Sharp LC32RD2E - Trenger hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp LC32RD2E - Trenger hjelp

Endelig etter å ha sittet på gjerdet i flere år kjøpte jeg meg i dag min første flat-TV. Det ble en Sharp LC32RD2E fra Elkjøp (kr 10.000). Siden dette er som sagt min første flat-tv så har jeg lite å sammenligne med, men jeg må si at skjermen gir knallskarpe bilder. Uansett så virker fargene litt slik som en ser i en dokumentar på Nature Channel (feks). Spessielt "ille" er det når jeg ser på DVD. Bildet er helt utroligt bra, men jeg får en slik dokumentar feeling. Det ser bare rart ut når en ser på film. Er det noen her som har tilsvarende skjerm og føler det kan fortelle en "noobie" som meg hva jeg kan evt gjøre for å bedre bildet? Jeg har lest at jeg må kalibrere skjermen min, hva betyr det og hvordan gjør jeg det?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkel og grunnleggende "kalibrering" er i allefall å justere farge temp, konstras, lysstyrke, farger og baklys...

Mitt tips, sett farge temp på varm, eller middels varm, juster ned baklyset og juster kontrast og brightness til du synes det blir bra!!!

Søk på forumet da det er skrevet masse om dette fra før!

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å skru av 100hzfunksjonen, kan være dette som gjør at du føler bildet blir veldig kunstig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Prøv å skru av 100hzfunksjonen, kan være dette som gjør at du føler bildet blir veldig kunstig.
    Det ble faktisk en del bedre å se på DVD når jeg slo av 100hz funksjonen, men jeg finner fortsatt bildet litt merkelig. Noen sa til meg at slik er det på alle LCD skjermer. Stemmer det?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hm...

Sitat Opprinnelig postet av Pandion
    Det ble faktisk en del bedre å se på DVD når jeg slo av 100hz funksjonen, men jeg finner fortsatt bildet litt merkelig. Noen sa til meg at slik er det på alle LCD skjermer. Stemmer det?
    Hvis du har skrudd av 100hz så skal ikke bildet bli så merkelig. Iallfall ikke når du ser på dvd.
    Er det en movie pluss eller såkalte action innstillinger på tv også?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •