Hifiklubben og modell-betegnelse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hifiklubben og modell-betegnelse

Hifiklubben selger en LCD-modell som heter SAMSUNG LE-40S67BD - til 10.000,-

Gikk inn på nettsidene til Samsung.no, for å lete etter mer info om modellen og evnt linker til tester.

Men der fant jeg ingen LCD-modell med det navnet, verken blant nye modeller eller utgåtte modeller.

Er det noen som kjenner til hvilken modell dette kan være ? Bruker Hifiklubben egne modell-navn på de produktene de selger - slik som Elkjøp m.fl. ???

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S er jo den dårligste serien til Samsung, og med tanke på at det er 6. generasjon så vil jeg tippe at den TV'en kom ut i 2005.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry... leste feil i posten.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D'en på slutten viser at den har tuner for DVB-T. Modellen blir imidlertid ikke importert til Norge (av vanlig importør) eller promotert med DVB-T da tuneren kun støtter MPEG-2 og ikke kan brukes i Norge.

Hifiklubben er imidlertid også i Sverige hvor de kan selge disse for en høyere pris da digitaltuneren kan brukes. Mitt tips er at modellen er fra et felles skandinavisk innkjøp og så har noen uten å sjekke kompatibilitet fått sendt et lass til Norge.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mass Effect
    S er jo den dårligste serien til Samsung, og med tanke på at det er 6. generasjon så vil jeg tippe at den TV'en kom ut i 2005.
    Takk for svar - da er denne totalt uaktuell !!!

Får vurdere QPVision sin LD3780 (LD4280 fikk bra test i Lyd & Bilde), Toshiba 37C3002PG, Samsung LE-40R81B eller kanskje Panasonic TH-37PX70.

Noen tips om anbefalt tv ? Går neppe høyere enn 10000,-, selv om jeg er fryktelig fristet av Sony KDL-40D3000 som kan fåes for ca 12500,-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torhhi
    Takk for svar - da er denne totalt uaktuell !!!

Får vurdere QPVision sin LD3780 (LD4280 fikk bra test i Lyd & Bilde), Toshiba 37C3002PG, Samsung LE-40R81B eller kanskje Panasonic TH-37PX70.

Noen tips om anbefalt tv ? Går neppe høyere enn 10000,-, selv om jeg er fryktelig fristet av Sony KDL-40D3000 som kan fåes for ca 12500,-
    QPVision kjenner jeg ikke til, aner ikke hvilken produsent som lager panelet for det merket.

Samsung sin R8-serie er en bra TV spør du meg, selv om jeg er mer fan av plasma... derfor ville jeg gått for Panasonic 37PX70 (evnt. 42" hvis du har plass).

Det spørs jo hva du skal bruke TV'en til, selv har jeg en Pioneer 508XD som jeg bruker til alt mulig rart, akkurat nå sitter jeg med et flott 100% pixelmappet PC-bilde og skriver her på dette forumet...

Sony D3000 skal jo også være bra, så det finnes flere gode muligheter her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble ihvertfall veldig imponert over QPVision, etter testen i Lyd og Bilde.
    Mye tv for pengene. Både bedre bilde og mer tilkoplingsmuligheter enn konkurentene. Virket som den var svært lett å kalibrere, med gode farger også. Ellers er jo PX70 sikker som banken.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QPVision kjenner jeg ikke til, aner ikke hvilken produsent som lager panelet for det merket.

Samsung sin R8-serie er en bra TV spør du meg, selv om jeg er mer fan av plasma... derfor ville jeg gått for Panasonic 37PX70 (evnt. 42" hvis du har plass).

Det spørs jo hva du skal bruke TV'en til, selv har jeg en Pioneer 508XD som jeg bruker til alt mulig rart, akkurat nå sitter jeg med et flott 100% pixelmappet PC-bilde og skriver her på dette forumet...

Sony D3000 skal jo også være bra, så det finnes flere gode muligheter her.
    QPVision bruker paneler fra LG.

Kommer neppe til å koble opp laptop til tven, og spiller ikke så ofte Xbox.

Har i dag en Panasonic 37PA30 SD-plasma, og vet forsåvidt hva jeg får hvis jeg velger PX70.

Men Samsung R8-serien og SonyD3000 er jo som sagt veldig bra.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Jeg ble ihvertfall veldig imponert over QPVision, etter testen i Lyd og Bilde.
    Mye tv for pengene. Både bedre bilde og mer tilkoplingsmuligheter enn konkurentene. Virket som den var svært lett å kalibrere, med gode farger også. Ellers er jo PX70 sikker som banken.
    Ja, synes QPVision fikk veldig mye godord i Lyd & Bilde-testen.

Prisen ligger på 8790,- i 37 tommer - samme pris som Lefdal har på PX70 i 37 tommer.

Ser en god del film, i tillegg til vanlig tv-titting med Canal Digital digital kabel-tv.

PX70 er kanskje beste kjøp da - kvalitet pr krone - med bra sortnivå og som knapt trenger å kalibreres ..... hmmmmm

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail fra Hifiklubben :

"Det er ikke noe produktnummer som kun HFK har. Den ligger på samsung sine sider også(http://www.samsung.com/no/products/t...le40s86bd.asp).

Dette er en relativt ny tv fra samsung, nyere enn R og M serien. ER antakelig derfor det ikke finnes noen tester.
    De som tester har også en tendens til å teste kun toppmodellene."

Kanskje jeg skal ta turen og sjekke den ut allikevel .....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail fra Hifiklubben :

"Det er ikke noe produktnummer som kun HFK har. Den ligger på samsung sine sider også(http://www.samsung.com/no/products/t...le40s86bd.asp).

Dette er en relativt ny tv fra samsung, nyere enn R og M serien. ER antakelig derfor det ikke finnes noen tester.
    De som tester har også en tendens til å teste kun toppmodellene."

Kanskje jeg skal ta turen og sjekke den ut allikevel .....
    Bare bløff fra Hifiklubben. Den de har tilbud på er S67BD og ikke S86. Skjermen er altså flere generasjoner eldre. I tillegg importerer ikke Samsung noen modeller med BD i navnet enda fordi digital-tuneren kun støtter MPEG2 og ikke kan brukes i Norge.

Etter hva jeg kan se selger Hifiklubben ikke S86 i det hele tatt. Å svare slik på en forespørsel er omtrent svindel.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Bare bløff fra Hifiklubben. Den de har tilbud på er S67BD og ikke S86. Skjermen er altså flere generasjoner eldre. I tillegg importerer ikke Samsung noen modeller med BD i navnet enda fordi digital-tuneren kun støtter MPEG2 og ikke kan brukes i Norge.

Etter hva jeg kan se selger Hifiklubben ikke S86 i det hele tatt. Å svare slik på en forespørsel er omtrent svindel.
    Not good - not good at all

Der mistet Hifiklubben mye goodwill jeg har hatt til kjeden .....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hifi-klubben er stort sett seriøse og jeg har god erfaring med de gangene jeg har handlet der, men i markedsføringen sin har de de siste årene blitt "litt vel ivrige" og kommet med flere påstander som ikke stemmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ble litt svett i trøya her jeg satt, men da hadde jeg rett allikevel. Selger selv Samsung skjønner du, men husker ikke nøyaktig når 6-serien ble lansert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    I tillegg importerer ikke Samsung noen modeller med BD i navnet enda fordi digital-tuneren kun støtter MPEG2 og ikke kan brukes i Norge.
    Dette stemmer jo ikke. Haug og lass med BD-tv fra Samsung på markedet.
    Samsung med BD i navn

Jeg kikket også på hifi-klubbens sider og på ett 32'' S67 som står som nyhet, men dette finner jeg ingen info om fra Samsung eller andre.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henna
    Samsung med BD i navn

Jeg kikket også på hifi-klubbens sider og på ett 32'' S67 som står som nyhet, men dette finner jeg ingen info om fra Samsung eller andre.
    Stoler uansett ikke på Hifiklubben etter mailen - den tven er helt ute av bildet, og den tven jeg ender opp med til slutt kommer IKKE fra Hifiklubben !

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henna
    Samsung med BD i navn
    Du finner dem av naturlige grunner ikke på sidene for offisiell importør. Gråimport er ikke forbudt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung info