CRT vs. billig LCD.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CRT vs. billig LCD.

Hei!

Tenker på å kjøpe en billig 37" LCD. Den skal erstatte min gamle 32" CRT.

Er snakk om en god gammel Phillips med flat bilderør, vs en Tatung 37", (her: Tatung 37" LCD TV HD-ready sort - Netshop.no - pc data foto minne digital )

Gir dagens LCD-skjermer bedre bilde enn gamle CRT-skjermer? Husker det var slik for endel år siden, da flatskjerm var noe nytt, men har ting forandret seg?

Kommer nok til å ha analoge TV-signaler (gode, vel og merke), Xbox 360, og en eller annen DVD-spiller samt litt avspillig av film fra PC via S-video.

Vil dere anbefale å bytte?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overhodet ikke, tror du kommer til å bli svært skuffet om du bytter.
    Mitt råd, les litt på forumet her, du lærer endel, men om du blir noe klokere på flatskjerm er ikke en selvfølge..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hvilken Phillips modell du sitter med, men bildet på den er nok langt bedre enn på Tatung'en. Så her vil du nok bli skuffet, spessiellt på tvsignalene. Xbox 360 funker nok bra på Tatung'en. Film fra PC via S-video er ikke å anbefale. Da burde du heller skaffe et skjermkort til pc'n som har DVI utgang, slik at du kan kople pc'n til Tatung'ens HDMI eller DVI-D inngang. Alternativt tv'ens D-SUB (VGA) inngang. Tror denne modellen støtter 1:1 pixelmapping på begge de digitale inngangene + VGA inngangen, noe som er viktig for å få et normalt bra bilde fra pc'en.

Uansett. Slik du forteller at du skal bruke denne tv'n, er ikke Tatung'en noe jeg vil anbefale.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •