TV med MPEG2 vs MPEG4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV med MPEG2 vs MPEG4

Slik jeg har forstått det, så vil det nye digitale bakkenettet sende bilder i formatet MPEG4.

I utgangspunktetl spiller det vel liten rolle hvilket format tuneren i TVen har hvis en likevel skal ha en egen dekoder ved siden av, men her er det vel også snakk om noen gratis-kanaler!

Jeg har Viasat, og syns jo det ville vært bra å fortsatt kunne ta inn f.eks TV2 og TV-Norge gratis via antenne uten å måtte kjøpe enda en dekoder.

Vil det når jeg skal kjøpe tv også være en fordel om den har mottaker for MPEG4? Fins det noe utvalg av slike TVer på markedet?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har visst en TV med MPEG4 på gang, men den må godjkennes osv, så det kan vel ta en stund før den kommer på markedet etter det jeg har skjønt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å huske på er du etter 2009 uansett må betale for å si inn TV2. Og slik jeg ser det får du ikke en eneste digital bakkekanal gratis. NRK 1-3/Super har du vel allerede i Viasatpakken? Iallefall NRK1/2.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Sony har visst en TV med MPEG4 på gang, men den må godjkennes osv, så det kan vel ta en stund før den kommer på markedet etter det jeg har skjønt.
    Denne Sony tv'en heter KDL40W3000, og skal visstnok komme på markedet medio oktober.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •