Kva er best; LCD / PLASMA ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Utifra min erfaring, som riktignok ikke er den største angående tv så mener jeg plasma er det beste.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PLasma er ikke og anbefale dersom en pc skal tilkobles

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    PLasma er ikke og anbefale dersom en pc skal tilkobles

jeg ser film, sport, og andre tv sendinger, spiller xbox360 og ser feks nett tv via PC/ surfer på nettet med min 42" PLASMA..... INGEN PROBLEM.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stod selv akkurat mellom Pioneer 4280XA plasma (siste generasjon plasma fra Pioneer) og Samsung LE-46M87 (1080p LCD).

Selv ser jeg at begge tv`ene har fordeler og ulemper. Men jeg synes plasmabildet lett kan bli litt diffust.
    Jeg vil ha skarpe bilder, og selv om Samsungen krever en del innstilling for å gi et bra bilde, mener jeg fortsatt jeg gjorde rett når jeg kjøpte den. Egentlig var jeg fast bestemt på Pioneer`en, men den innfridde ikke forventningene.
    Allerede første kvelden slo det meg også dette med innbrenning (som plasmaene nå sikkert nesten ikke sliter med lenger). Jeg bruker et mediacenter, og den ble stående i menyen en god stund. Glemte å skru av tv`en og luftet hunden en tur. Under denne turen fikk jeg en telefon og da satt meg i bilen og kjørte av gårde uten å stikke innom leiligheten. Resultatet var at tv`en ble stående i menybildet i mange timer. Dette er ikke utypisk noe jeg kan finne på å gjøre, og jeg vil ikke ha dette med innbrenning hengende over meg.
    Pc-bildet er også ekstremt skarpt og høyoppløst, og HD-dvd filmene jeg spiller av på pc`en blir knallgode på skjermen 

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    jeg ser film, sport, og andre tv sendinger, spiller xbox360 og ser feks nett tv via PC/ surfer på nettet med min 42" PLASMA..... INGEN PROBLEM.
    Intet problem har vel ikke nødvendigvis noe med hva som er best å gjøre? Jeg kan fint vise pc-bilder på min gamle 14" crt tv uten problemer. Men det finnes bedre løsninger

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener plasma helt klart. har selv panasonic Px70.. ikke noen antydninger til innbrenning, flott til film ( Er noe helt annet å se film nå =) ),spilling (Ps3 jeg har,spiller mye), tv titting etc.. Lar kanaler med fast logo stå på i flere timer i strekk og lar spilla stå stille i timesvis uten å få innbrenning. Har også sovna fra Tven 1 kveld allerede og ingenting skjedde = )

Er helt enig i alt Andrewerdenskrieg sier..

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Vi ser Oprah på dagtid i en stue med store vinduer rett bak sweetspot, uten at vi sliter noe spesielt med refleksjoner. Den nye Pioneer'en er relativt bra på det punktet. Men tror nok at en god LCD (har sett Samsung-LCD slite med store refleksjoner, så den går nok ut her) hadde passet best i en vinterhage.:-D
    Jeg tenker ikke så mye på refleksjonene som "fargen" på skjermen. Lys med en lommelykt med 45 graders vinkel på skjermen, og se rett på den selv. Skjermen vil antageligvis bli "gråere" der du lyser, men du vil ikke se noen refleksjon. Samme greia får man når dagslyset treffer skjermen, og det er noe annet enn å se speilbilder av en selv og vinduene. Gamle CRTer er jo grå i dagslys, men takket være tilnærmet uendelig kontrast er de gode når lyset skrus ned uansett.

Kanskje vi kan oppsummere med at LCD er bra under dårlige forhold, mens plasma er bra under gode forhold.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp.
    Og for alt det vi vet, kan Full-HD-modellen fra LG være en generelt bedre TV enn de med 768p, uten at det har noe med oppløsningen å si.
    Her er en test som jeg mener er mere relevant:
    http://avforum.no/forum/kalibrering-...stips-m-m.html
    Se også siste avsnittet som omhandler Full HD.
    Hehe, nå vet jeg at du har en Plasma uten full HD oppløsning - så det er klart den testen jeg henviste til ikke er din favoritt.

I stedet henviser du til en test hvor dine valg kommer bedre ut Ville vel gjort det jeg også hvis jeg hadde en plasma hjemme på veggen

Jeg kan jo også vise til en "uavhengig" test på Pioneers sider:
    Plasma eller LCD: vilken platt TV Àr bÀst? - Pioneer Sverige
    Det rare er at Pioneer selv står som bestiller av testen ????

Jeg er enig i at den første testen jeg viser til kun viser at de fleste foretrekker LG lcd foran LG Plasma.

Men at de fleste foretrekker full-HD foran HD-ready er overraskende synes jeg, det står også i artikkelen at begge lcdene var kalibrert så likt som mulig. Med dette mener jeg at testen er ganske relevant. Full-HD er å foretrekke - man forskjellen er liten.

Uansett er det beste (IMO) med denne testen at de som har avgjort testen er oss vanlig folk - ikke eksperter som antageligvis har helt andre krav.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi så uenige som vi kan få blitt.:-D
    Det er lov å være uenig

Hadde blitt utrolig kjedelig her inne hvis alle var enige.

Kan legge til at jeg har hverken lcd eller plasma selv. Inntrykkene mine kommer fra tester og det jeg har sett i butikk og hjemme hos folk.

Så jeg er vel så upartisk som det kan få blitt.

Intrykket mitt er ganske blandet - har sett flere lcder "parkere" plasmaen ved siden av i bildekvalitet. Men har ofte også opplevd omvendt.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte Plasma
    Rett å slett fordi PanaPV70 ga mest TV for pengene.
    Muligens om noen av de dyre LCD TVene hadde kostet mindre ville de vært aktuelle.
    Det jeg prøver å si er at vi alle har forkjellige utgangspunkt og behov.

Men skulle vi sagt at jeg var "rik" ville jeg valgt nyeste til pioneer, selvfølgelig plasma.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en annen test:

Plasma-TV-er best likt

Ikke helt objektiv den heller vel, men siste avsnitt er litt interressant:

"Verdt å merke seg er også at til tross for at de to plasma-TV-ene som ble benyttet i testen (42" og 50") bare hadde XGA-oppløsning (1024 x 768, scoret de høyere på vurdering av oppløsning enn full-HD LCD-TV-ene i testen med sin oppløsning på 1920 x 1080."

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Her er en annen test:

Plasma-TV-er best likt

Ikke helt objektiv den heller vel, men siste avsnitt er litt interressant:

"Verdt å merke seg er også at til tross for at de to plasma-TV-ene som ble benyttet i testen (42" og 50") bare hadde XGA-oppløsning (1024 x 768, scoret de høyere på vurdering av oppløsning enn full-HD LCD-TV-ene i testen med sin oppløsning på 1920 x 1080."
    Kanskje ikke helt objektiv nei

Men allikevel, 4 av 10 foretrekker lcd fremfor plasma.

Et slikt resultat sier jo allikevel at å anbefale plasma til alle som spør om hvilken flatskjerm de kjøpe, kanskje ikke er det beste rådet......

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hvis 46" er akkurat den størrelsen som passer, da har ikke plasma noe og tilby , he he

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så da kan vi oppsummere med at 1 forumbruker anbefaler LCD mens resten av oss mener plasma har best bildekvalitet..?

Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEI.

Jeg ser en del på fotball, og jeg ser på noen tv-er så "henger" ballen igjen i lufta.
    Hvem tv anbefaler dere til fotball og film selvsagt, 42" kan koste 15-20.000
    Har kikka på Pioneer PDP-428DX - kan den anbefales?
    p.f. takk.

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fotball avslører raskt dårlig responstid på tv.. men du trenger ikke noen dyr tv for att det skal bli bra... sitter selv med en 42" lg plasma ballen er rund og uten hale hele tiden... min svigerfar kjøpte seg en samsung modell for ett par uker siden 42" plasma (c96?).. å ja det så nesten ut som en komet på himmelen, laaaaang hale.. så du kan vel bare gå i butikken å se fotball, så ser du det med en gang...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer PDP-428DX kan anbefales på det aller varmeste. Hjelper jo litt at den samlede verdenspresse sier den leverer det beste bildet de noen gang har sett ! Selv om dette ikke er noen garanti for at du liker bildet, selvfølgelig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    så da kan vi oppsummere med at 1 forumbruker anbefaler LCD mens resten av oss mener plasma har best bildekvalitet..?
    Hvis du må trekke en absolutt grense, så velger jeg også LCD.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort sett enig. Har aldri sett en LCD som kan måle seg med en god plasma. Har justert på en Sony KDL-W2000 for tiden og man får et bra bilde, men den når ikke en Pioneer eller Panasonic til leggen engang.
    Jeg liker rett og slett bare ikke LCD-bildet. Det er livløst, fargeløst, dybdeløst i forhold til en god plasma. Oppløsningen har lite å si for et bra bilde.
    Helt enig, dette er de viktigste faktorene for et godt bilde, og der er plasma ikke til å slå for LCD. At de kan tilby full HD på mindre skjermer til en rimeligere penge, ser jeg ikke som viktig i det hele tatt.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Hvis du må trekke en absolutt grense, så velger jeg også LCD.
    Det gjelder også meg. Jeg har LCD i dag og vil mest sansynlig velge LCD igjen. Men jeg skal ikke utelukke Pio LX509...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •