Sharp LC46XD1E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp LC46XD1E

Jeg og fruen var og skulle ha oss ny oppvaskmaskin istad, men endte NESTEN opp med ny tv på kjøpet. Kom over en Sharp LC46XD1E som, etter min oppfatning, så knallbra ut!

Nå ser vel i og for seg det meste bra ut med de rette konfigurasjonene satt opp mot dårlig kalibrerte skjermer rundt, men kan ikke nekte for at bildet så utrolig bra ut likevel.

Spørsmålet er jo da om denne er verdt å satse på, eller om det finnes bedre skjermer til tilsvarende pris ( 22.500 var prisen vi fikk ), eller om det finnes rimeligere alternativ, med like gode specs, eller i det minste like godt bilde?

Jeg er ikke så veldig "in" i tv verden og trenger derfor litt kyndig hjelp

Sharp LC46XD1E 46" LCD TV i Full HD 1920x1080 glossy svart prisoversikt og produktinfo

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en test av tv'n :

Sharp LC46XD1E Review

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel ikke annet enn positivt lesing der, så da var vi ikke helt på tur Får tråle nettet etter gode tilbud, kan sikkert finne den rimeligere enn 22.500

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    22500,- er en ekstremt bra butikkpris for den tven!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    22500,- er en ekstremt bra butikkpris for den tven!
    22 500 er en veldig bra pris! Men 21 500 er enda bedre https://okelektriske.secure.flexiweb...oducts/118778/

Kommer sannynligvis til å kjøpe samme tv selv, hvis jeg ikke går for den som er litt nyere som heter XL1E. Må bare finne ut forskjellen, og se forskjellen. For meg virker de temmelig like..

Jeg må bare legge til at den koster rett under 15 000 i sverige (fyndbørsen)
    FYNDBÖRSEN
    Noen som vet hvordan det er å smugle tv'er over grensen?8)

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte tv`n jeg har nå i Sverige, og tok den bare med over grensa, men skal selvsagt ikke oppfordre andre til smugling, men jeg tror kanskje det blir til å kjøpe den på andre siden av grensa. Er absolutt ikke å forakte å spare 6-7 lapper

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom med litt tilbakemeldinger på hva dere synes om tv'n når dere har fått den i hus og fått testet den litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer samme skjermen selv,men etter en liten tur på elkjøp i dag ble jeg veldig usikker... Dem viste et lite klipp der av en film som monster cable hadde lagd,det var en hvit biljardkule som ble spillt over bordet. Der var det jo da grønn bakrunn og en del kuler med andre farger også,og det var da et skikkelig etterslep på kula!! Jeg fikk helt sjokk selv og måtte spørre litt da... Fikk rede på at det klippet som ble vist var EKSTREMT vanskelig å takle for skjermene! Hang jo rimelig mange skjermer der og virkelig mange slet med etterslep.
    Men skal sies også at dette var modellen(etter det selgeren sa da..??) nyere enn den som det er snakk om her,altså ikke xd men xl1e.
    La merke til at LG sin LB2F ikke hadde etterslep...,og den er vel utgående om ikke lenge vil jeg tro.
    Hmm,ikke lett detta altså! -og jeg som ser mye fotball da....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at tv'ene ikke er optimalt innstillt i butikken. Resultatet blir nok langt bedre etter noen runder i menyen...

Dette er hva hdtvorg.uk har å si om modellen :

"To finish on a positive note, the LC46XD1E is perhaps the most accomplished large LCD for handling motion, whether the video source is SD or HD. Motion blurring is still visible from a lower quality source, but it is minimal, and the performance in this respect is nothing short of a revelation for an LCD TV."

Newcomer CV-sether sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krs
    Kjøpte tv`n jeg har nå i Sverige, og tok den bare med over grensa, men skal selvsagt ikke oppfordre andre til smugling, men jeg tror kanskje det blir til å kjøpe den på andre siden av grensa. Er absolutt ikke å forakte å spare 6-7 lapper
    Er det slik dere gjør det ? :P kjøper i sverige, og bare kjører over grensa i håp om at tollerne ikke stopper dere. Det er iallefall en bra pris, men det kommer da ikke til å blie så MYE billigere for å fortolle, da norsk MVA er nesten likt svensk ?

Vurderer det samme selv, om jeg så skal løpe over fjellet med tven i en sekk =D

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kanskje ikke så etisk korrekt å dra med seg TV over uten å fortolle den, men jeg har ikke så mange kvaler for å gjøre det likevel

Jeg bor ikke mer enn 20 min kjøring fra grensa, så har kanskje et litt annet forhold til det å krysse grensa enn mange andre, og må si at min egen "smugle-moral" kanskje er heller lav. Jeg må innrømme at jeg ikke tenkte noe særlig over å fortolle TV`n jeg har nå, før jeg passerte grensa, hehe. Er så vane med å dra til Sverige å handle at jeg ikke tenker over det.

Men dette med etterslep, det kan umulig være så ille at det gjør Sharp`en uaktuell for min del, tror jeg. Hva finnes isåfall av alternativer uansett prisklasse?

Newcomer CV-sether sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det også slik at jeg bor 15 min unna grensa. Jeg vil jo helst gjøre handel med fynbørsen, LOVLIG. Men har noen et innspill på akkurat dette ? Hvordan blir regnestykket for å f.eks få en tv som koste på fyndborsen 15.000kr. Få denne lovlig til norge. Hva blir totalpris ?

Mhv

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Momsen får du jo igjen når du fortoller den, så blir vel frakt + fortollingsavgiften da skulle jeg tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du tror etterslepet/hakkinga i bildet kan justeres bort altså?
    Kom på en ting her,var faktisk 37" som hakket. Så gikk jeg inn på sharp-siden og da så jeg at den faktisk ikke hadde helt det samme utstyret,noe jeg synes var rart og regnet med at den hadde.

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnefles
    Så du tror etterslepet/hakkinga i bildet kan justeres bort altså?
    Kom på en ting her,var faktisk 37" som hakket. Så gikk jeg inn på sharp-siden og da så jeg at den faktisk ikke hadde helt det samme utstyret,noe jeg synes var rart og regnet med at den hadde.
    Det er det jeg har merket meg også, for vi har 42" idag, og det holder egentlig for oss, men 42"eren avviker også fra 46"eren. Hvor mye det har å si vet jeg ikke, men det skiller ikke mer enn noen tusenlapper, så jeg tror valget faller på 46" uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XD-modellen skulle visst fades ut av markedet etterhvert,den andre tar over mer og mer etter det dem sa hos importøren...

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner en som har bestilt den nye LC- XL1E 46 tommer på Elkjøp,får den på først kommende mandag, kommer med tilbakemelding om skjermen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende,er spent på høre om skjermen og om det er noe etterslep osv!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flott. Venter i spenning på å se hva førsteinntrykket er !!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •