noen som har lg 47 lb2r her? har noen spm ang den

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

noen som har lg 47 lb2r her? har noen spm ang den

noen her som har denne her inne? lurer på om det ikke er noe galt med den jeg har.. for i helt sorte eller veldig mørke scener så kommer det fram ett litt lyst parti liksom.er en del opp i venstre hjørnet(ca 15cm stort,fra midten av hjørne og ut)og litt ned i venstre hjørnet.(ca 5 cm stort fra midten av hjørne og ut) er ikke klare linjer i lysbildene..men ser det ganske godt likevell.
    ser liksom ut som at det er en lampe som lyser der på litt avstand.

er ikke sterk lys i det hele tatt.lyse ser og er ikke noe i de andre hjørnene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vet jeg, men jeg ville kanskje besøkt butikken der den er kjøpt og sett om de der sliter med samme "problem"!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vanlig på paneler fra LG.

Tipper nok du er plaget med ujevnt baklys. Dvs baklysblødning. Dette er et helt vanlig problem på "billigskjermer" av typen LCD. Kan også fårekomme blandt dyre modeller.
    Spesiellt LG's modeller har svært dårlig produksjonskvalitet på panelene. Tror neppe du har krav på ny tv, da det rett og slett er sånn på de fleste av LG's modeller. Men for sikkerhet skyld, så gå å klag hos den forhandleren du kjøpte tv'n hos.

Her er noen eksempelbilder på baklysblødning :

Vedlegg 22835

Vedlegg 22836

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Spesiellt LG's modeller har svært dårlig produksjonskvalitet på panelene. Tror neppe du har krav på ny tv, da det rett og slett er sånn på de fleste av LG's modeller.
    Litt grov påstand. Kan du dokumentere den?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må vel være noe galt med den vel. kan nå vel ikke være slik på en tv til 25000kr.var jo det den kostet når den kom.ligger jo på 20000kr nå.
    kan da umulig stemme at slik kan fårekomme uten at det er noe galt med den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Litt grov påstand. Kan du dokumentere den?
    Nei.
    Jeg er ikke så glad i å google, men hvis man leter etter feilstatestikker på LCD tv'er så er jeg nok rimelig sikker på at de ikke akkurat brilljerer på dette området.

LG/Philips er samarbeidspartnere, og deler produksjonslinjer (desverre) . Siste rapport jeg leste for en liten stund siden, var ikke LG med i. Philips derimot var med. Blandt de værste selvsagt (som vanlig) . Sammen med Sharp. Slik har det vært i en mange år nå. Tror nok dette er noe de fleste sier seg enig i.

Bildet jeg forøvrig postet, er hentet ut av denne testen av bla LG's toppmodell !!

Stødig men blass

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har LG 32LB2R og det er den råeste TVn jeg noensinne har sett... Har aldri vært plaget med det baklyset du som påstår att LG er noe dritt på LCD, så slike påstander trenger kanskje ikke forekomme om LG generelt når det er en enkelt TV det er snakk om.....

Ta turen innom butikken du kjøpte TVn! Det er nokk det lureste du kan gjøre om dette baklyset er så grovt som det høres ut som..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Nei.
    Jeg er ikke så glad i å google, men hvis man leter etter feilstatestikker på LCD tv'er så er jeg nok rimelig sikker på at de ikke akkurat brilljerer på dette området.

LG/Philips er samarbeidspartnere, og deler produksjonslinjer (desverre) . Siste rapport jeg leste for en liten stund siden, var ikke LG med i. Philips derimot var med. Blandt de værste selvsagt (som vanlig) . Sammen med Sharp. Slik har det vært i en mange år nå. Tror nok dette er noe de fleste sier seg enig i.

Bildet jeg forøvrig postet, er hentet ut av denne testen av bla LG's toppmodell !!

Stødig men blass
    Men da blir det bare gjetning. Du kommer med en påstand om at lg sine lcd panel er av særdeles dårlig kvalitet. Når det gjelder det bildet du viser har jeg snakket med flere som ikke klarer å reprodusere noe i nærheten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da blir det bare gjetning. Du kommer med en påstand om at lg sine lcd panel er av særdeles dårlig kvalitet.
    Akkurat som at du gjetter på at de har god produksjonskvalitet. Er det det du sier ??

Jeg mener jeg ikke gjetter. Dette er hvorfor :

At LG ikke var med i undersøkelsen, sier oss ingenting.
    At Philips var med og havnet blandt de i bunnen (15%) sier en hel del.

Hvordan ?

LG/Philips lager faktisk de samme panelene, med tilhørende sammarbeid på baklys teknologien. De deler samtidig produksjon. Så om Philips sliter med sine paneler, så gjør LG det også siden det er de samme panelene, fra mange av de samme fabrikkene. De leverer forrøvrig paneler til en del andre merker også.
    Mange LCD fabrikanter som ikke lager egene paneler.

Når det gjelder det bildet du viser har jeg snakket med flere som ikke klarer å reprodusere noe i nærheten
    Ja. Det skal jeg ikke tvile på. Men det sier vel kanskje litt om hvor varierende kvaliteten på produksjonen deres (LG/Philips) faktisk er. Les litt rundt på div. forum og tester av LG's LCD modeller, så ser man også at det finnes mange der ute som har opplevd det samme som cosworth23. Slik har det desverre vært i mange år.

Hei, ruxxy. Flott at du er fornøyd med din nye tv. Bildekvaliteten på den er det nok sikkert mange som liker. LB2R og tildels LY65 er nok noen av de beste skjermene som LG har laget. Selv om svartnivået ikke er i samme klasse som eks Samsung og Sony, så har den mange andre viktige kvaliteter.
    Veldig godt balanserte farger, og en meget bra gråtone skala, som er viktig for å få frem alle detaljene i et bilde. Her er det mange som kan lære noe av LG. Ikke de mest vanskeligste tv'ene å kalibrere heller

Selv er jeg nok ikke noen LG fan, og dere har sikkert forstått hvorfor.
    Men at noen her har LG som sitt favorittmerke er helt greit for meg.
    Vi har alle forskjellige preferanser og oppfattninger.

Noen flere meninger angående dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående dette med LG og Philips som har produsert paneler sammen...de har hatt en fabrikk sammen i polen blant annet. Dette samarbeidet er det etter det jeg har fått vite nå slutt på. Og de siste produksjonslinjene av lb2r serien og de nye C, F og Y modellene er produsert av LG alene. Grunnen til dette er jeg ikke sikker på...men har helt sikkert med penger å gjøre LG og Philips bruker heller ikke samme type baklys lenger.

Enig i at lb2 serien kan være litt svak på svartnivå..men jeg har 32" selv og er godt fornøyd med den. Når det gjelder ly95 serien skjønner jeg ikke helt den testen som er vist til her i et tidligere inlegg. Synes svartnivået er meget bra jeg når jeg har sett tven i butikk...men men.
    Ser også ut til at det er en "sony-mann" som har foretatt denne testen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også erhvervet meg en LG tv av type 37LB2R og sliter med akkurat det samme, panelet har veldig ujevnt baklys, sortnivået er rimelig dårlig for å si det pent. Apparatet mitt er produsert i august 2007.

Det å sjekke sortnivå er ikke alltid lett siden butikker ofte er meget godt opplyst og problemene dukker derfor ofte opp når du får apparatet hjem i din egen stue.

Takker Elkjøp for 30. dagers åpen retur som jeg kommer å benytte meg av, både pga problmene bekrevet men også en feilliste som teller 4-5 punkter. Orker ikke ha en tv som det første du gjør med er å sende på verktsed i x antall uker.

Så da er det bare å finne ut hva jeg skal bytte til...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansa1
    Angående dette med LG og Philips som har produsert paneler sammen...de har hatt en fabrikk sammen i polen blant annet. Dette samarbeidet er det etter det jeg har fått vite nå slutt på. Og de siste produksjonslinjene av lb2r serien og de nye C, F og Y modellene er produsert av LG alene. Grunnen til dette er jeg ikke sikker på...men har helt sikkert med penger å gjøre LG og Philips bruker heller ikke samme type baklys lenger.
    Hvor har du lest dette ?? Helt ukjent for meg ihvertfall.

Fabrikken du tenker på er nystartet. De begynte vel med byggingen sommeren 2006. Ligger i Wroclaw i Polen. LG/Philips startet produksjonen der i april 2007. LG/Philips er det samme i år som i fjord, bortsett fra en ny LCD fabrikk i Polen. De har utsatt planene om en ny genrasjon LCD fabrikk, og velger heller å øke kapasiteten på eksisterende produksjonslinjer.

LG/Pilips LCD har et like tett sammarbeid idag, som det de hadde i Aug 1999 når de bestemte seg for fusjonen innen utvikling og produksjon av LCD.

Når det gjeller LG/Philips CRT, som er et enda eldre partnership er jeg nok litt utdatert. Men de går vel sikkert på full produksjon de også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...dette har jeg fra Lg i Norge. Mente at det skulle gjelde modellene som er kommet nå, men kan godt hende at det ikke er en realitet ennå. Ble hvertfall sagt at når det gjaldt produksjon skulle de skille lag.
    En slik prosess kan jo ta tid vil jeg tro.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pr idag er nok ikke dette tilfelle, men om dette inngår i deres planer for fremtiden vet jeg ikke noe om. Selv tviler jeg tviler på det.

Det virker uannsett rart. På sine offisielle sider hvor man kan følge utviklingen på selskapets historie, nyheter, produksjon, økonomi etc skryter de sikkert på hver 3. side om at de har som mål å bli verdens største LCD produsent !

Mener å ha lest at de fortiden snuser litt på Toshiba's LCD produksjon...
    Kanskje de må hente inn flere produsenter for å nå sin ambasiøse målsetting.
    Men pr idag skal det nok mye til for å overgå Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber i en større elektro kjede. De tvene vi får mest retur og problemer med er rimelige philips tver. JVC og LG er de vi har minst retur og tull med. De dyrere philips tvene er det mindre problemer med. 32lbr serien som ble nevnt her er et godt eksempel. Den har vi solgt i bøtter og spann av, og veldig lite tull.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du blitt noe klokere, cosworth23 ? Får du ny tv ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •