Missfornøyd med min nye tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Missfornøyd med min nye tv.

Vet det er bra kompetanse på tv o.l her inne, derfor må jeg få hører hva dere tror om mitt "problem".

Kamerat av meg kjøpte en Elfunk 37781 FHD (37"LCD) på fredag hos den lokale tv butikken her hvor vi bor. Han fikk ikke plass til den, da tv'n var 2 cm for bred til hans møblemang. Jeg fikk en telefon om at jeg kunne får kjøpe av han tv'n til en bra pris, noe jeg gjorde.

Jeg monterte opp tv'n i stuen, og syntes da den hadde klare og skarpe bilder. Designet passet meg også meget bra.

Men nå, etter å ha sett endel tv de siste dagene blir jeg mer og mer missfornøyd. Fotballkamper er jo håpløst å se på, er også litt etterslep på bildene. Så i butikken da den var ble testet med HD, og da var den jo helt konge, men jeg har nok desverre ikke råd til å innvestere i HD da det koster endel hos canal d. Tror faktisk denne tv'n blir totalt ubrukelig for meg. Burde jeg byttet den i en plasma tv tro? Bedre og kjappere bilde på de tro? Fotballkamper?

Vi har gjort om slik at tv'n og garantien står i mitt navn. Kan jeg kreve å få pengene tilbake? Evt. bytte til en annen tv?

Takker forsvar...

Ha en fin dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo angrerett på TVen, så om du tar den med i tilsvarende tilstand som du kjøpte den i, tilbake til butikken så kan du heve kjøpet uten spørsmål..

Skal du se sport så er vel plasma tingen, evt dyrere LCD paneler.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angrerett

Ingenting som heter angrerett ved kjøp i butikk. Dette gjelder ved fjernsalg (telefon, internett etc). Butikken kan kanskje tilby seg å ta tilbake varen slik som elkjøp med andre gjør, men dette er ingen RETT.

Du kan høre med butikken om du kan få retunere denne (evt med din kamerat)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn det er ja.. Ja jeg handler for det meste på nett så har egentlig aldri tenkt over den problemstillingen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Jeg var på besøk hos noen kamerater i dag med LCD tv'er. Disse var faktisk også "dårlige" i mine øyne. (tv'ene altså) Litt etterslep og fotballkamper så ut som grøt. Faktisk så synes jeg Elfunken min var bedre på enkelte ting kontra tv apparatene til flere av kameratene mine, og noen av de hadde langt dyrere tv'er.

Detter er min tv : 37781FHD*LCD TV*TV*Produkter AGON AS

Vet elfunk ikke er av beste sort, men fikk den rimelig da. Nå har jeg lekt meg litt med billedinnstillingene så nå begynner jeg å bli litt fornøyd igjen.

Noen som evt. har tips til kalibrering? Og hva mener dere om denne aktuelle tv'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan signal input bruker du? antenne, scart"rgb", component, hdmi eller composite, dvi osv?
    Det hjelper faktisk mye å bruke f.eks hdmi eller dvi istedet for scart.

Du kan også sjekke om støyfilteret står på.. Støyfilteret kan faktisk også føre til endel ghosting om det står på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg gjort som det står i bruksanvisningen. Koblet på scart1. Har parabol - canal digital.

Mener du jeg kan koble min canaldigital tuner til hdmi kontakten på min tv?

Har testet litt med støyfilteret. Kan velge mellom - av, lav, middels og høy. Synes det fungerer best på lav...

Takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nemo81
    Det er jo angrerett på TVen, så om du tar den med i tilsvarende tilstand som du kjøpte den i, tilbake til butikken så kan du heve kjøpet uten spørsmål..

Bump

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    billige merker av tv med full hd og sannsynlig dårlig bildebehandlig er aldri en god kombinasjon, jeg ville heller annbefalt deg at hvis du skal kun bruke tven til film og slikt så annbefaler jeg heller hd-ready med god bildebehandlig sony.
    denne:

Komplett.no - Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40D3000E 1366x768,100Hz,5000:1,3xHDMI,HD-ready

er ikke ille med det du får med den, god bildebehandlig, 100hz og 3 hdmi inntak.

lever tven tilbake å sats på en slik, vil du absolutt ha full hd, sats litt mere peng og invester i en samsung m87...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg surfa litt rundt på nettet idag og kom over en artikkel som omhandler dette med heving av kjøp osv. Vet ikke om dette er aktuellt mer i dette tilfellet men det skader vel ikke å paste en liten snutt om dine rettigheter her.

Hva kan du kreve av varen?

Forbrukerkjøpsloven sier at varen skal være slik du har avtalt med selgeren. Har du opplyst selgeren om at varen skal brukes til noe spesielt, kan du kreve at varen egner seg til dette. Du har krav på at varen har de egenskaper og den holdbarhet som selgeren har opplyst ved kjøpet, gjennom annonser, på plakater, på emballasjen o.l.

Dersom dere ikke har avtalt noe spesielt, sier forbrukerkjøpsloven at du har krav på at varen

* har samme egenskaper og holdbarhet som tilsvarende ting
    * har samme egenskaper som en prøve eller modell du har sett på
    * har den kvalitet og de egenskaper som selgeren har opplyst direkte eller gjennom markedsføring
    * oppfyller offentlige sikkerhetskrav
    * er pakket forsvarlig
    * er fri for heftelser
    * følges av en forståelig bruksanvisning
    Forbrukerkjøpsloven - dine rettigheter - forbrukerportalen.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som tidligere sagt, du har ikke rett på returrett sålenge det ikke er noe 'galt' i den forstand.
    Men de fleste elbutikker har 30 dagers returrett.

Og for kalibrering.
    Du har noe som heter KalibreringsDVD som ikke koster så alt for mye.
    (~250kr på nett).
    Noe som jeg investerte i, og det angrer jeg ikke på.
    Kan vel lastes ned pirat og men..

Uansett, om du hadde hørt med butikken, så hadde du mest sannsynlig fått levert inn TVen igjen.

Slik gjør vi det her på Coop Elektro Steinkjer iallefall.
    Fornøyde kunder > *

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda et godt argument for å kjøpe name brands.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er nok rett det, man 'kan' ikke forvente at man skal få så mye mer ut av det enn det man betaler.
    Men en gang i blant har man flaks og treffer gullegget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •