Forstyrrelser i bilde etter bytte av dvd-recorder.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forstyrrelser i bilde etter bytte av dvd-recorder.

Har en Pioneer 520 HDD/DVD med full disk. Har kjøpt Samsung 40M86 LCD-tv og kjøpte derfor en Samung 753 HDD/DVD-recorder med større disk, HDMI-ut, oppskalering etc. Har digital satellitt og kabel-tv tilkoplet spilleren. Koplet bare om alt fra Pioneeren pluss at jeg koplet også HDMI mellom spilleren og tv. Altså er det RF inn og ut, RGB ut fra tuner til spilleren og RGB derfra til TV i tillegg til HDMI. Det første jeg oppdaget, var et voldsomt gjennomslag når jeg ser TV via satellitt med spilleren av. RF-kablene står jo rett ved SCART-kontaktene, så er det overslag derfra jeg ser tro...? Og når jeg f.eks skal se på eller spille inn fra satellitt via scart og ser bildet live eller etter innspillig via HDMI, så er det et utrolig blast bilde som kommer gjennom. Noen som har noen fomening om hvordan dette kan løses?
    (Spurte i en tråd om Samsung TV'en, men ikke så lett å få svar på noe der syntes jeg...)

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder RF'en så ville jeg prøvd et galvanisk skille på kabelen, dersom du ikke har det fra før.

Når det gjelder blast bilde på HDMI, så ville jeg kalibrert med en kalibrerings DVD for å få det bra. Kan være andre fabrikkinstillinger på HDMI inngangen iforhold til scart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Når det gjelder RF'en så ville jeg prøvd et galvanisk skille på kabelen, dersom du ikke har det fra før.

Når det gjelder blast bilde på HDMI, så ville jeg kalibrert med en kalibrerings DVD for å få det bra. Kan være andre fabrikkinstillinger på HDMI inngangen iforhold til scart.
    Nei ar f.eks PS3 på en annen HDMI-inngang, og der er det kjepebilde. Så det er noe med oppsett eller noe på DVV-recorderen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b59
    Nei ar f.eks PS3 på en annen HDMI-inngang, og der er det kjepebilde. Så det er noe med oppsett eller noe på DVV-recorderen.
    Ok. Men det vil alltid være forskjell på hvordan signal fra forskjellige signalkilder ser ut på skjermen din. Det er nettopp derfor man må kalibrere skjermen på hver inngang for at det skal bli riktig. Men du har nok noen instillingsmuligheter på recorderen din også.

Så skal det også sies at Pioneer, som du hadde fra før av, har meget bra bildekvalitet på sine recordere. Har fremdeles tilgode å se Pioneer slått av Samsung på bildekvalitet. Men prøv deg frem med instillinger, helst med en kalibrerings disk, så blir det nok bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemer med inferens har jeg opplevd med billige vhs spillere, så dette kan nok være et problem med "dårlige" produkter. Om et galvanisk skille vil hjelpe er jeg litt usikker på. Men det er jo vært et forsøk. Det koster jo bare en hundrelapp. Ellers kan det hjelpe å skifte tv kanal (den analoge) på på enten spilleren eller tv'n når du ser på sattelitt. Er ikke sikkert at dette heller nytter, men på noe utstyr fungerer det.

Hvorfor bildet er blast på opptak ? Tja. Kan jo hende fordi at det er et analogt opptak, som må bli digitalisert. Er ikke sikkert at Samsung spilleren er den beste på dette...

Håper flere kan komme med litt forslag til løsninger, slik at du får den hjelpen du trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Problemer med inferens har jeg opplevd med billige vhs spillere, så dette kan nok være et problem med "dårlige" produkter. Om et galvanisk skille vil hjelpe er jeg litt usikker på. Men det er jo vært et forsøk. Det koster jo bare en hundrelapp. Ellers kan det hjelpe å skifte tv kanal (den analoge) på på enten spilleren eller tv'n når du ser på sattelitt. Er ikke sikkert at dette heller nytter, men på noe utstyr fungerer det.

Hvorfor bildet er blast på opptak ? Tja. Kan jo hende fordi at det er et analogt opptak, som må bli digitalisert. Er ikke sikkert at Samsung spilleren er den beste på dette...

Håper flere kan komme med litt forslag til løsninger, slik at du får den hjelpen du trenger.
    Det er ikke bare bilder fra opptak om er blase. Satellittsignalet rett gjennom AV-inngangen er horibelt det og!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b59
    Det er ikke bare bilder fra opptak om er blase. Satellittsignalet rett gjennom AV-inngangen er horibelt det og!
    Men blir bilde bra når du spiller feks en dvd-plate på opptakeren? Hva om du kobler tilbake til Pioneer opptakeren igjen, blir det bra igjen da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Men blir bilde bra når du spiller feks en dvd-plate på opptakeren? Hva om du kobler tilbake til Pioneer opptakeren igjen, blir det bra igjen da?
    Alle bildene ut fra Samungen er blase på HDMI.
    Nå er det IKKE HDMI ut på Pioneren, så det kan jeg ikke svare på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •