Nye Sony TV'er høsten 2007 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 141
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Motionflow er en oppskrytt funksjon. 24fps er derimot fint, men broderen kommer ikke til å se på film fra HD DVD/Blu Ray.

Men var det Sony Bravia KDL-32S3000 som ble testet i siste utgave av Hjemmekino.....?

Skjermen er allerede bestilt av broderen, men skulle hatt bekreftet at vi valgte riktig modell.
    Både D3000 og S3000 ble testet i siste nr. D3000 ble testvinner (6 poeng) men også S3000 fikk også veldig mye skryt (5 poeng) for strålende bildebehandling, sortnivå, tilkoblinger og kalibreringsmuligheter.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D3000 i 32" utgave fikk ikke så veldig bra kritikk i siste Lyd&Bilde. Av 9 stk 32"ere fikk den svakest karakter, en 4'r. Trodde D3000 skulle være en glimrende TV X3500 i 46" utgave derimot, fikk strålende kritikk i siste Hjemmekino.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    100hz er kun til sport og tv sendinger. KDL har to nivåer, men selv "normal" tuller til bildet en del. Det er ingen dårlig funksjon, men den har sine begrensninger. Skal du kjøpe en tv nå, så kjøp med 100hz. Iallefall hvis du liker sport.
    Slik jeg forstår det så funker 100hz på vannrette og loddrette linjer. Den reagerer ikke på de skrå linjene. Det vil si at når fotballen går i bue så vil det komme en del slep på den uansett.
    Hvor stor forskjell det er på x3500 og KDL er jeg ikke sikker på, men x3500 er full hd.
    Nå mener jo de fleste at man ikke ser forskjell på 720p og 1080p før tv er over 50".

Jeg klarer ikke å se forskjell med mine øyne.

Med andre ord... Hvis forskjellen hovedsakelig er full hd så kan du spare penger ved å kjøpe kdl d3000.

Jeg er glad i sport og ser bl.a mye på fotball. Da utelukker jeg w3000. Hvis jeg vil ha 100hz og 1080p, hva er da alternativet?? Jeg tenker å kjøpe en 40 tommer. Trenger jeg 1080p på en så "liten" tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theist
    Jeg tenker å kjøpe en 40 tommer. Trenger jeg 1080p på en så "liten" tv?
    Ifølge det jeg har lest, blant annet i test i siste Lyd og Bilde, så trenger du ikke 1080p på en 40" (om du da ikke sitter kun noen cm fra skjermen). Pixlene vil vistnok være så små at det ikke skal være mulig å se forskjell under normale forhold.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rsin
    Ifølge det jeg har lest, blant annet i test i siste Lyd og Bilde, så trenger du ikke 1080p på en 40" (om du da ikke sitter kun noen cm fra skjermen). Pixlene vil vistnok være så små at det ikke skal være mulig å se forskjell under normale forhold.

1080p and the Acuity of Human Vision
    by Joseph D. Cornwall — last modified April 02, 2007 09:42

1080p resolution
    "1080p provides the sharpest, most lifelike picture possible." "1080p combines high resolution with a high frame rate, so you see more detail from second to second." This marketing copy is largely accurate. 1080p can be significantly better that 1080i, 720p, 480p or 480i. But, (there’s always a "but") there are qualifications. The most obvious qualification: Is this performance improvement manifest under real world viewing conditions? After all, one can purchase 200mph speed-rated tires for a Toyota Prius®. Expectations of a real performance improvement based on such an investment will likely go unfulfilled, however! In the consumer electronics world we have to ask a similar question. I can buy 1080p gear, but will I see the difference? The answer to this question is a bit more ambiguous.

Measuring Human Vision
    To fully understand the implications of high resolution and high definition we must first explore the limitations of human vision. The Dictionary of Visual Science defines visual acuity as "acuteness or clearness of vision, especially form vision, which is dependent on the sharpness of the retinal focus within the eye, the sensitivity of the nervous elements, and the interpretative faculty of the brain." Simply put, our eyes have a resolution limit. Beyond our ability to see it, increased image resolution is simply an academic exercise. It can have no real part in improving the viewing experience. Unlike hearing, our visual acuity is unambiguous and relatively simple to measure.

Vision is measured using a few different tools. The most familiar is called the Snellen chart. Using this tool an optometrist or physician would ask you, from a standardized distance of twenty feet (six meters in countries that use the metric system), to read the "letters" on the chart. The smallest line that can be read accurately defines the acuity of vision, which is expressed in a quasi-fractional manner. 20/20 means that a subject can read the line that defines average vision from the prescribed twenty feet away. 20/10 means that same subject can read, from a distance of twenty feet, the line that a subject with "normal" vision could only read from ten feet. 20/10 vision is therefore twice as good as 20/20. Similarly, 20/40 is half as good with the subject being able to read at twenty feet what someone with normal vision could read at forty.

The next part of the puzzle is applying this understanding to a video display or other image composed of heterogeneous elements. The human eye’s resolution (acuity) is directly proportional to the size of the elements of the image and inversely proportional to distance from the elements. This relationship is best expressed in degrees.

It's common knowledge that people have a finite field of view, which is normally considered from its upper limit. Technically this is said to be the angular extent of the observable world that is seen at any given moment. Roughly put, we can see things that exist within a known angle with the apex being our nose. Staring straight ahead the average person has a stereoscopic field of view (not including peripheral vision which allows nearly a 180 degree field of view) of about 100 degrees. In a similar manner we have a lower limit to our field of view. Scientists express this as an angle as well, but because that angle is less than a degree we have to use the language of engineering and describe this lower limit in minutes of arc.

Everyone knows from their high school geometry classes that a circle is 360 degrees (360°). For angles smaller than 1 degree we use arcminutes and arcseconds as a measurement. An arcminute is equal to one sixtieth (1/60) of one degree. "Normal" visual acuity is considered to be the ability to recognize an optotype (letter on the Snellen chart) when it subtends 5 minutes of arc. We can most certainly see objects below this level, as this describes only our ability to recognize a very specific shape. Taking this a step further, we find that the lower limit of "resolution" of average eyes equates to roughly ½ the limit of acuity. In other words, the average person cannot see more than two spots (pixels if you will) separated by less than 2 arcminutes of angle

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Taking this a step further, we find that the lower limit of "resolution" of average eyes equates to roughly ½ the limit of acuity. In other words, the average person cannot see more than two spots (pixels if you will) separated by less than 2 arcminutes of angle
    I tillegg: den menneskelige hjerne overser uskarpheter og andre "feil" når bildene er i bevegelse. Det betyr at det er langt viktigere med høy oppløsning når bildet står i ro - for eksempel ved PC-bruk og visning av foto. Det er forklaringen på at de fleste reagerer negativt på 768 linjers bilde på en PC, men er imponert med standard HD (720) ved videobruk.

Derfor bør en stille seg spørsmålet: vil jeg eller kona bruke TV'en til fotoseanser? Eller som PC-skjerm (media-senter)?

Hvis ja, og du har tenkt å sitte innenfor en avstand av 1,8 meter, vil du ha god nytte av full HD på 40 tommer. Men til TV-bruk er det nok med vanlig HD.
    (Ved en 46-tommer kan du sitte 2,1 meter unna).

Dette er i alle fall min rettesnor.

Men jeg er interessert i andres erfaringer og synspunkt på dette!

Hilsen en som fortsatt vakler mellom kjøp av 40 og 46-tommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet noen om KDL-40V3000 er en TV med blank svart overflate eller om den er matt...? For på noen bilder på Google virker den blank som i sort pianolakk og noen som matt... Jeg tror jeg skal kjøpe den, bare graver rundt i 40" størrelse markedet...

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V3000 serien er i sort pianolakk.
    W3000 serien er i mørkegrå "børstet stål".

Begge er utrolig flotte i designet, der høyttaleren er godt kamuflert i "nederste/underliggende rammedelen"..
    .. om du skjønner hva jeg mener..

Det ser ut som at ALLE 4 rammebitene er like, som på en ramme for et maleri..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adetu
    I tillegg: den menneskelige hjerne overser uskarpheter og andre "feil" når bildene er i bevegelse. Det betyr at det er langt viktigere med høy oppløsning når bildet står i ro - for eksempel ved PC-bruk og visning av foto. Det er forklaringen på at de fleste reagerer negativt på 768 linjers bilde på en PC, men er imponert med standard HD (720) ved videobruk.

Derfor bør en stille seg spørsmålet: vil jeg eller kona bruke TV'en til fotoseanser? Eller som PC-skjerm (media-senter)?

Hvis ja, og du har tenkt å sitte innenfor en avstand av 1,8 meter, vil du ha god nytte av full HD på 40 tommer. Men til TV-bruk er det nok med vanlig HD.
    (Ved en 46-tommer kan du sitte 2,1 meter unna).

Dette er i alle fall min rettesnor.

Men jeg er interessert i andres erfaringer og synspunkt på dette!

Hilsen en som fortsatt vakler mellom kjøp av 40 og 46-tommer.
    Jeg ser faktisk bedre forskjell på en Full HD tv og en HD klar tv, når signalet er dårlig eller middels godt.. som på hhv det analoge og det digitale bakkenettet.. .. enn dersom jeg ser på de samme tv'ene når jeg kjører HD materiale fra en Blueray spiller..
    Bildet blir roligere, det er ikke så kornete.. og du har muligheten til å "forbedre" bildet elektronisk..

Dét kommer nok mer an på diverse andre billedbehandlings hardware og software, som ER på plass i de mer avanserte Full HD tv'ene, enn på Full HD biten alene..

Som du sier.. på en GOD FullHD tv KAN du godt sitte 2 meter unna en 46", uten problemer.. DERSOM signalkilden er god.
    Men OM du kjøper den rimeligste 46"en på markedet, kan du glemme å gjøre det samme.
    Dersom du har dårlig signalkilde (analoge signaler, dårlig linje fra kabelleverandøren eller likn) bør du også sterkt vurdere å gå ned i str.. til 40"..

At du muligens "vrir hode og hals av deg" når du sitter 2 meter unna og følger en tenniskamp på din nye 46".. er en annen sak :-)
    Hehe...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode.N
    V3000 serien er i sort pianolakk.
    W3000 serien er i mørkegrå "børstet stål".

Begge er utrolig flotte i designet, der høyttaleren er godt kamuflert i "nederste/underliggende rammedelen"..
    .. om du skjønner hva jeg mener..

Det ser ut som at ALLE 4 rammebitene er like, som på en ramme for et maleri..

Ahaa... Herlig. Tusen takk. Fant det selv ut etterpå og, så det i beskrivelsen Amentio hadde lagt ut! Da blir det definitivt denne TVen på meg... Endelig skal jeg kjøpe meg en TV der bildekvalitet gjennom HD-materiale blir som den er ment å være :-D :-D AKKURAT det jeg leta etter... Rart at jeg har gått rundt og grovundersøkt på plasma-TVer i par måneder nå og oversett Sony sine LCD TVer totalt... De får jo ikke mindre enn full pott av vanlige brukere på alle nettsteder... Også får jeg Sony-driftsikkerheten med på kjøpet! Legger inn bestilling nå, håpe på at de sender den før helgen Nå ble jeg glad og veldig, veldig gira :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du visste ikke forskjellen mellom Sony Bravia KDL-40V3000AEP og Sony Bravia KDL-40V3000? Førstenevnte koster litt over 1000-lappen mer...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Du visste ikke forskjellen mellom Sony Bravia KDL-40V3000AEP og Sony Bravia KDL-40V3000? Førstenevnte koster litt over 1000-lappen mer...
    De er da de samme tv'ene...?
    Jeg har ikke sett at det finnes 2 typer av 40V3000..
    Feil prising bare?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode.N
    De er da de samme tv'ene...?
    Jeg har ikke sett at det finnes 2 typer av 40V3000..
    Feil prising bare?

Det var det jeg også trodde... Her har du den opprinnelige:

AMENTIO / SONY 40" Bravia LCD TV, KDL-40V3000

Også dukket denne opp:

AMENTIO / SONY 40" LCD-TV KDL-40V3000K blank Sort 16:9 - 1920x1080p - Full HD - DVB-T/C -

Tror den dyrere modellen har dette: "DVB-T/C" uten at jeg vet hva dette dreier seg om.

Edit: Tror den dyrere har innebygget digital tuner for MPEG-2 standarden, men siden Norge vil ha MPEG-4 som standard så antar jeg at den dyrere modellen ikke har betydning for oss i Norge...?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet, er det kun W3000 og x3000/3500 som har dekoderen som tar Mpeg4, som er standarden her i Norge..
    Sverige bruker Mpeg2 ja...

Så nei.. det skulle ikke ha noe å si..
    OM da det er forskjell på disse to tv'ene..
    Jeg tror fortsatt at det er samme TV'n.. men.. :-D

Jeg har ikke sett noe info fra Sony om at det er 2 å velge mellom.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, jeg satser på den billige modellen uansett, tror ikke det vil være fnugg av forskjell i bildekvalitet hvertfall.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Dette kommer opp i mange tråder her på forumet tidligere (i forhold til tidligere Sony modeller). Prisen indikerer sannsynligvis at TV'en er kjøpt inn gjennom forskjellige kilder. Den ene kan komme fra Sony Norge mens den andre sannsynligvis er en eller annen form for parallell import. Det er i hvert fall det som har vært konklusjonen fra tidligere diskusjoner.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke funnet noe fasit.. men TROR det bunner ut i noe av det som er sagt her...
    Jeg tror det er hvor TV'n er satt sammen..
    Siden Sony sparer utgifter ved innførsel til EU ved å sette sammen produkter i Europa, har de fabrikker for dette i bl.a Spania og Slovakia..

Assembled in Espania = AEP
    Assembled in Slovakia = ASL (eller'no?)

Ikke vet jeg..
    Jeg har bare ikke hørt at det skal være forskjell på V3000 modellene, eller andre mhp AEP eller andre forkortelser..

Parallell import er ingen dum forklaring heller..
    Huff..
    Surt å kjøpe parallellimportert TV til 15-40 tusen.. på norsk nettbutikk.. og plutselig sitte igjen m kun ett års garanti..

Jeg ville bedt om garanti for slikt på nettbutikken..
    (men det gir de vel sikkert beskjed om?)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun W3000 som har Bravia Engine EX?
    De andre ser ut til å ha Bravia Engine eller Bravia Engine Pro.

Er det stor forskjell tro?

V3000 ser ikke ut til å ha 10bit panel heller iflg Sony Norge sine hjemmesider.

Ikke lett å holde styr på forskjellene til modellene

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W3000 og V2000 vet jeg forskjellen på, det er ikke noe stress.

Men jeg tar og sender dem mail nå, får se om de svarer og hva de svarer. Limer inn svaret her når jeg har fått svar.

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •