42LY95 vs LE40M868BDX eller andre forslag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer morg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

42LY95 vs LE40M868BDX eller andre forslag?

Jeg driver å skal kjøpe meg 40"+ LCD-TV og trenger noen forslag og argumenter for og i mot. Jeg har titta på 42LY95 og LE40M868BDX. Hvem av disse synes dere det er best bilde på? Noen som har noen andre forslag?

Jeg er ute etter en tv som er med best mulig reell bevegelse, kontrast, skarphet og fargegjengivelse. TVen skal være 1080p.

Fyldige svar med argumenter mottaes med en stor takk! :-D

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du bruke TV'en til? Er plasma utelukket og isåfall hvorfor?
    best mulig reell bevegelse, kontrast, skarphet og fargegjengivelse
    Det der staves "plasma" i min bok. Men blir dyrt hvis du absolutt skal ha full HD oppløsning da.

Newcomer morg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Hva skal du bruke TV'en til? Er plasma utelukket og isåfall hvorfor?

Det der staves "plasma" i min bok. Men blir dyrt hvis du absolutt skal ha full HD oppløsning da.
    Pris er ingen hindring, så lenge jeg får mest mulig for pengene
    Plasma er jo egentlig ikke utelukket, men hvordan blir det da med pc-bruk?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC bruk er etter min mening det eneste bruksområdet hvor LCD overgår plasma. LCD med sin høyere oppløsning gir skarpere tekst og slikt, så lenge bildet ikke er i bevegelse.
    Men med en gang man får bevegelser i bildet synes jeg plasma er best, med bedre skarphet og farger enn LCD. Så hvis det er film du skal kjøre fra PC, ville jeg fremdeles valgt plasma. Sortnivået er også bedre på plasma, men man bør dempe belysningen litt i rommet for å få utbytte av dette.

Råder deg til å sjekke Pioneer sin nye 428 eller 508. De skjermene overgår alt jeg har sett av både LCD og plasma skjermer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony's W3000 serie med full støtte for 1080P/24 er jo rett rundt hjørnet. Blir nok et spennende alternativ som kan være verdt å vente på.

M86 er en flott skjerm, men er plaget av en del bugs. Den er ganske kresen på hva man mater den med. Så her må man ha gode signalkilder. Husk at den har blank skjermflate, så god lyskontroll er viktig.

Sony W2000 er et godt alternativ til M86, men er kanskje ikke like god på bevegelige bilder. Sony har meget god feilstatestikk, noe som hjelper godt på.

Både Sony og Samsung har et godt svartnivå, god kontrast og lysstyrke, og flotte farger, men krever mye innstilling før bildet sitter som det skal.

Sony X2000 er nok kanskje den beste 1080P LCD tv'n pr idag. Leverer nydelige bilder på både SD og HD materiale.
    Men den koster jo litt mer enn alternativene over. Den nye X3000/3500 serien blir nok enda bedre. Men da snakker vi om enda større summer.

Sony Bravia KDS-55A2000 er en helt fantastisk 55" bakprojeksjon's tv til bare 20000kr. Bra svartnivå, og flotte farger. Gode bilder på både SD og HD materiale. Bakprojeksjon's tv'ene har dog ikke like skarpt bilde som LCD. Men dette er nok mer en vanesak.

Panasonic 42PZ700 er en 1080P plasmaskjerm, som har vunnet mange priser verden over. Kan kanskje være litt vrien å få tak i her til lands.

Samsung PS50P96FDX er en 1080P plasmaskjerm til ca 30-35000kr. Kanskje et spennende alternativ, men har ingen kunnskap om denne. Dette er vel fjorårets utgave ??

Pioneer PDP-5000EX er en plasmaskjerm i toppklassen, men den er nok kanskje ikke værdt prisen på 80000kr ?

42LY95 er ikke noe å satse på i mine øyne. Dårlig svartnivå, baklys og en del andre problemer.

NB !! Alle tv'ene jeg her har nevnt har en skjermoppløsning på 1920x1080 (fullHD) da du ønsket dette. Selv mener jeg at man ikke trenger å være så opptatt av oppløsningen, da det er mange andre parametre som er viktigere for å få et godt bilde.

Håper dette var til hjelp. Lykke til !!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    NB !! Alle tv'ene jeg her har nevnt har en skjermoppløsning på 1920x1080 (fullHD) da du ønsket dette. Selv mener jeg at man ikke trenger å være så opptatt av oppløsningen, da det er mange andre parametre som er viktigere for å få et godt bilde.
    Amen!

Newcomer morg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Sony's W3000 serie med full støtte for 1080P/24 er jo rett rundt hjørnet. Blir nok et spennende alternativ som kan være verdt å vente på.

M86 er en flott skjerm, men er plaget av en del bugs. Den er ganske kresen på hva man mater den med. Så her må man ha gode signalkilder. Husk at den har blank skjermflate, så god lyskontroll er viktig.

Sony W2000 er et godt alternativ til M86, men er kanskje ikke like god på bevegelige bilder. Sony har meget god feilstatestikk, noe som hjelper godt på.

Både Sony og Samsung har et godt svartnivå, god kontrast og lysstyrke, og flotte farger, men krever mye innstilling før bildet sitter som det skal.

Sony X2000 er nok kanskje den beste 1080P LCD tv'n pr idag. Leverer nydelige bilder på både SD og HD materiale.
    Men den koster jo litt mer enn alternativene over. Den nye X3000/3500 serien blir nok enda bedre. Men da snakker vi om enda større summer.

Sony Bravia KDS-55A2000 er en helt fantastisk 55" bakprojeksjon's tv til bare 20000kr. Bra svartnivå, og flotte farger. Gode bilder på både SD og HD materiale. Bakprojeksjon's tv'ene har dog ikke like skarpt bilde som LCD. Men dette er nok mer en vanesak.

Panasonic 42PZ700 er en 1080P plasmaskjerm, som har vunnet mange priser verden over. Kan kanskje være litt vrien å få tak i her til lands.

Samsung PS50P96FDX er en 1080P plasmaskjerm til ca 30-35000kr. Kanskje et spennende alternativ, men har ingen kunnskap om denne. Dette er vel fjorårets utgave ??

Pioneer PDP-5000EX er en plasmaskjerm i toppklassen, men den er nok kanskje ikke værdt prisen på 80000kr ?

42LY95 er ikke noe å satse på i mine øyne. Dårlig svartnivå, baklys og en del andre problemer.

Håper dette var til hjelp. Lykke til !!
    Tusen takk for kjempegodt svar. Jeg er helt enig i at det er andre parametre enn 1080p som er viktige for å få et godt bilde. Tanken min er å kjøpe en TV med disse parametrene OG 1080p :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut !!