Hvordan blir det med _mange_ tv'er og digitaldekoder?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvordan blir det med _mange_ tv'er og digitaldekoder?

Bedriften jeg jobber/jobbet i skal oppgradere til nye tv'er (ca. 100stk.) og ettersom det går over til digitaltv blir det endringer i oppsettet. Sånn som det er nå er det kabel-tv og ingen dekodere.

Det vi lurer på er om hver tv må ha en dekoder, eller om vi kan gjøre som med parabol (hadde det i gamledager). Da hadde vi en dekoder/tuner for hver kanal på et server-rom (om jeg ikke husker feil)

Så spørsmålet er egentlig; Hvordan skal det settes opp sånn at alle tv'ene får digitaltv på billigst mulig måte?

Da det er ganske mange tv'er og en god del penger det er snakk om så får jeg en tv om jeg gjør en god jobb, noe som ikke er så dumt for en fattig student...

Så dere AV-spesialister, hjelp en fattig student som kjeder livet av seg på en hybel uten tv :twisted: :twisted:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha en tuner til hver TV (om ikke alle skal se samme kanal da).

Dersom en person har abbonement kan han/hun også ha opptil 6 ekstra abbonement med 70% rabbat på abbonementet. Må sikert betale full pris for hver boks i et slikt tilfelle vil jeg anta.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samme som i gamle dager

såklart kan en gjøre det som før,er jo i prinsippet ikke forskjell på en parabolboks og den digitale bakke boksen i så henseende vil jeg tro! så et server rom vil sannsynligvis være billigest ja?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om kabeltv tuneren har RF ut med justerbar frekvens kan du naturligvis gjøre som du har gjort med parabol. dette kommer jo helt an på hvem som leverer tjenesten hos deg og hva slags tunere som funerer i deres nett.

Hadde jeg vært deg hadde jeg satt opp en parabol løsning igjen om pris er det viktiste her. Da er utvalget av tunere som støtter nettop dette vesentlig bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du må ha en tuner til hver TV (om ikke alle skal se samme kanal da).

Dersom en person har abbonement kan han/hun også ha opptil 6 ekstra abbonement med 70% rabbat på abbonementet. Må sikert betale full pris for hver boks i et slikt tilfelle vil jeg anta.
    Det er ikke noen bokser som kan ta imot signaler fra f.eks. 20dekodere som står på hver sin kanal, for så å sende det ut til tv'ene sånn at man bare blar seg framover som vanlig?

Sånn som det er nå tror jeg at kabelsignalet er splittet opp og sendt ut..

Når det gjelder det parabolanlegget vi hadde så er det 10-12 år siden, så vet ikke helt hvordan det var oppbygd...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •