Refleks is tv skjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Refleks is tv skjerm

Jeg klarer ikke å bestemme meg om jeg skal kjøpe en LCD eller en plastama skjerm. Mitt inntrykk er at plastaskjermene gir et bedre bilde, men jeg er redd for refleksene i skjermen. Jeg kan ikke slå av alt lyset i stuen heller.

Er det mer reflekseri en plastma skjerm enn i en CRT skjerm?

Hvis ikke vil jeg nok gå for en Panasonic TH-42PX70. Hvis det er mer reflekser vurderer jeg å kjøpe en Sony D3000.

Alle kommentarer mottas med takk

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TH-42PX700 har anti-refleks skjerm. Skal visstnok være bra mot gjennskinn.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reiestad
    Jeg klarer ikke å bestemme meg om jeg skal kjøpe en LCD eller en plastama skjerm. Mitt inntrykk er at plastaskjermene gir et bedre bilde, men jeg er redd for refleksene i skjermen. Jeg kan ikke slå av alt lyset i stuen heller.

Er det mer reflekseri en plastma skjerm enn i en CRT skjerm?

Hvis ikke vil jeg nok gå for en Panasonic TH-42PX70. Hvis det er mer reflekser vurderer jeg å kjøpe en Sony D3000.

Alle kommentarer mottas med takk
    Det er vel heller mindre reflekser i en plasmaskjerm enn en CRT, ihvertfall ikke mere. Panasonic er et meget bra valg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det er mer refleks i en plasma enn i en CRT. Var selv skeptisk til plasma pga refleks, men opplever det ikke som noe problem. Det er imidlertid en stor fordel å kunne dempe lyset ganske betraktelig når man ser film / TV med mørke scener. Vanlige TV-bilder er vanligvis så lyse at man ikke merker noe til det selv med mye lys/sol i rommet.

Personlig synes jeg fordelene med plasma (rikere farger, mer dybde i bildet) mer enn oppveier problemet med refleks.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt LCD en par år.
    Kjøpte i våres en Pansoniv PV70, men valgte å bruke angreretten da jeg synes det var for mye reflekser i den.

Min konklusjon er som følgende:
    Hvis du er vant til CRT, så vil du nok ikke reagere på refleksene på Plasma, da bege har glass skjerm.
    Hvis du er vant til LCD, så synes du det er for mye reflekser på Plasma.

Unntaket er selvfølgelig Samsung LCD skjermene med glass skjerm, som f.eks 40M86. De er vel en mellomting mellom "vanlig" LCD og Plasma når det gjelder reflekser.

Mitt valg er derfor å velge LCD, hvis du er bekymret for reflekser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •