1080 or not?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: 1080 or not?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb 1080 or not?

Det diskuteres mye her om dette.. Mitt problem er om man har så mye bruk for full hd oppløsning på en 50-52" skjerm, der man sitter ca 3-4 meter fra tv.
    Pioneer sin nye full hd frister selsakt, men 80k???
    Hva ville entusiatene valgt? LCD med bedre tilkoblingsmuligheter til PC og lite gjennskinn eller plasma med bedre oppløsning og skarpere bilde?

Bruker mest til film (hd, blu ray)
    spill, ps3
    Ønsker og bruke rundt 30 lapper.

Må takle pc signaler bra, da den vil være koblet til pc hele tiden, leiligheten har en forholdsvis lys stue.

Er ny på dette og takker for hjelp ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil råde deg til å gå for en god plasmaskjerm, da dette garantert vil gi deg det beste bildet på film. De fleste plasmatv'er fungerer fint sammen med pc.
    Pioneer 508XD er nok den i særklasse beste plasmaskjermen pr idag. Den har en paneloppløsning på 1366x786 pixler, noe som fungerer fint på 50". FullHD er nok ganske oppskrytt. Tror nok de som eier en god plasmaskjerm neppe sitter med følelsen at oppløsningen ikke er god nok, og derfor ødelegger bildeopplevelsen. Selve bildebehandlingen er langt viktigere enn oppløsningen.

Hvis du ikke har mulighet for god lyskontroll i rommet tv'n skal stå i, er nok LCD et bedre valg. Da helst med matt skjermflate slik at man unngår skjenerende reflekser. Sony's nye 52X3000 virker som et spennende alternativ. Hva denne blir å koste vet jeg ikke, men sikkert mye over 30000kr.
    Denne kommer nok til å bli en ny referanse innenfor LCD tv'er.

Samsung 52M86 er en flott skjerm til ca 30K. Støtter det meste av fremtidens tilkoplingsmuligheter, og leverer et meget godt bilde på gode signalkilder (eks. DVD, HD, PS3 ol). Denne har dog en blank skjermflate, men har en enestående evne til å levere et fantastisk svartnivå selv i et helt lyst rom.

Kommer ikke på flere gode 52" LCD tv'er i farta. Kanskje fler her som har noen gode alternativer. Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah flott, endelig en som svarer. Takk!

Jeg ser meg nok veldig enig i det du sier. Hvis jeg styrer mye via en media center pc, er da fortsatt plasma ett godt valg?

Det blir nok lcd pga dette med lyset.. Når kommer den nye til Sony ut? Hva skiller den fra M86?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What Hifi mener at det ikke er langt unna å kalle den nye Pioneer 508XD for en revolusjon. De tenker da spesielt på sortnivå i forhold til andre flatskjermer. De savner ikke full HD da de mener det er bortkastet på skjermer under 60" med normal sitteavstand. Jeg har sett at noen mener det er 50" som er "grensen".

Jeg hadde bestemt meg for at det skulle bli Panasonic 50" som skulle bli min neste skjerm. Nå er jeg usikker.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke nøyaktig dato på når den kommer, men den er nok rett rundt hjørnet. Det er nå på høsten de lanseres. Kanskje noen andre her som vet nøyaktig når de slipper ut de nye Sony modellene i Norge.

Til teddytusen vil jeg si : Hvis du har råd så går du for Pio'n. Ønsker du å spare noen kroner så er Pana'n et fantastisk godt kjøp !

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forstått det slik. Burde jo være bedre også når den koster omtrent det doble. Har ikke fått kikka på Pana i 50" utgave enda. Er det store forskjeller på den kontra 42" i kvalitet?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •