Skal kjøpe ny LCD; hvor mange HDMI-kontakter trengs?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe ny LCD; hvor mange HDMI-kontakter trengs?

Jeg skal investere i en ny, rimelig 32" LCD-flatskjerm. Jeg er ikke interessert i å betale mye over 6000 for den. Dersom jeg skal være forberedt på framtiden, hvor mange HDMI-kontakter trengs egentlig? (Dette er ikke i hovedsak en "hjelp-meg-å-finne-et-TV"-inlegg)

Fyren på elektrobutikken mente at 2 var minimum, ettersom dekoder til det digitale bakkenettet kom til å ta én, evt. hjemmekinoanlegg kom til å ta én, og så kunne det være greit med en til en harddisk eller f.eks PS3.

Jeg er ganske grønn, og ser at folk kjøper TV-er med kun én HDMI-kontakt uten at de klager av den grunn. Er det jeg som har blitt lurt til å tro at jeg trenger så mange HDMI-kontakter, eller burde jeg ha minst 2 ettersom digital dekoder og et rimelig hjemmekinoanlegg er ganske aktuelt? Er det andre måter å koble til dette på utenom HDMI? Problemet er jo at TV-ene med flere HDMI-kontakter gjerne er de dyrere modellene, over mitt budsjett.

Så; er det noe vits i å strebe etter et TV med flere HDMI-kontakter? Hva er ulempen med kun én?

Setter pris på om noen kan hjelpe meg å klare opp i dette.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger bare 1 HDMI inngang på TV'n din om du har en AV/Reciever, da tar du alle video signaler til recieveren og sender ALLE ut via EN HDMI kabel, switchinga gjør Reciever når du endrer utgang etc...

Det skal siès at du må over en prisklasse for å få en slik reciever, men det er det jeg ville gjort.... Han på butikken snakker tull.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

Jeg syns ikke han snakkker tull.Er ikke alle som gidder og ha på hele annlegget for og se på dagsrevyen. Men det kommer helt ann på brukeren.Jeg syns en er for lite.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm...

Beklager, men jeg er rimelig grønn her. Ruxxy: med receiver, mener du en slik dekoder til det digitale bakkenettet, eller en forsterker/radiomottaker til hjemmekinoanlegget? Ditt poeng er altså at den kan fungere som en slags HDMI-hub?

Er ikke lett å bli klok...

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel for og side slik hva skal du koble på bruker selv switch da 2 ble fort for lite nye ting har jo som regel hdmi og går ut i fra at du vil bruke den?. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I første omgang blir det nok ikke å koble til noe annet enn en DVD-spiller via SCART (spilleren er gammel), men jeg tenkte på framtida, når en trenger dekoder til bakkenettet, og jeg vil sikkert ha et lite hjemmekinoanlegg etter hvert. Der går jo plutselig to HDMI-innganger allerede. Kanskje er det ingen bekymring så lenge jeg kjøper en forsterker med ca 3 innganger når/hvis jeg kjøper hjemmekinoanlegg.

Kanskje holder det faktisk med én HDMI i første omgang?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En HDMI switch får du jo ned i tusenlappen. Så svaret er: det holder med en HDMI inngang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •