Er newbie på dette, spørsmål om digitale signaler.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er newbie på dette, spørsmål om digitale signaler.

Heisann.

Lurer på hva som regnes for analoge, og digitale signaler.
    Altså, foreldrene mine skal flytte inn i en slik omsorgsbolig, i en blokk. der er det felles tv opplegg for alle leilighetene. Visstnok canal digital, men noen sier det er viasat, ikke vet jeg, har ikke kjøpt tv ennå. Men uansett, dette kommer jo da ut fra en vanlig coax kabel i veggen. Er dette da analogt? eller er det digitale signaler?
    Er helt grønn på dette området, så hva anbefalest i så fall av tver? Var snakk om en 32" lcd, men fikk inn veggseksjonen idag, og det ser ut som 32 blir for lite, så de må nok ha en 37. Maks pris 8000. Som jeg skrev i en annen post her, så har de ikke bruk for ørti ulike tilkoblinger osv, men de skal ha en tv med bra bilde, og lyd, uten noe kompliserte greier.

Noen tips fort ?

Mvh
    AB

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres mest ut som analog kabeltv.

37" til max 8 lapper. Hmm. Se om du klarer å få tak i en av fjordårets panasonic modeller til denne prisen. De er meget gode på standardoppløste signaler som analog/digital kabeltv/sattelitt/DVD osv.

Sikkert fler her som kan komme med noen gode forslag også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mja, aner ikke, er vel en felles antenne på taket vil jeg tro, er ikke noe kabeltv greier her i bøgda, men må ha en tv som er ok på analog da kanskje ?
    har stilt opp krava litt nå, har sett på en toshiba 37c3000pg, syns den virka ok ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mm

Vis det er felles anlegg så kommer det enten kabeltv fra canal digital ellers så har dem en felles antenne på take da får dem bare vis dem har full dekning så får dem nrk1 tv2 tvnorge og mulig nrk2 viasatt har vell som meg bekjent bare parabol og det er vell ingenting som heter felles parabolanlegg da hver bruker må ha et eget "hode" den som står i midten på en talerken.

men generelt der du har canaldigital har du mulighet for digital tv, digital tv får du gjennom en egenboks med et kanalkort som du bestiller fra canal digital vis du allerede har kabeltv så koster digitaltv ca 1000 kr for tunern og 300kr i året for programkortet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •