Kjøpt PV70, hva må jeg tenke på mtp instillinger etc?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpt PV70, hva må jeg tenke på mtp instillinger etc?

som tittelen sier, aldri hatt flatskjerm før, men hørt endel rundt innkjøring etc på tv'en, så håpet noen kunne jeg meg en kjapp innføring i "hva gjør jeg når tv'en er pakket ut og satt på tvbordet".

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sørg for å ikke kjøre på for høye kontrastinnstillinger. Helst under 50%. Unngå stillebilder. La gjerne tv'n stå på med hvitstøy/snø/ingen signal noen timer hver dag. Evt kjøp en "plasmascreen cleaner disc" som du spiller noen timer hver dag. Unngå å kunn se på en kanal med samme logo ol over lengre tid.

Dette gjør man de først 200 timene, så har tv'n fått en god start.
    Etter denne innkjøringsperioden kan man bruke de bildeinnstillingene man vil (eks. 100% kontrast osv), Se på tv med samme logo så lenge man vil ol. Stillebilder burde man alltid prøve å unngå på dagens plasmaskjermer.

Nå skal det nevnes at du trenger ikke bli skremt av alt dette hysteriet med innbrenning. Permanent innbrenning er nærmest et ikke tema og fårekommer svært skjeldet. Midlertidige innbrenninger som forsvinner etter en liten tids bruk kan nok de fleste oppleve, ved uforsiktig bruk. Dette fjerner man lett ved å kjøre litt hvitstøy på skjermen en liten stund.

Dessuten. Panasonic er nok bland de mest ressistante plasmaskjermene på markedet, når det gjeller innbrenninger. Sånn sett er du nok trygg. Mange som ikke gidder å innkjøre plasmaskjermen, men det skal ikke jeg oppfordre deg eller andre til

Gratulerer med ny kongeskjerm. Lykke til !!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •