemmekino. Husker ikke hvilke modeller det var, men du får uansett en meget god pekepinn på egenskapene til de forsjkellige.

Konklusjonen var vel at Pioneeren var bedre, om det er verdt det er vel opp til deg å avgjøre.

Jeg har selv Panasonic 50PX70 og er godt fornøyd med den.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her trår du ikke feil uansett , så det er bare å la pengboka bestemme..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det dukker opp nye, revolusjonerende skjermer omtrent hver uke så er det kanskje litt dumt og sylte så alt for mye penger i gårsdagens teknologi. Ville latt lommeboka bestemme dette valget, selv om Pioneer-skjermen med mulighet for perkekt kalibrering selvsagt er fristende...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt begge skjermene (42PV70 og 508XD) og jeg ville valgt Panasonic. Den er mye billigere og har en fargebalanse og gamma som treffer nesten 100% "out of the box". Pioneer-skjermen krever mye mer arbeid for å få et godt resultat. Pioneer har dog et klart bedre sortnivå enn Panasonic og en mye bedre støyreduksjon.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med denne hakkiningen ved panoreringer det snakkes om og hvordan funker 24fps materiale på Panasonicen da den så vidt jeg har skjønt ikke har støtte for dette?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da er valget av skjerm unnagjort etter mye grubling, og valget falt på Pioneer PDP5080XA :-D
    Gikk på elkjøp der de hadde alle aktuelle skjermene oppstilt ved siden av hverandre(Pioneer, Panasonic, LG og Samsung)
    Valget stod da mellom Pioneer og Panasonic,da de to andre ikke kunne måle seg i mine sine øyne.
    Endte med Pioneer da den var rå på sortnivået, flere tilkoblingsmuligheter og den er mye flottere å se på.Samt det er leveringsproblemer på Panasonic.
    Så da bar det rett til HFC for å bestille, får den vel like over helgen.:-D
    Får inderlig håpe at jeg blir fornøyd noda, etter å legge til såpass for å få Pioneer....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et godt valg!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassn
    Ja da er valget av skjerm unnagjort etter mye grubling, og valget falt på Pioneer PDP5080XA :-D
    hvorfor valgt du 5080XA og ikke 508XD? Nysgjerrig på dine argument...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at valget falt på XA og ikke XD er i hovedsak at ISF kalibreringsmuligheten som er på XD i mine øyne ikke er verdt nesten 5k mer.Skal du ha en til å kalibrere den må du ut med 3-4 k til , da snakker du om en differanse på over åtte tusen.
    Sub utgang er noe jeg ikke trenger .
    USB tilkoblingen og bilde i bilde funksjon hadde no vært "kjekt " å ha.
    MPEG2 dekoder er jo ubrukelig i Norge.
    Automatisk lysjustering er ikke på XA, dette er sikkert en fin ting å ha men på mitt rom er lys utenfra ikke noe problem.
    Valget mitt stod egentlig mellom Panasonic TH50PX70E og Pioneer PDP5080XA,men valgte Pio. til slutt da den har flere tilkoblinger,flottere design ,flere justeringsmuligheter. Samt at den er jo hakket hvassere selv om prisen er noe stiv.
    Pratet også med en på Pioneer Norge som sa at d var ISF som egentlig skilte mellom XA og XD.Ifølge amerikanske forum skal man ha klart å få til samme kalibrering på XA , dette fikk jeg vite av en bekjent,så vet ikke enda om d er hold i det.
    Alt i alt er det jo bare en vurderingsak dette, og med meg datt jeg på XA...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Så lenge det dukker opp nye, revolusjonerende skjermer omtrent hver uke så er det kanskje litt dumt og sylte så alt for mye penger i gårsdagens teknologi. Ville latt lommeboka bestemme dette valget, selv om Pioneer-skjermen med mulighet for perkekt kalibrering selvsagt er fristende...
    Selvsagt fristende med en Pioneer,men jeg mener de er altfor griske,de holder altfor høye priser,prøver på en måte å sette seg "over" markedskreftene,som viser at det er kjøpers marked nå,og de prøver å unngå å selge tvene sine over nettet for å holde prisene kunstig oppe.
    Det er jo ikke mangel på tvene deres,for når jeg var innom expert her om dagen stod det en pall framme med 428 erne deres,bare å plukke med seg,nok av dem,men folk holder seg klokelig unna pga prisingen.
    Snakk om å være pompøse,sånt irriterer meg,for jeg vil at mannen i gata skal kunne kjøpe seg en 50 tommers og kunne glede seg over teknologien,og spare øynene til barna med en stor skjerm.Du får altså panasonic sin siste 50 PX70 til 15000 kr.Pioneer bør komme seg ned på bakken.Tv er faktisk noe alment som bør være billigst mulig nå,etter alle de åra nå hvor de har solgt dårlig kvalitetesskjermer til høye priser bare fordi det er "flatskjerm" det har vært snakk om.Nå går vi ikke på den lengre.Vi vil ha store kvalitetsskjermer til lave priser,for nå er det vår tur til å skumme fløten,det er kjøpers marked.Prisene går nedover for hver dag,så jeg ber dere som skal kjøpe skjermer nå å tenke dere om og være bevisst dette."Flatskjerm" kan ikke selges dyrt lengre bare pga at det er "flatskjerm",for det er ikke sjelden lengre,det er overproduksjon av flatskjermer,benytt dere av dette folkens :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så stå imot lysten til å kjøpe pioneer til de blir tvunget til å sette ned prisene sine,husk de er ikke så mye bedre enn billigere merker.Og som sagt det kommer stadig bedre skjermer på markedet,så hvor lenge tror de de skal flyte på skryten de har fått hittil.Jeg betaler ihvertfall ikke 15-20000 mere for 50 tommeren deres pga det skrytet. :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper nok at Pioneer ikke kommer til å senke prisene nevnverdig. De har jo fortsatt Hi-end stempelet, og leverer kvalitet så det holder.
    Greit nok at Panasonic's modeller ikke er langt unna når det gjelder bildekvalitet, og koster langt mindre. Men slik har det alltid vært.
    Det koster dyrt for å få det lille extra

Sånn er det vel nesten med alt innenfor lyd og bilde...

Noen her som vet om man får 1:1 pixelmapping over HDMI på 50PX/PV70 ??
    Jeg er litt interessert i denne modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Tipper nok at Pioneer ikke kommer til å senke prisene nevnverdig. De har jo fortsatt Hi-end stempelet, og leverer kvalitet så det holder.
    Greit nok at Panasonic's modeller ikke er langt unna når det gjelder bildekvalitet, og koster langt mindre. Men slik har det alltid vært.
    Det koster dyrt for å få det lille extra

Sånn er det vel nesten med alt innenfor lyd og bilde...

Noen her som vet om man får 1:1 pixelmapping over HDMI på 50PX/PV70 ??
    Jeg er litt interessert i denne modellen.
    Gleder meg til å høre dem snakke om High End stemplet sitt når OLED skjermene kommer for fullt,eller de blir slått på bildekvalitet av et annet merke.
    Det er poenget i dag at teknologien går så fort framover(også innen data),at ikkeno varer noe særlig mere enn et år,derfor bør de gå ned fra sin høye hest før de blir kasta av,og heller selge flere av tvene sine NÅ(for ingen tvil om kvaliteten de har fått til på de nye skjermene sine),og la folk få glede av dem,i stedet for å la dem stå på lager med for høye priser,for de er ikke som vin,som blir bedre og dyrere med tida.Så moderer prisene,og få skjermene ned fra pallene,og ut til folket. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så poenget nå er at pga den enorme aksellerasjonen på den tekniske og produksjonsmessige siden,så er vi inne i et paradigmeskifte der ingen kan sitte på High End produkter lengre,for de blir tatt igjen nesten så fort de er ute på markedet med produktet sitt,for da kommer et annet merke med noe "bedre",mens før så stod ting litt mere "stille".Du hadde blitt lagt i tvangstrøye for noen år siden,hvis du hadde snakket om å få 50 tommers plasmaskjermer for 15 laken.Rett og slett MORRO å være med på det som skjer nå :-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bordvelt
    Så stå imot lysten til å kjøpe pioneer til de blir tvunget til å sette ned prisene sine,husk de er ikke så mye bedre enn billigere merker.Og som sagt det kommer stadig bedre skjermer på markedet,så hvor lenge tror de de skal flyte på skryten de har fått hittil.Jeg betaler ihvertfall ikke 15-20000 mere for 50 tommeren deres pga det skrytet. :evil:
    Noen er villig i å betale ekstra for å få bedre bilde enn mannen i gata, akkurat som noen er villig i å betale ekstra for bedre lyd. Derfor er det også produsenter som lager komponenter som ligger høyere i pris, men til gjengjeld yter bedre. Pioneer har laget et apparat som yter bedre enn konkurentenes og tar dermed mere betalt.

Jeg sitter ikke akkurat og venter på at Mark Levinson eller Krell skal sette ned prisene på forsterkerne sine til 10.000 - 15.000 kroner slik at det blir allemanseie.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bordvelt
    Selvsagt fristende med en Pioneer,men jeg mener de er altfor griske,de holder altfor høye priser,prøver på en måte å sette seg "over" markedskreftene,som viser at det er kjøpers marked nå,og de prøver å unngå å selge tvene sine over nettet for å holde prisene kunstig oppe.
    Det er jo ikke mangel på tvene deres,for når jeg var innom expert her om dagen stod det en pall framme med 428 erne deres,bare å plukke med seg,nok av dem,men folk holder seg klokelig unna pga prisingen.
    Snakk om å være pompøse,sånt irriterer meg,for jeg vil at mannen i gata skal kunne kjøpe seg en 50 tommers og kunne glede seg over teknologien,og spare øynene til barna med en stor skjerm.Du får altså panasonic sin siste 50 PX70 til 15000 kr.Pioneer bør komme seg ned på bakken.Tv er faktisk noe alment som bør være billigst mulig nå,etter alle de åra nå hvor de har solgt dårlig kvalitetesskjermer til høye priser bare fordi det er "flatskjerm" det har vært snakk om.Nå går vi ikke på den lengre.Vi vil ha store kvalitetsskjermer til lave priser,for nå er det vår tur til å skumme fløten,det er kjøpers marked.Prisene går nedover for hver dag,så jeg ber dere som skal kjøpe skjermer nå å tenke dere om og være bevisst dette."Flatskjerm" kan ikke selges dyrt lengre bare pga at det er "flatskjerm",for det er ikke sjelden lengre,det er overproduksjon av flatskjermer,benytt dere av dette folkens :-D
    Du forventer vel at Ferrari skal sette ned prisen på bilene sine slik at mannen i gata kan kjøpe seg en ? Det er jo kjøpers marked i den bransjen idag også. Men neida da de er altfor griske og hevder seg over markedskreftene. Og så nekter de å selge bilene over nettet...FY og FY :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MF24
    Du forventer vel at Ferrari skal sette ned prisen på bilene sine slik at mannen i gata kan kjøpe seg en ? Det er jo kjøpers marked i den bransjen idag også. Men neida da de er altfor griske og hevder seg over markedskreftene. Og så nekter de å selge bilene over nettet...FY og FY :evil:
    Hva jeg forventer meg har null og nix å si,jeg uttaler meg kun om hvor markedet for flatskjermer har lagt seg i dag,snakk om å forlate planeten ved å snakke om biler.MF24 hvorfor sier du ikke heller noe om det jeg sa i innlegget mitt?Prøv heller å motbevise noen av argumentene mine da,istedetfor å ta av med romferga.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •