Panasonic TH-42PV70E VS Pioneer PDP 4280XD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Noen er villig i å betale ekstra for å få bedre bilde enn mannen i gata, akkurat som noen er villig i å betale ekstra for bedre lyd. Derfor er det også produsenter som lager komponenter som ligger høyere i pris, men til gjengjeld yter bedre. Pioneer har laget et apparat som yter bedre enn konkurentenes og tar dermed mere betalt.

Jeg sitter ikke akkurat og venter på at Mark Levinson eller Krell skal sette ned prisene på forsterkerne sine til 10.000 - 15.000 kroner slik at det blir allemanseie.
    Hvorfor ikke heller svare på argumentene mine om flatskjermer over,hvor jeg prøver å begrunne hvorfor det ikke holder så lenge lengre å betale for bedre bilde enn mannen i gata?Noe av poenget var at det nå går så fort med utviklingen,at innen kort tid vil "mannen i gata" uansett ha bedre bilde enn de som betalte ekstra for bedre bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i all verden skal folk bli småsure fordi kvalitet har blitt billigere.
    Tenk deg alle dem som har kjøpte dårlige flatskjermer de siste åra til dyre penger,det er vel ikke noe hyggelig.Heller ikke hyggelig at bare noen få skal ha tilgang til god kvalitet.Jeg unner både naboen,og hele borettslaget for den saks skyld en god skjerm,og nå er kanskje tida inne for det,derfor jeg kritiserer Pioneer litt nå.Ikke på kvalitet selvsagt,men på pris,de gidder jo nesten ikke sette ned prisene på de eldre modellene engang.
    Jeg mener derfor at det får være grenser for hvor mye mer man skal betale for skjermene deres,selv om de er litt bedre.
    Noen tusenlapper burde være greit,men 15-20 tusen er ikke greit mener jeg da,og at de koster så mye mere å lage har jeg ingen tro på.
    Og at det er mangel på dem tror jeg heller ikke,da jeg har sett pallene med skjermene deres stå i butikkene.
    Det jeg mener er at de prøver seg å skumme for mye av fløten,derfor jeg ber folk la være å kjøpe til prisene settes ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb
    Hvordan er det med denne hakkiningen ved panoreringer det snakkes om og hvordan funker 24fps materiale på Panasonicen da den så vidt jeg har skjønt ikke har støtte for dette?
    Dette spørsmålet er jeg også interessert i svaret på, men er redd det kanskje forsvant i alt det andre. Er det noen som har erfaringer med den nevnte Panasonicen og evt. hakking ved panorering?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bordvelt
    Hvorfor ikke heller svare på argumentene mine om flatskjermer over,hvor jeg prøver å begrunne hvorfor det ikke holder så lenge lengre å betale for bedre bilde enn mannen i gata?Noe av poenget var at det nå går så fort med utviklingen,at innen kort tid vil "mannen i gata" uansett ha bedre bilde enn de som betalte ekstra for bedre bilde.
    Det er allikevel frem i tid og utviklingen vil fortsette. Hvor betale noe som helst for en fremtidig TV når det helt sikkert kommer en enda bedre teknologi en gang?
    Det blir som å argumentere at folk som betalte ekstra for en bra CRT-TV gjorde et dårlig valg fordi det kom bra plasmaer noen år etter. Jeg vil tro at de fikk like mye ut av kjøpet som f.eks vi som har brukt mye penger på Pioneer's siste generasjon flatskjermer. At det en gang kommer TV'er på markedet som utkonkurerer dem bekymrer meg absolutt null. Da jeg kjøpte min forrige TV (Panasonic TH42PA30) kostet den 50.000,-, og den ga meg stor glede helt frem til den ble flyttet til soverommet nå. At det finnes bedre Panasonic'er til 10.000 er for meg water under the bridge. Jeg var selvsagt klar over at det ville komme bedre og billigere TV'er, men jeg var ute etter det beste på markedet akkurat da, og jeg var villig til å betale for det.
    Pioneer har selv sagt at de vil holde prisene på sine produkter oppe og heller konsentrere seg om hi-end-markedet, altså de som er interessert i å betale ekstra for å få den beste kvaliteten på markedet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk til innkjøp av Panasonicen for et par ukers tid siden, og også for meg stod valget mellom Pana og Pioneer.

Utfra det jeg kunne si i butikk, var Pioneeren bedre, ingen tvil derom. Men ikke på noen måte verdt forskjellen på 10k for meg. Jeg skjønner at andre kan mene noe annet om det, men jeg synest det er for mye for ikke nok ekstra. Og så fort som utviklingen går på denne fronten, er jeg heller ikke villig til å betale et stort premium for en toppmodell som uansett etter alle solemerker er forbigått med god margin om et par år.

Jeg bruker TVen til TV, filmer (DVD/BR), PS3 og litt PC. På TV (kabel fra Get), film og PS3 synes jeg TVen er utmerket. PC selvsagt ikke optimalt, men med MediaCenter og lignende eller med store fonter funker det greit nok til mitt bruk. Film og slikt via PC funker fint.

Den nevnte hakkingen kan man se om man vil, men ikke noe som plager meg i alle fall. Vet ikke om dette er noe også Pioneer vil ha.

Alt i alt er jeg svært godt fornøyd med kjøpet. Mye TV for 11500 kroner synes jeg, selv om jeg fortsatt savner kontrasten og sortnivået fra min nå pensjonerte Loewe Aconda CRT

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er allikevel frem i tid og utviklingen vil fortsette. Hvor betale noe som helst for en fremtidig TV når det helt sikkert kommer en enda bedre teknologi en gang?
    Det blir som å argumentere at folk som betalte ekstra for en bra CRT-TV gjorde et dårlig valg fordi det kom bra plasmaer noen år etter. Jeg vil tro at de fikk like mye ut av kjøpet som f.eks vi som har brukt mye penger på Pioneer's siste generasjon flatskjermer. At det en gang kommer TV'er på markedet som utkonkurerer dem bekymrer meg absolutt null. Da jeg kjøpte min forrige TV (Panasonic TH42PA30) kostet den 50.000,-, og den ga meg stor glede helt frem til den ble flyttet til soverommet nå. At det finnes bedre Panasonic'er til 10.000 er for meg water under the bridge. Jeg var selvsagt klar over at det ville komme bedre og billigere TV'er, men jeg var ute etter det beste på markedet akkurat da, og jeg var villig til å betale for det.
    Pioneer har selv sagt at de vil holde prisene på sine produkter oppe og heller konsentrere seg om hi-end-markedet, altså de som er interessert i å betale ekstra for å få den beste kvaliteten på markedet.
    Jo takk for grundigere svar denne gangen.
    Jeg ,og mange med meg er i utgangspunktet også interesserte i å betale ekstra for å få den beste kvaliteten,for jeg er også veldig opptatt av god kvalitet,men siden fordelingen av penger i dette samfunnet er så skeiv som den er(du får luselønn av å pleie gamle og syke f.eks),så har jeg sett fram til at den strukturen med High End produkter, og merker skal viskes mere ut,så de fleste skal ha muligheten til å sikre seg et topp kvalitetsprodukt til en rimelig penge,så kan vi bli kvitt den gammeldagse rangordningen hvor noen satt på High End produkter,og kunne skryte av det,bare fordi de kom fra en rik familie f.eks.Så det er ikke bare interessen for å betale for noe som har noe å si,men evnen også.
    Har selv blitt mobba av slike personer på skolen,fordi foreldra mine var fattige,og ikke hadde råd til merkeklær.
    Derfor er jeg opptatt av at dette skillet skal utvaskes,og derfor jeg ikke liker Pioneers politikk i denne saken.
    Jeg syns derfor det er ekstra morro at utviklingen går så fort nå at "vanlige" mennesker også kan få denne bildekvaliteten,selv på såkalte "billigmerker".
    I dag her en vanlig sykepleier råd til å kjøpe seg en 50 tommers plasma med topp bildekvalitet,mens tidligere var det bare bortskjemte arvinger som satt på sånt.Jeg kaller det framskritt.
    Nå får de heller kjøpe seg dyre biler,som de snart ikke får lov å kjøre alikevel pga forurensningen,hehehe.Jeg er i hvertfall vant til å løpe og gå.Bil har jeg ikke bruk for,men en 50 tommers plasmaskjerm derimot.........
    Jeg legger heller penga i et par gode joggesko,så har jeg en 50 tommers plasma å slappe av foran etter joggeturen,og sånn var ikke verden før :-D
    Så nå har også jeg råd til noe som gir meg stor glede.
    Husk:Vann under brua for deg er vann i koppen for noen.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke helt se at det skal komme en tid der alle merker koster like lite eller mye. Kvalitet må man i de fleste tilfeller betale ekstra for og noen kommer nok alltid til å ha mere eller mindre penger enn andre. Trist med mobbing uansett grunn, de fleste av oss har nok blitt utsatt for det i en eller annen form. Jeg synes også det fantastisk at f.eks Panasonic selger sine eminente 50" til en pris som er overkommelig for flere og kvaliteten er bedre enn de fleste TV'er på markedet, men at Pioneer-TV'er, Krell-forsterkerer og Ferrarier kommer til å bli så billig at det blir allemanseie har jeg ingen tro på.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke helt se at det skal komme en tid der alle merker koster like lite eller mye. Kvalitet må man i de fleste tilfeller betale ekstra for og noen kommer nok alltid til å ha mere eller mindre penger enn andre. Trist med mobbing uansett grunn, de fleste av oss har nok blitt utsatt for det i en eller annen form. Jeg synes også det fantastisk at f.eks Panasonic selger sine eminente 50" til en pris som er overkommelig for flere og kvaliteten er bedre enn de fleste TV'er på markedet, men at Pioneer-TV'er, Krell-forsterkerer og Ferrarier kommer til å bli så billig at det blir allemanseie har jeg ingen tro på.
    Neida,det har forsåvidt ikke jeg heller tro på,men det jeg har tro på er at f.eks panasonic kommer med så gode produkter at Pioneer setter seg selv såpass på sidelinja at det begynner å svi litt.Det er vel tilfellet alt at det er panasonic som soper inn potten nå pga at de "tar" markedet,og de tjener godt selv om de selger billig fordi de kan selge så store kvanta.
    Og det viser seg jo hvis du ser på prisnedgangen statistisk sett at andre har skjønt det også,prisene synker fortsatt temmelig bra,også på lcd,og projektorer,og KVALITETEN ØKER.Det er det jeg jubler for,at det faktisk går an å selge god kvalitet for rimelige priser.Det er måten å drive forretning på,og det kan kanskje på sikt drive prisene ned også hos Pioneer,for de har vel også interesse av å tjene penger,og å få skjermene de faktisk alt har laget ut på veggen til folk?Eller skal de stå på paller på lagrene rundt om?
    Jeg har et motto som sier:Mening er bruk.
    For meg blir det meningsløst at så gode produkter som Pioneer har laget nå skal stå på pall.Jeg hadde betalt noen tusen mer for 50 tommeren deres,men 15-20000 det tror jeg det er veldig få som vil betale.Vi snakker over dobbel pris,og det mener jeg er galskap,mere galskap enn at en "tulling" som meg etterlyser lavere priser hos Pioneer.Skjermene deres er så gode at de bør komme i bruk.Har snakket med flere her inne som har observert at det står pall på pall med 8 generasjons Pioneer rundt om i butikkene,og jeg har sett det selv.Gjelder i hovedsak 42 tommerene det,så det er vel tydelig at de hadde ambisjoner om å få solgt unna dem.
    Sitat Rolle:Elkjøp ute på Forus satt inn 2 paller (6 x 4280XA), de står der enno etter 2 måneder, helt urørte!

Need I say more?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt lenge siden denne diskusjonen var aktiv.. men kom over denne da jeg søkte på pdp-5080xa på google For å komme med en komentar her da.. Siden bentley lager sikre, gode, store biler så skal de sette ned prisen slik at alle har råd til å kjøpe en? er det det dere mener? det synes i allefall jeg er helt på trynet.. samme med Dali, B&W osv.. mener dere at de merkene skal koste like mye som eltax foreksempel? Tenk folkens.. tenk!! Kvalitet koster.. man betaler for service, merke, kvalitet + et godt bilde.. Pioneer i TV verden kan jo sammenlignes med Miele vaskemaskiner.. De er generelt bedre konstruert og har bedre vaskeevne, levetid, garanti, service +++ tror dere virkelig at sony kommer hjem til deg og oppdaterer software på TV'n din? det tror ikke jeg.. Men har du Pioneer derimot.. Denne sytingen jeg ser her kan jeg bare forbinde med folk som ikke har råd til god kvalitet, og velger å rakke ned på store high-end merker når de ikke har råd til det.. Sikkert noen som mener at eltax spiller like godt som dali også.. men for en med et godt øre for lyd, så vil det være et hav av forskjeller..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har mange gode poeng KrizZzo, og jeg innrømmer mer enn gjerne at jeg når som helst bytter min Panasonic mot en Pioneer, men har ikke råd rett og slett. Pioneer leverer apparat som er i en klasse for seg, men jeg valgte å kjøpe Panasonic pga økonomi.

Og som du sier så er det stort sett sammenheng mellom pris og kvalitet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha det beste utn å spare penger, gå får pioneren skal du spare å få mest mulig ut av pengene gå får panasonic

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode supportive komentarer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo forsåvidt noe som heter markedsføring inni bildet. Hehe. Pioneer ønsker å posisjonere seg i high end markedet, hvor løftet deres ovenfor kunden er bedre produkt til en høyere pris. Slik er det bare. Pioneer selger mer enn nok TV'er som det er, har ihvertfall ikke hørt noe om lave salgstall enda?

Panasonic ønsker å være billig. Sitter selv med Pana PX70, og synes det er en flott TV vel verdt de 10 000 jeg ga for den for 8 måneder siden. Har sett endel på Pioneer også, og jeg synes den er merkbart bedre. Bildet blir litt dypere, og fargene er litt bedre enn Panasonic. Men om den forsvarer prisen er jo en helt annen ting, som flere har poengtert. Man får jo et bedre produkt til en høyere pris, slik har det jo alltid vært, og kommer alltid til å være.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •