Kva er best; LCD / PLASMA ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Kanskje ikke helt objektiv nei

Men allikevel, 4 av 10 foretrekker lcd fremfor plasma.

Et slikt resultat sier jo allikevel at å anbefale plasma til alle som spør om hvilken flatskjerm de kjøpe, kanskje ikke er det beste rådet......
    Er fordi 3 av 10 blir lurt av sleipe selgere og 1 av 10 trenger PC skjerm... hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tjah. tror mye av selger sin grunn for å anbefale lcd foran plasma har med konkuransesituasjonen på plasma. (alle kjeder selger jo ulike varianter av PV70 til ca 12000) og naturligvis frykt for at kunde skal få innbrenninger (eneste plasma jeg har sett innbrenning på de siste to årene er samsung, jeg regner pioneer og panasonic for å være ganske safe i denne sammenhengen)

jeg tør påstå at for de fleste som vil ha en tv for å se tv på og ungene har spillmaskinen og pcen i et annet rom, så er plasma det beste alternativet.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Hvis du må trekke en absolutt grense, så velger jeg også LCD.
    Det gjelder også meg. Jeg har LCD i dag og vil mest sansynlig velge LCD igjen. Men jeg skal ikke utelukke Pio LX509...
    Men hvorfor?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi plasmabildet er litt diffust i mine øyne. LCD bildet er skarpere. Og når de beste LCD skjermene begynner å ta igjen plasma på de områdene plasma tidligere har vært overlegen, ja da er ikke valget like lett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Fordi plasmabildet er litt diffust i mine øyne. LCD bildet er skarpere. Og når de beste LCD skjermene begynner å ta igjen plasma på de områdene plasma tidligere har vært overlegen, ja da er ikke valget like lett.
    Spørsmålet er hva du liker best. Sylskarpe bilder eller naturlige farger, mer detaljer i mørke områder, bedre bevegelse i bildet osv...
    For min del var det ikke noe annet å velge enn en Pioneer.

Og når du sammenligner en lcd og plasma i en butikk med 1000 ganger så mye lys rett over tvene enn hjemme hos en hvilken som helst person vil lcden gi en "illusjon" om at den har et fantastisk bilde, men når du får en plasma tv hjem i stuen/filmrommet blir alt mye bedre.

Har en 50" Pioneer som har et gigantisk vindu rett ved siden av seg.. Ja det er selvfølgelig refleksjon på dagtid, men ikke så mye at det ikke går å se på det. Og et triks jeg fant fort ut av var å velge riktig side av sofaen Sitter man på samme side som vinduet er, er det tilnærmet lik null refleksjon.:smile:

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •