Samsung LE-52M86BDX..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow Samsung LE-52M86BDX..?

Heisann!
    Vurderer kjøp av Samsung sin M86 i 52". Noen som har noen erfaringer???

Jeg har vurdert denne og Pioneer Plasma, men til knappe 30.000 virker Samsung som ett bedre kjøp og en meget bra tv i topp klasse.

Bruksområder er HD-DVD og Blu Ray filmer, PS3 og generell tv titting.

Hva mener ekspertene? Velger jeg rett?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vært deg hadde jeg heller kjøpt samsung sin 50 full hd plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av hvilken grunn? Hva skiller de to tv'ne fra hverandre? Hvor er plasma ett bedre valg?

Hifiklubben sverger også ved at LCD er tingen...?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fordi plasma vil gi deg et bedre bilde i lang tid fremover. plasma er bedre på farger, sortnivå, dybde i bildet, innsynsvinkel og responstid. skal du da legge så mye penger i en skjerm er det bedre med en plasma. samtidig er skjermen en full hd skjerm. det er vel her hovedgrunnen til at mennesker kjøper lcd ligger(mener dog at full hd skjerm hysteriet er oppskrytt. hadde de forhørt seg litt mer tror jeg ikke det hadde blitt solgt så mye lcd)

ja jeg vet at hifiklubben sverger til lcd. har selv opplevd å blitt bombet med propaganda der. nesten så de nektet å selge meg en plasma jeg gikk en annen plass.

eneste grunn til at jeg ville valgt lcd over plasma nå er nok hvis jeg hadde et enormt behov til pcbruk.

er en noen saker til jeg ikke liker ved lcd men er så sinnsykt fyllesyk nå. kommer tilbake senere. eneste

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører hva du sier, og har vært litt frem og tilbake med LCD mot Plasma.
    Du påpeker full hd ved plasma. M86 har full hd oppløsning 1920x1080.
    Den har også en glassplate som gir bra innsynsvinkel, samt sortnivå er vesentlig bedre enn andre lcdskjermer. Alt med responstid og oppløsning vil også gi den mye av de samme egenskapene som en plasma, uten at du slipper gjennskinn som plasma gir. Jeg har en noe lysere stue enn det som er ideelt for plasma.
    Hvis Plasma er tingen, er da Samsung sin uansett best? Trodde ikke de lå i toppen der. Burde jeg da vente til Pioneer sin nye full hd skjerm kommer ut?
    Er det verdt og betale 80.000 for?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kikka jeg fort etter prisen på tven og til rundt 27k så er det absolutt en bra pris for en full HD 50 tommer.

Selv har jobbet hos expert som tv-selger, riktignok var det th42q96 som var inne da. bra tv det, selv om den hadde noe å gå på i sortnivået.
    Selvfølgelig ville jeg nok anbefalt Pioneer sin, men hvis vi snakker det dobbelte av prisen så blir det vanskelig å anbefale noe slikt uten at man selv står og sammenligner!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K34
    Jeg hører hva du sier, og har vært litt frem og tilbake med LCD mot Plasma.
    Du påpeker full hd ved plasma. M86 har full hd oppløsning 1920x1080.
    Den har også en glassplate som gir bra innsynsvinkel, samt sortnivå er vesentlig bedre enn andre lcdskjermer. Alt med responstid og oppløsning vil også gi den mye av de samme egenskapene som en plasma, uten at du slipper gjennskinn som plasma gir. Jeg har en noe lysere stue enn det som er ideelt for plasma.
    Hvis Plasma er tingen, er da Samsung sin uansett best? Trodde ikke de lå i toppen der. Burde jeg da vente til Pioneer sin nye full hd skjerm kommer ut?
    Er det verdt og betale 80.000 for?

er vel ikke noe poeng å betale 80.000 laken for en tv. trenger ikke vente på pioneer heller. panasonic kommer med en ny full hd skjerm som heter pz70 eller så kan du jo vurdere samsung. samsung har fått veldig mye skryt for sine nye plasmaskjermer. dog jeg ville vel ventet til neste års full hd plasmaskjermer er ute, hvis du absolutt må ha full hd.

m86 serien har fått mye skryt ,men det er en del bugs ute å går der. sjekk ut sony sine nye tver (3500 serien) hvis du må ha skjerm nå.dog holder fremdeles fast ved at plasma har et langt bedre bilde enn lcd. men det er dine penger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke Samsung og Panasonic full hd? Du sier vente neste år?

Leste en test av Samsung sine nye plasma og de fikk langt fra toppkarakter, Panasonic har jeg hørt mye om. Når er PZ70 på markedet?
    Sony er det lcd?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K34
    Er ikke Samsung og Panasonic full hd? Du sier vente neste år?

Leste en test av Samsung sine nye plasma og de fikk langt fra toppkarakter, Panasonic har jeg hørt mye om. Når er PZ70 på markedet?
    Sony er det lcd?
    fleste tester jeg har lest sier det motsatte

Samsung PS50Q97HDX Review: 50" PS50Q97HD Plasma TV Test

Samsung PS42Q97HDX Review

Samsung HPT5064 Reviews. Flat-panel and Plasma TVs Reviews by CNET.

her er noen. det er svært mange som bare har lovord om samsungs nye plasmaserie. mange fornøyde kjøpere som mener de er bedre enn panasonic på bilde.

pz70 er på markedet bare ikke i norge. skal være veldig bra

sonyen er lcd ja

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra der ja, men disse er jo ikke full hd.

Samsung PS50P96FDX Review: 50” 1080p Full HD Plasma TV Test

denne der imot er Samsung sin nye full hd plasma og får ikke like bra motagelse, hvis jeg leser testen rett?

Jeg er langt fra en ekspert på tv'er men man blir jo aldri klok av disse testene heller da.

Hvilken tv ville du valgt
    Samsung full hd?
    Panasonic pz70
    andre?
    Eller Pioneer sin 7. gen.. ?
    Jeg gidder ikke betale 80k for tv :-|

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville prøvd å grave frem noe info om pz70 hvis du vil ha en full hd skjerm. ser heller ingen grunn til å betale mer enn max 30 000 spenn for en tv. mener egentlig det er litt for mye men. bare pass deg for spontankjøp. brukte selv et år på mitt tv kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PAPERMAN
    fordi plasma vil gi deg et bedre bilde i lang tid fremover. plasma er bedre på farger, sortnivå, dybde i bildet, innsynsvinkel og responstid. skal du da legge så mye penger i en skjerm er det bedre med en plasma. samtidig er skjermen en full hd skjerm. det er vel her hovedgrunnen til at mennesker kjøper lcd ligger(mener dog at full hd skjerm hysteriet er oppskrytt. hadde de forhørt seg litt mer tror jeg ikke det hadde blitt solgt så mye lcd)

ja jeg vet at hifiklubben sverger til lcd. har selv opplevd å blitt bombet med propaganda der. nesten så de nektet å selge meg en plasma jeg gikk en annen plass.

eneste grunn til at jeg ville valgt lcd over plasma nå er nok hvis jeg hadde et enormt behov til pcbruk.

er en noen saker til jeg ikke liker ved lcd men er så sinnsykt fyllesyk nå. kommer tilbake senere. eneste
    Så rart at du har et så "hallelujah" forhold til plasma. Selv synes jeg ikke valget er så enkelt, men jeg lander på lcd fremfor plasma etter lang tids leting etter en skjerm som passer for meg. Selv var jeg innstilt på plasma, men etter å ha sammenlignet alle aspekter og kikket på haugevis av apparater, ender jeg opp på lcd. Og jeg har ikke et enormt behov for å vise pc bilder på skjermen. Synes plasmaen gir et for diffust og uskarpt bilde på tv-sendinger sammenlignet med lcd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, min bestekompis er også LCD man... men her på forumet er det Plasma som anbefales.
    Jeg skal nok koble min tv opp til Media PC, for filmer og musikk. Ikke for å surfe på skjermen.
    Så det er viktig at tv'n takler pc signaler veldig bra, og det vet jeg at Samsung gjør.
    Jeg har en 40" M71 idag.. men denne skulle liksom gå på soverommet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel det har du rett i. men den skarpheten gjør bildet for hardt å se på av og til(vondt i øya). bildet til en plasma er mykere og for meg mer behagelig. slik som situasjonen er i dag vil jeg si at du får mer bilde for pengene hvis du kjøper en plasma. dog denne situasjonen kan snu til neste år. da selger jeg plasmaen min å kjøper lcd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er Plasma like bra for oppkobling mot PC, takler den signalene like bra som Samsung LCD tv'ene gjør?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •