Nye Sony TV'er høsten 2007

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 141
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye Sony TV'er høsten 2007

Da er Sony ute med nye modeller:

De nye som er interessante er:

D3000 serien
    V3000 serien
    W3000 serien
    X3000 serien
    X3500 serien

Spesielt W3000 blir en "høydare"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fortsatt litt uklart om W3000 har 100HZ. Står ikke oppført med 100HZ under spesifikasjonene, men har 100Hz-logoen under bildet av tv'n. Den gode nyheten var at den kommer i september. Håper det blir tidlig i måneden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig usikkert om W3000 kommer med 100hz? Jeg trodde det var helt sikkert at den ikke kom med 100hz. Dette i følge det jeg har lest på utenlandske forum som avforum.com og avforums.com. Denne artikkelen sier også at det er toppmodellen som har 100hz Alt i ett-TV i september: Slipp dekoder med ny Sony-TV - teknofil.no. Dette er en av grunnene til at jeg vurderer X3500 istede for W3000 som jeg egentlig hadde tenkt til å kjøpe. X3500 i oktober sier samme artikkel... skulle bare ønske de sa hvilken pris den ville komme på :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke helt uvanlig at spesifikasjonene kan variere litt. De modellene som kommer til Europa er jo ikke helt like de i USA(f.eks. Scart-kontakter)
    På siden til Sony.no står det at X3500 kommer i september.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W3000 kommer med 100 hz og Bravia EX.

Her er specen:

*Utrolig bildekvalitet med en oppløsning på 6,2 megapiksler på 10-biters LCD-skjerm fra Sony
    *HD 1080p-kompatibel for visning med HD-signaler i førsteklasses kvalitet, for *eksempel PLAYSTATION®3, Blu-Ray osv.
    *Velg en farge på innfatningen som står i stil med interiøret (finnes i lysebeige, diskret gullfarge, purpurrød, mokka og blålilla)
    *Live Colour Creation- og x.v.Colour-teknologi skaper levende farger slik *naturen ville at de skulle ses
    *Med den førsteklasses bildekvaliteten Bravia Engine Pro gir, går du ikke glipp av en eneste detalj
    *24p True Cinema gir deg nøyaktig den supre hjemmekinoopplevelsen regissøren hadde tenkt
    *Motionflow +100 Hz viser sekvenser med mye bevegelse med en presisjon og jevnhet som gjør den ideell for sport
    *3 x HDMI™-innganger for enkel tilkobling – 2 bak, 1 på siden
    *Med Bravia Theatre Sync kan du betjene TVen og hele hjemmekinoanlegget med én enkelt knapp
    *HD-teknologi for foto-TV for visning av digitale stillbilder med høy oppløsning av optimal kvalitet
    *Innebygd High Definition digital tuner for å motta Free To Air HD-kringkasting via bakkenett (mottar også analogt)
    *S-Force Front Surround gir imponerende lydeffekter med full surround fra kun to innebygde fronthøyttalere
    *Kompatibel med Audio Description slik at blinde eller personer med synshemminger kan følge med på TV-programmer
    *Kan monteres på vegg med braketten SU-WL500 (tilleggsutstyr)
    *I salg fra november 2007

Modellen som ikke har 100 hz teknologien blir v3000. V3000 blir mye det samme som gamle W2000. Nytt panel med 10 bit fargebehandling og bedre kontrast.

X'serien får bravia Pro prosessor, samt oppgradert kontrastforhold.

Jeg skal nok ha en W3000.

Sony Centeret antydet at prisen på W3000 ville havne på ca. 2000-3000 mer enn det W2000 koster i dag. Det vil si ca. 17000-18000?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkelom
    W3000 kommer med 100 hz og Bravia EX.

Her er specen:

*Utrolig bildekvalitet med en oppløsning på 6,2 megapiksler på 10-biters LCD-skjerm fra Sony
    *HD 1080p-kompatibel for visning med HD-signaler i førsteklasses kvalitet, for *eksempel PLAYSTATION®3, Blu-Ray osv.
    *Velg en farge på innfatningen som står i stil med interiøret (finnes i lysebeige, diskret gullfarge, purpurrød, mokka og blålilla)
    *Live Colour Creation- og x.v.Colour-teknologi skaper levende farger slik *naturen ville at de skulle ses
    *Med den førsteklasses bildekvaliteten Bravia Engine Pro gir, går du ikke glipp av en eneste detalj
    *24p True Cinema gir deg nøyaktig den supre hjemmekinoopplevelsen regissøren hadde tenkt
    *Motionflow +100 Hz viser sekvenser med mye bevegelse med en presisjon og jevnhet som gjør den ideell for sport
    *3 x HDMI™-innganger for enkel tilkobling – 2 bak, 1 på siden
    *Med Bravia Theatre Sync kan du betjene TVen og hele hjemmekinoanlegget med én enkelt knapp
    *HD-teknologi for foto-TV for visning av digitale stillbilder med høy oppløsning av optimal kvalitet
    *Innebygd High Definition digital tuner for å motta Free To Air HD-kringkasting via bakkenett (mottar også analogt)
    *S-Force Front Surround gir imponerende lydeffekter med full surround fra kun to innebygde fronthøyttalere
    *Kompatibel med Audio Description slik at blinde eller personer med synshemminger kan følge med på TV-programmer
    *Kan monteres på vegg med braketten SU-WL500 (tilleggsutstyr)
    *I salg fra november 2007

Modellen som ikke har 100 hz teknologien blir v3000. V3000 blir mye det samme som gamle W2000. Nytt panel med 10 bit fargebehandling og bedre kontrast.

X'serien får bravia Pro prosessor, samt oppgradert kontrastforhold.

Jeg skal nok ha en W3000.

Sony Centeret antydet at prisen på W3000 ville havne på ca. 2000-3000 mer enn det W2000 koster i dag. Det vil si ca. 17000-18000?
    Hvor er denne informasjonen fra? Det ser ut spessifikasjonene du lister ut er fra X3500 og ikke W3000. Blant annet så sier du "*Med den førsteklasses bildekvaliteten Bravia Engine Pro gir, går du ikke glipp av en eneste detalj". Mens som du selv sier på toppen av posten har W3000 Bravia Engine EX og ikke Pro

På de engelske forumet Sony W3000 Series Thread - Page 2 - AV Forums er de overbevist om at W3000 ikke har 100Hz. Er det forskjeller på modellene fra UK og Norge? Jeg vet det er forskjell fra USA modellen og EU modellen men trodde den var lik innenfor europa.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel på sony.no sine sider står W3000 uten motionflow + 100 Hz. Eller kanskje mer nøyaktig, det står ingen info om det for W3000, mens det står at X3000 og X3500 har det.

Sony : BRAVIA LCD-TV : Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå inn på siden for Sony : 40W3000 : Norge. nederst finner du logoen for motionflow + 100Hz. Dette finner du derimot ikke på V3000-modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er derfor jeg sier det er litt uklart om W3000 har 100hz.
    Logoen med 100hz står under bildet av tven, men under spesifikasjonene står det ingenting om 100hz. På spes. til X3500 og X3000 står det at de har 100hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner ikke bildet av W3000. Finner faktisk ikke noe info om den hos Sony Norge enda.. Jeg er også fremdeles litt usikker om W3000 vil få 100Hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Forresten. Jeg leste på en svensk eller var det dansk nettside, at W3000 kommer med mpeg4-mottager. Kjekt å vite. Får håpe den støtter de nye nordiske protokollene

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en annen tråd her på forumet har noen funnet fram til en tysk spesifikasjonsliste som viser at W3000 ikke har 100hz

http://avforum.no/forum/attachments/...riene-spes.jpg

Hvorvidt dette stemmer for den som skal selges i norge aner jeg ikke, men ser mørkt ut.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Sony er uklar på hva som er forskjellen på V3000 og W3000 samt mellom X3000 og X3500. Ser at V3000 på enkelte områder skal være bedre enn W3000. At Sony roter litt med logoene de legger under produktene på websidene sine gjør det ikke enklere.

Ellers vil jeg anbefale å endre trådnavn til noe som ikke blir misvisende om noen månder. Hva med "Nye Sony TV'er høsten 2007"?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aCa
    Hvor er denne informasjonen fra? Det ser ut spessifikasjonene du lister ut er fra X3500 og ikke W3000. Blant annet så sier du "*Med den førsteklasses bildekvaliteten Bravia Engine Pro gir, går du ikke glipp av en eneste detalj". Mens som du selv sier på toppen av posten har W3000 Bravia Engine EX og ikke Pro

På de engelske forumet Sony W3000 Series Thread - Page 2 - AV Forums er de overbevist om at W3000 ikke har 100Hz. Er det forskjeller på modellene fra UK og Norge? Jeg vet det er forskjell fra USA modellen og EU modellen men trodde den var lik innenfor europa.
    Mulig jeg klippet fra feil TV. Dette er hentet fra Sony.no

Sony oppdaterte sidene sine i går. I en periode var alle de nye modellene vekk, men tilbake igjen i går kveld.

Mulig jeg tar feil om dette med 100 hz. I såfall dropper jeg w3000 og kjøper D3000.
    Får vente på tester og sammenligninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Ja. Forresten. Jeg leste på en svensk eller var det dansk nettside, at W3000 kommer med mpeg4-mottager. Kjekt å vite. Får håpe den støtter de nye nordiske protokollene
    Mottakeren, etter at den har blitt godkjent av RiksTV, vil fungere som en drøm på det digitale bakkenettet. Du trenger en cam for å få det riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Jeg synes Sony er uklar på hva som er forskjellen på V3000 og W3000 samt mellom X3000 og X3500. Ser at V3000 på enkelte områder skal være bedre enn W3000. At Sony roter litt med logoene de legger under produktene på websidene sine gjør det ikke enklere.

Ellers vil jeg anbefale å endre trådnavn til noe som ikke blir misvisende om noen månder. Hva med "Nye Sony TV'er høsten 2007"?
    God ide, jeg skal endre det asap

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wtf? 6,2MP Er jo 3320 x 1868 pixler det. Disse bør jo bli helt sinnsyke som pc-skjermer.

EDIT: Hvordan skal man egentlig klare å mate skjermene med et slikt signal?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bove
    Wtf? 6,2MP Er jo 3320 x 1868 pixler det. Disse bør jo bli helt sinnsyke som pc-skjermer.

EDIT: Hvordan skal man egentlig klare å mate skjermene med et slikt signal?
    skjermen har "KUN" en oppløsning 1920x1080 .

De de sier er vel at hver av RGB komponentene har en oppløsning på 2 MP.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott *glede seg*

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkelom
    skjermen har "KUN" en oppløsning 1920x1080 .

De de sier er vel at hver av RGB komponentene har en oppløsning på 2 MP.
    Tror de kommer til å få litt pes for den markedsføringa der...

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •