forsikring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31

Tråd: forsikring

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forsikring

Hei
    har tenkt å kjøpe meg en pana50px70, og ville spørre dere om det er lurt å ha med forsikring på tven?

Newcomer tunamgu sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unødvendig,vil jeg si.Ansatte får en bonusgave(mobil osv) i slutten av mnd hvis de selger mange forsikringer.Det sier jo litt hva de tjener på det.

Men hvis du vet selv du er vimsete,så kjøp det.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tunamgu
    Unødvendig,vil jeg si.Ansatte får en bonusgave(mobil osv) i slutten av mnd hvis de selger mange forsikringer.Det sier jo litt hva de tjener på det.

Men hvis du vet selv du er vimsete,så kjøp det.
    er dette noe du kan dokumentere eller dikter du bare opp ting..?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse forsikringene elektrokjedene tilbyr er bortimot bare tull. Det de skal dekke er som regel uansett dekket av garanti, reklamasjonsrett og innboforsikring, som jeg antar de fleste har.

Newcomer tunamgu sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner en som jobber på Expert.Han fikk SE W880i pga han solgte flest forsikringer i den mnd...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tunamgu
    Kjenner en som jobber på Expert.Han fikk SE W880i pga han solgte flest forsikringer i den mnd...
    tjah, jeg kjenner også folk som jobber i ulike elektrokjeder, bor med en som jobber i en elektrokjede og at slike ting forekommer er nok heller unntaket enn regelen.

når det gjelder forsikringen og hva den innebærer så er det få innboforsikringer som dekker like mye som den. i tilegg er det den eneste forsikringen på markedet (meg bekjent) som ikke har verdiavskrivning på elektronikk.

når det er sagt, så velger jeg heller å passe på tingene mine enn å dobbelforsikre dem.

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Hei jeg jobber i en av de kjedene som selger slike forsikringer. Ta en tur inn å få en brosjyre og les hva dere får, sjekk så med deres forsikringselskap om dere får de samme betingelsne der.
    En liten historie.
    En gutt sitter foran sin 2,5 år gamle bærbare PC og gjør lekser samtidig som han koser seg med et stort glass Cola. Han er i et umerksomt øyeblikk uheldig og slår borti glasset med Cola så alt innhold ca 0,5 L havner i tastaturet, ops så uheldig PC er død og skoleoppgave skal leveres on få dager, men som den flinke gutten han er har han heldigvis sine data også lagret på en USB pinne.
    Han kommer inn i til meg i vår butikk helt knust med en PC som limer seg fast i disken da han setter den fra seg, og spør om det er noe å gjøre med dette. For dere som vet litt om data så er svaret et klart nei. Har du forsikringen vår? spør jeg, vet ikke svarer han finner ikke kvittering. Vent litt sier jeg og sjekker på data, jo han har det, det lysner litt i guttens ansikt, dekker den dette da sier han. JA sier jeg det er akkurat det den gjør den dekker Uflaks. HAn får låne en telefon og ringer forsikringsselskapet og forteller hva som har skjedd.
    Etter en stund lyser hele ansiktet opp, han får ny PC, som er bedre enn den han har, men sier han må jeg vente på å få en ny i posten, jeg har en oppgave på skolen som skal leverest om 2 dager, stille......... han rekker med telefonen og damen på tråden spør om vi har en PC til ca kr...... i butikken, det har vi, hun sier at siden han er i den situasjonen han er i så får han PC hos oss og vi sender rekning til dem. OK
    En veldig glad gutt får en splitter ny PC i hendene, mens jeg står og prøver å løsne den fastlimte PC hans fra disken.
    Gjett hva gutte svarte da jeg spurte om han ville ha forsikring på den nye PC'sin

PS Hele seansen tok ca 15 minutt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinS
    Hei jeg jobber i en av de kjedene som selger slike forsikringer. Ta en tur inn å få en brosjyre og les hva dere får, sjekk så med deres forsikringselskap om dere får de samme betingelsne der.
    En liten historie.
    En gutt sitter foran sin 2,5 år gamle bærbare PC og gjør lekser samtidig som han koser seg med et stort glass Cola. Han er i et umerksomt øyeblikk uheldig og slår borti glasset med Cola så alt innhold ca 0,5 L havner i tastaturet, ops så uheldig PC er død og skoleoppgave skal leveres on få dager, men som den flinke gutten han er har han heldigvis sine data også lagret på en USB pinne.
    Han kommer inn i til meg i vår butikk helt knust med en PC som limer seg fast i disken da han setter den fra seg, og spør om det er noe å gjøre med dette. For dere som vet litt om data så er svaret et klart nei. Har du forsikringen vår? spør jeg, vet ikke svarer han finner ikke kvittering. Vent litt sier jeg og sjekker på data, jo han har det, det lysner litt i guttens ansikt, dekker den dette da sier han. JA sier jeg det er akkurat det den gjør den dekker Uflaks. HAn får låne en telefon og ringer forsikringsselskapet og forteller hva som har skjedd.
    Etter en stund lyser hele ansiktet opp, han får ny PC, som er bedre enn den han har, men sier han må jeg vente på å få en ny i posten, jeg har en oppgave på skolen som skal leverest om 2 dager, stille......... han rekker med telefonen og damen på tråden spør om vi har en PC til ca kr...... i butikken, det har vi, hun sier at siden han er i den situasjonen han er i så får han PC hos oss og vi sender rekning til dem. OK
    En veldig glad gutt får en splitter ny PC i hendene, mens jeg står og prøver å løsne den fastlimte PC hans fra disken.
    Gjett hva gutte svarte da jeg spurte om han ville ha forsikring på den nye PC'sin
    Joda, hvis det er en reell risiko for at du kan komme til å helle cola i tv'en eller at det er fare for at andre kan gjøre noe lignende (små barn f.eks), er det jo selvfølgelig ikke så dumt å ha "idiotforsikring", men ved normal bruk vil jeg påstå at du ikke har behov for dette.

En tv er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år, og du har derfor 5 år reklamasjonsrett ihht. forbrukerkjøpsloven om tv'en skulle begynne å trøble. Blir tv'en stjålet eller ødelagt av brann, vannskader o.l. dekker som regel innboforsikringen dette.

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

....

Hva er reell risiko for uflaks?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @alfakrøll
    Joda, hvis det er en reell risiko for at du kan komme til å helle cola i tv'en eller at det er fare for at andre kan gjøre noe lignende (små barn f.eks), er det jo selvfølgelig ikke så dumt å ha "idiotforsikring", men ved normal bruk vil jeg påstå at du ikke har behov for dette.

En tv er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år, og du har derfor 5 år reklamasjonsrett ihht. forbrukerkjøpsloven om tv'en skulle begynne å trøble. Blir tv'en stjålet eller ødelagt av brann, vannskader o.l. dekker som regel innboforsikringen dette.
    Reklamasjonsretten dekker selvfølgelig ikke brukerfeil. Typisk mobil som har gått i bakken.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes det er greit med idiot forsikring på lap top, Men en tv som henger på veggen ser jeg ikke behovet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkelom
    Reklamasjonsretten dekker selvfølgelig ikke brukerfeil. Typisk mobil som har gått i bakken.
    Vi snakker om en tv her. Klarer du å miste den i bakken eller helle cola i den, lurer jeg virkelig på hvordan du bruer tv'en din :roll:

Mobilforsikring er noe annet.

Sitat Opprinnelig postet av SveinS
    Hva er reell risiko for uflaks?
    Reell risiko for uhell med en tv kan f.eks. være hvis du har barn i huset, og tv'en står på en tv-benk. Da kan tv'en kante og gå i bakken hvis barna leker og er uforsiktig. Monterer du tv'en opp på veggen er denne risikoen ikke lenger reell.

Newcomer BamBamBigolo sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne typen forsikringer må jo bare innby til forsikringssvindel? "Alle" kan jo være uheldig med et glass cola... Finnes det noen bransjefolk her inne som har noen indikasjoner på om antallet "uhell" er uforholdsmessig stort etter innføringen av denne type forsikring?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker om en tv her. Klarer du å miste den i bakken eller helle cola i den, lurer jeg virkelig på hvordan du bruer tv'en din :roll:

Reell risiko for uhell med en tv kan f.eks. være hvis du har barn i huset, og tv'en står på en tv-benk. Da kan tv'en kante og gå i bakken hvis barna leker og er uforsiktig. Monterer du tv'en opp på veggen er denne risikoen ikke lenger reell.
    bump

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forstår at du har lite livserfaring. Skal ikke mye til for at små barn velter tver, eller heller væske i Tven.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan lett se for meg et uhell ved flytting der min nye tv går rett til ******* fordi jeg snubler. eller at min ny tv faller ned fra veggen rett i gulvet og ødelegges. har også en vel.. svært så uheldig kone. bare hun setter seg ved elektronikk skjer det noe.

samtidig satte jeg skjermen min på firmaet mitt. da er det greit med en forsikring da ikke alle reglene for vanlig kjøp gjelder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkelom
    Forstår at du har lite livserfaring. Skal ikke mye til for at små barn velter tver, eller heller væske i Tven.
    "Hva leste du nå?" husker jeg en lesebok fra skoletiden het.....

Les hva jeg skriver da mann!! :evil:

Jeg skrev faktisk akkurat det du sier, men jeg skrev også at hvis tv'en henges opp på veggen så eliminerer du risikoen.
    (Forutsatt at du henger den høyt nok, og barna ikke har tilgang til gardintrapp)

Og forøvrig; Har du en 50" tv stående slik at barna dine kan velte den, bør du være mer bekymret for barna dine enn for tv'en. Tv'en kan erstattes vet du, men så var det dette med livserfaring da...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar alltid med "idiotforsikring" på ting som koster litt. Garantien dekker tross alt ikke om noe detter i gulvet eller om man velter et glass over utstyret. Hadde en laptop som jeg ikke hadde forsikret. Satte den litt hardt ned på stuebordet og plutselig funket ikke harddisken. Det var 1500 spenn rett ut vinduet...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber også i elektrobransjen hvor vi tilbyr forsikringer. Ser hvor mye som går på forsikring daglig og hvor bra det faktisk funker. Samtlige av oss selgere som jobber der kjøper selv med forsikring på produktene vi kjøper av verdi, og nei vi får ikke avslag i prisen på forsikringen.

Fjernkontroller dekkes jo også av forsikringer. Ihvertfall den vi har. Har du en 3 eller 5 års forsikring får du ny fjernkontroll gratis hver gang du mister den i bakken eller søler væske på den hele perioden. Ingen egenandel på det.

Men er enig at ikke alle trenger forsikring. Ta en risiko vurdering. Har man barn og kjøper en dyr stue tv hadde ikke jeg tatt sjangsen uten. Er man ung og har en del fester osv.

En ting jeg aldri kommer til og forstå er de som ikke tar forsikring på ipodene de kjøper. Ren galskap. en ipod til 1995 kr så koster det 299 for en 2 års forsikring???

Der jeg jobber får vi ihvertfall ikke premier osv av forsikringer. Men sparer service avdelingen for mange sure kunder som ikke skjønner at garantien ikke dekker at mobilen/mp3 spillern har gått i bakken. Eller at tven din har gått i stykker mens du var på jobb, ungene dine lekte med ball inne og plutselig traff den tven gitt.. Tven burde jo ha tålt det????

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    er dette noe du kan dokumentere eller dikter du bare opp ting..?
    Kona mi er vel en av de som lager hele opplegget for diverse elektromarked.
    Jo flere tv`r, forsikringer, etc de selger, jo flere bonusgaver o.l får de. Helt sant. Men at en slik forsikring kan lønne seg for noen er jo helt klart.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •