Noen erfaringer med LG??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde tenkt å gå for en LG skjerm til kjeller stua.
    Det jeg lurer på er hvordan koden i modellene er bygget opp.
    Tenker da på f.eks 37LC42.
    Forstår at 37 står for størrelsen på displayet, men hva står resten av betegnelsen for?

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jensen117
    Hadde bestemt meg for M87, men blir litt i stuss. Er det denne fra Panasonic du mener: Panasonic 50" plasma TV TH-50PX70E?
    Det er nok den jeg tenker på ja, men expert kaller den PX74 da...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Hei,

Hvilken feil hadde du på Samsung'en? Jeg har en tilsvarende modell, bare i 40". Den har jeg funnet noe "tåke" på under relativt mørke bilder. Denne "tåken" kommer frem på samme steder hver gang. Snakker med butikken der jeg kjøpte tv'en, og får byttet til ny eller annen modell.
    En feil er at jeg ikke har norske menyer, men hovedfeilen er at Movie Plus slår seg på selvom jeg slår den av. hvergang jeg skifter kanal slår den seg på, ikke at det vises i menyen. Men jeg må inn å slå den på & så av igjen, får at bildet ska bli bra. I tilegg synes jeg bildet alldri er helt i ro... Nei, så det bli nok en plasma her igjen.... En Panasonic, men det var 3uker leveringstid (hadde ikke 50" i butikken + at jeg får penger til gode)

No skal ikke jeg si at Panasonic er BEST, men etter mine øyne er den klart best. Mer behagelig bilde enn Samsung iallefall. + at panasonic`en gjor det bra i test mot nye Pioneer... :-)

Lykke til, jeg venter iallefall med STOR spenning på Panasonic.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pølsemaker
    En feil er at jeg ikke har norske menyer, men hovedfeilen er at Movie Plus slår seg på selvom jeg slår den av. hvergang jeg skifter kanal slår den seg på, ikke at det vises i menyen. Men jeg må inn å slå den på & så av igjen, får at bildet ska bli bra. I tilegg synes jeg bildet alldri er helt i ro... Nei, så det bli nok en plasma her igjen.... En Panasonic, men det var 3uker leveringstid (hadde ikke 50" i butikken + at jeg får penger til gode)

No skal ikke jeg si at Panasonic er BEST, men etter mine øyne er den klart best. Mer behagelig bilde enn Samsung iallefall. + at panasonic`en gjor det bra i test mot nye Pioneer... :-)

Ok, jeg ble på det sterkeste anbefalt å vente på Sony KDL40W3000 som kommer medio oktober. Fåes også i 46 ". Kjipt å vente så lenge, men er lite keen på tv med ymse feil og mangler. Har litt mer tro på Sony enn Samsung når det kommer til kvalitet.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg ble på det sterkeste anbefalt å vente på Sony KDL40W3000 som kommer medio oktober. Fåes også i 46 ". Kjipt å vente så lenge, men er lite keen på tv med ymse feil og mangler. Har litt mer tro på Sony enn Samsung når det kommer til kvalitet.

Liker Sony sjøl, men den bli jo så dyr, når man skal ha den i 46"...

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den blir vel på 30++ så den vil gjøre vondt i lommeboka...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Hadde tenkt å gå for en LG skjerm til kjeller stua.
    Det jeg lurer på er hvordan koden i modellene er bygget opp.
    Tenker da på f.eks 37LC42.
    Forstår at 37 står for størrelsen på displayet, men hva står resten av betegnelsen for?

37 står for størrelse, lc står for modell serie, 41/42 er med analog tuner, 45/46 har i tillegg en digital bakkenettstuner som ikke fungerer i Norge. Det ble sagt at forskjellen mellom 41 og 42 skulle være blank og matt sort. På 37" så har alle varianter jeg har sett hatt blank sort

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp en panasonic du, da blir du helt sikkert fornøyd.

en annen fordel med den er at fabrikkinstillingene på den er såpass gode at du slipper å kalibrere noe særlig selv før bildet blir bra

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det testen i Lyd & Bilde du referer til? I så fall vurderer jeg en av disse skjermene selv. Kvaliteten og designet på Pioneer er helt overlegent, spør du meg

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hepp!

Jeg endte opp med en 46" Samsung M87, en meget pen skjerm & en perfekt størrelse for min stue. Men, ja det er et men... blir ikke helt fornøyd med bildet, har prøvd flere innstilings metoder( fulgt råd til flere her på AVforum).

Jeg ser egentlig mest på tv, som signal bruker jeg en dekoder fra canaldigital med en god & dyr scart fra Monster. Men tv bildet var mye bedre på PV60, iallefall mye mer stabilt. Synes kvaliteten på M87 varierer mye. På noen sendinger er det helt knall & motsatt. veldig ofte vibreringer rundt personer, som beveger seg. å farger som blander seg ibakgrunn. Og til tider en slags bølge helt nederst på skjermen.... Å lyden da, sikkelig dårlig.:-(

Så jeg er litt forvirret for tiden & oppgitt.... Skulla jeg alldri ha gott bortifra Panasonic????
    Så kom jo DVD&hjemmekino i dag, å der fikk jo Panasonic meget bra omtale.
    Så trur nok jeg MÅ gå tilbake til det trygge & stabile igjen, en PX70 50"... Den er nok like god & sikkert enda bedre enn PV60...
    Skal gi M87 mye tid den helgen, se film, sport, osv.

øyvind.h : Jeg vet at de tjener mere på vise produkt, synes det er helt tragisk at det finnes selgere som kun selger det de tjener mest på. Har ikke hatt samvitighet til det selv...

Hvis du for det meste skal se tv så vil jeg anbefale deg å sjekke ut Sony's nye lcd KDL D 3000. Den er har et imponerende og stabilt tv bilde!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det testen i Lyd & Bilde du referer til? I så fall vurderer jeg en av disse skjermene selv. Kvaliteten og designet på Pioneer er helt overlegent, spør du meg
    Jeg tenker på testen i DVD&hjemmekino...der panasonic lå helt oppimot pioneer på alle punkter(iallefall nesten)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Hvis du for det meste skal se tv så vil jeg anbefale deg å sjekke ut Sony's nye lcd KDL D 3000. Den er har et imponerende og stabilt tv bilde!
    har blitt skeptisk til LCD, + at jeg ikke skal ha noe mindre en 46" & da bli Sony dyrt...

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok...

har blitt skeptisk til LCD, + at jeg ikke skal ha noe mindre en 46" & da bli Sony dyrt...
    Hvis du har litt tålmodighet så burde du heller vente til 2008 med å kjøpe deg tv. Det skjer veldig mye nytt med lcd for tiden. Det er laaaannnnggggttt fra et fullverdig medium. Motion Blurrrrrrr for eksempel er ikke noe de har fått helt taket på enda. Til neste år kommer det tv'er med nye billed prosessorer og ikke minst enorme kontraster som vil myke bilde og gi det enda mer dybde.
    Det siste nå er 100hz teknologi eller såkalt billedforbedrer, men dette er ikke fullgodt utviklet og det er juks. Det kan nok være lurt å vente til neste generasjon med lcd'er.
    Jeg hører grums om 100 - 120 hz paneler og raskere billed oppdatering... Det vil skape mer naturlige bevegelser og er et mer behagelig bilde.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Hvis du har litt tålmodighet så burde du heller vente til 2008 med å kjøpe deg tv. Det skjer veldig mye nytt med lcd for tiden. Det er laaaannnnggggttt fra et fullverdig medium. Motion Blurrrrrrr for eksempel er ikke noe de har fått helt taket på enda. Til neste år kommer det tv'er med nye billed prosessorer og ikke minst enorme kontraster som vil myke bilde og gi det enda mer dybde.
    Det siste nå er 100hz teknologi eller såkalt billedforbedrer, men dette er ikke fullgodt utviklet og det er juks. Det kan nok være lurt å vente til neste generasjon med lcd'er.
    Jeg hører grums om 100 - 120 hz paneler og raskere billed oppdatering... Det vil skape mer naturlige bevegelser og er et mer behagelig bilde.
    Det er lenge til 2008 enda..hehe...
    Det kommer da noe nytt hver uke eller hver dag, kan ikke sitte på gjerdet hele tiden:-)

Nei no har jeg ned telling til at Panasonic PX74 50", kommer på døren...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •