Noen erfaringer med LG???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen erfaringer med LG???

Ska bytte ut Panasonic 42" PV60

Hadd nesten bestemt meg for å handle Samsung 46" M87, men så var jeg innom Lefdal... Å der ble jeg anbefalt LG`s PC56 50" på det sterkeste, men av erfaring så e selgere selgere..hehe...å prisen var det vel ingenting å si på, skulle få den til 15.995kr... Ifølge han så var LG & Samsung, så å si d samme skjermene...

Så er det noen her som har denne skjermen, å kan komme med positive & negative meninger... På forhånd takk :-)

hilsen en litt forvirret & ubestemt kunde..hehe

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nylig en 32" fra LG.. LG 32LBR for å være nøyaktig, det var 30 andre TV'er i samme prisklasse som var i størrelsene 32-42" men innen prisklassen 10-12 lapper var LG det klare valget... INGEN andre skjermer på hele elkjøp var i NÆRHETEN klarheten, dybden og detaljene LG'n viste... Alle på forumet strider i mot meg på dette punktet men jeg mener ihvertfall min LG er som å leve i en drøm, JA det er så fantastisk!

Har ikke sett den LG'n du nevner, men anebfaler LG på det varmeste fra min side...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Jeg kjøpte nylig en 32" fra LG.. LG 32LBR for å være nøyaktig, det var 30 andre TV'er i samme prisklasse som var i størrelsene 32-42" men innen prisklassen 10-12 lapper var LG det klare valget... INGEN andre skjermer på hele elkjøp var i NÆRHETEN klarheten, dybden og detaljene LG'n viste... Alle på forumet strider i mot meg på dette punktet men jeg mener ihvertfall min LG er som å leve i en drøm, JA det er så fantastisk!

Har ikke sett den LG'n du nevner, men anebfaler LG på det varmeste fra min side...
    Det er vel noe med øy som ser ja,men kjekt med litt forskjellige meninger. Kjenner flere som anbefaler LG, men enda flere som IKKE gjør det.
    Det jeg har sett selv av mindre skjermer, så er LG en som skiller seg ut... Men når det blir så stort som 50" hva da liksom... innbrenning osv.
    Men ellers takk for din mening:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 42" LG tv (42LC41), da LCD TV... Jeg er fornøyd med min, så bare pluss til LG fra meg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge han så var LG & Samsung, så å si d samme skjermene...
    Dette var nok en kommentar som kan katogoriseres som enten blank løgn, eller i beste fall total uvitenhet.

Det finnes mange flere "tvprodusenter" enn det finnes produsenter av selve LCDpanelet, så man kan finne to tv'er av forskjellig merke, men med samme innhold. Man kan til å med finne samme tvmodell med forskjellig panelmerke !

Men Samsung og LG er nok "bittre" konkurenter. Begge produserer egene LCDpaneler. Utvikler egene bildebehandlingsprosesser osv. Ei deler de produksjonslokaler, meg bekjent.

I dette tilfellet kan man jo også se det, med egene øyne. Den enorme forskjellen på panelenes svartnivå er et godt eksempel. Her ligger Samsung langt forran LG. Det samme kan sies om Sony, som også har et meget godt svartnivå i forhold til mange konkurenter.

Kanskje nettopp dette kommer av at Sony og Samsung tidvis har sammarbeidet innenfor panelteknologi. Om de fortsatt gjør det er jeg litt usikker på, men jeg tror de har ganske tette bånd når det kommer til baklysteknologi ol.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Dette var nok en kommentar som kan katogoriseres som enten blank løgn, eller i beste fall total uvitenhet.

Det finnes mange flere "tvprodusenter" enn det finnes produsenter av selve LCDpanelet, så man kan finne to tv'er av forskjellig merke, men med samme innhold. Man kan til å med finne samme tvmodell med forskjellig panelmerke !

Men Samsung og LG er nok "bittre" konkurenter. Begge produserer egene LCDpaneler. Utvikler egene bildebehandlingsprosesser osv. Ei deler de produksjonslokaler, meg bekjent.

I dette tilfellet kan man jo også se det, med egene øyne. Den enorme forskjellen på panelenes svartnivå er et godt eksempel. Her ligger Samsung langt forran LG. Det samme kan sies om Sony, som også har et meget godt svartnivå i forhold til mange konkurenter.

Kanskje nettopp dette kommer av at Sony og Samsung tidvis har sammarbeidet innenfor panelteknologi. Om de fortsatt gjør det er jeg litt usikker på, men jeg tror de har ganske tette bånd når det kommer til baklysteknologi ol.

Trur nok jeg går får Samsung M87, liker utseende & størrelsen er perfekt.
    Men er litt spent på LCD iforhold til plasma, med tanke på mitt bruk...(tv,film & litt spill) LG sin PC56 er en plasma, å villa pass meg perfekt ifølge selgeren på Lefdal... Men har lest my positivt om M87, og finner lite eller ingeting om PC56...
    Takker for svar:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten kommentar om sortnivå: Ser du da på selve mengden sort, eller detaljnivået i det sorte? For meg er det to forskjellige ting, og der faller heltene fra sort helt gjennom.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Generelt vil jeg si at LBR og LBR2 var to veldig gode serier fra LG som også gjorde det godt i både test og kommersielt. Dernest kommer den nye LY65 og 95-serien, og der synes jeg nok LG faller litt gjennom. Problemet går først og fremst på sortnivå, som ikke beveger seg fremover fra den gamle LBR2-serien, mens resten av konkurrentene gjør dette. LG satser heller på tynnere TVer, men jeg tror egentlig folk ikke bryr seg så mye om flat-TVen er 10 eller 12cm dyp... Mulig dybden kommer til å ha mer å si når specsene etterhver harmonerer bedre produsentene imellom, men nå i første omgang velger folk bedre bilde fremfor tynnere TV.

LGs nye serier er absolutt ikke noen dårlig TV, men faller litt gjennom på sortnivå og kontrast sammenlignet med konkurrentene fra bl.a. Samsung (som nok er favoritten om dagen) og Sony.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får fortelle selgeren at du vet de har god avanse på LG sammenlignet med Samsung. Mye av svaret ligger der.....

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en lcd LG pc skjerm.. teller det he he ???

LG har da sine blinkskudd de også :-)
    Ser de sammenlignet i butikk så er det gode skjermer :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det du sier, lygren.

LGR2 og til dels LY65, var blandt de bedre skjerme de har gitt ut. LY95 klarte ikke å holde følge med konkurentene, selv om LG i lang til har hatt meget godt balanserte farger og en gråtoneskala mange produsenter kan se opp til.

Samsung og Sony er i en egen divisjon. Sharp og Philips er ikke langt bak, men sliter med MYE produksjonsfeil. Det samme kan vel egentlig sies om både Samsung og LG.

Sony, Panasonic, og Pioneer har i en årrekke levert bunnsolid kvalitet, med ytterst lite feil på produktene. Slik sett er de ganske enestående på toppen av tronen.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med en 46" Samsung M87, en meget pen skjerm & en perfekt størrelse for min stue. Men, ja det er et men... blir ikke helt fornøyd med bildet, har prøvd flere innstilings metoder( fulgt råd til flere her på AVforum).

Jeg ser egentlig mest på tv, som signal bruker jeg en dekoder fra canaldigital med en god & dyr scart fra Monster. Men tv bildet var mye bedre på PV60, iallefall mye mer stabilt. Synes kvaliteten på M87 varierer mye. På noen sendinger er det helt knall & motsatt. veldig ofte vibreringer rundt personer, som beveger seg. å farger som blander seg ibakgrunn. Og til tider en slags bølge helt nederst på skjermen.... Å lyden da, sikkelig dårlig.:-(

Så jeg er litt forvirret for tiden & oppgitt.... Skulla jeg alldri ha gott bortifra Panasonic????
    Så kom jo DVD&hjemmekino i dag, å der fikk jo Panasonic meget bra omtale.
    Så trur nok jeg MÅ gå tilbake til det trygge & stabile igjen, en PX70 50"... Den er nok like god & sikkert enda bedre enn PV60...
    Skal gi M87 mye tid den helgen, se film, sport, osv.

øyvind.h : Jeg vet at de tjener mere på vise produkt, synes det er helt tragisk at det finnes selgere som kun selger det de tjener mest på. Har ikke hatt samvitighet til det selv...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Du får fortelle selgeren at du vet de har god avanse på LG sammenlignet med Samsung. Mye av svaret ligger der.....
    Jeg kan garantere deg at selgeren hadde mye bedre avanse på Samsung q96 til markedspris enn LG PC56 til 15995,- Det er uavhengig av hvilken kjede han måtte jobbet i!

PC56 til 15995 er veeeeeldig billig, faktisk nesten 4000,- billigere enn billigste web-butikk!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er sagt, så er nok Samsung sine q96/97 modeller endel bedre, spesielt på sortnivå og design!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Når det er sagt, så er nok Samsung sine q96/97 modeller endel bedre, spesielt på sortnivå og design!
    Sant nok, men Samsung sliter litt mer med støyproblemer i mørke partier og den er kresen på signalet. Leste en test av Pioneer 428xa hvor de målte sortnivået de sammenlignet med panasonic, sony, samsung (M87) og LG (LY95) Samsung og LG kom dårlig ut begge to, Panasonic på en god 2 plass, men Pioneer var i en klasse for seg selv..
    Det var et svensk hi-fi blad som holdt testen.
    "Pølsemaker" kjøp en Panasonic px70 da får du en rimeligere og bedre skjerm enn Samsung sin!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av puff86
    Sant nok, men Samsung sliter litt mer med støyproblemer i mørke partier og den er kresen på signalet. Leste en test av Pioneer 428xa hvor de målte sortnivået de sammenlignet med panasonic, sony, samsung (M87) og LG (LY95) Samsung og LG kom dårlig ut begge to, Panasonic på en god 2 plass, men Pioneer var i en klasse for seg selv..
    Det var et svensk hi-fi blad som holdt testen.
    "Pølsemaker" kjøp en Panasonic px70 da får du en rimeligere og bedre skjerm enn Samsung sin!
    Trur nok det blir bestilt en PX70 50'' idag ja, fant ut i helgen at det var en serie feil ved min M87. Kom i kontakt med en annen som har samme skjermen, som hadde byttet skjermen 6 ganger før den ble bra. Så det ska mye til for at jeg prøver en ny smasung.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M87 eller Panasonic

Hadde bestemt meg for M87, men blir litt i stuss. Er det denne fra Panasonic du mener: Panasonic 50" plasma TV TH-50PX70E?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne panasonicen i en elkjøpbutikk, synes det var enormt med gjennskinn i den

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pølsemaker
    Trur nok det blir bestilt en PX70 50'' idag ja, fant ut i helgen at det var en serie feil ved min M87. Kom i kontakt med en annen som har samme skjermen, som hadde byttet skjermen 6 ganger før den ble bra. Så det ska mye til for at jeg prøver en ny smasung.
    Hei,

Hvilken feil hadde du på Samsung'en? Jeg har en tilsvarende modell, bare i 40". Den har jeg funnet noe "tåke" på under relativt mørke bilder. Denne "tåken" kommer frem på samme steder hver gang. Snakker med butikken der jeg kjøpte tv'en, og får byttet til ny eller annen modell.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •