Nye Sony TV'er høsten 2007 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 141
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pengene renner ut av spill divisjonen til Sony for tide men elektronikk delen tjener penger som aldri før. Tror ikke de påvirker hverandre nevneverdig.

Blir spennende å se kvartals tallene for sony.. Q2FY07 kommer om ikke så lenge. Trolig bloddryppende røde tall for spill div.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Pengene renner ut av spill divisjonen til Sony for tide men elektronikk delen tjener penger som aldri før. Tror ikke de påvirker hverandre nevneverdig.

Blir spennende å se kvartals tallene for sony.. Q2FY07 kommer om ikke så lenge. Trolig bloddryppende røde tall for spill div.
    Hvis de bare skrur ned prisen på ps3 så vil den nok selge...
    Det må også komme noen skikkelig kule spill, det har ikke kommet enda.
    Det er mange på vei, men det tar tid gitt...
    Håper de klarer det... Jeg er ingen tilhenger av microsoft!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony Electronics går nok sikkert så det suser. Tror de har hatt en eventyrlig vekst i år.

Jeg synes også det har gått ganske tregt med PS3. At det blir røde tall for 2. kvartalsrapport hos Sony Game Div. er nok ganske så sikkert. Leste også for en tid tilbake at de hadde satt ned prisen på PS3 i Japan uten å si ifra til Sony's øverste ledelse, noe som gjorde at tapet ble enda verre...

Men de må nok nesten regne med å selge PS3 med litt tap, for å få opp volumet på antall PS3 brukere skal de klare å hevde seg med konkurentene i tiden fremover. Når "Metalgear Solid" kommer ut blir det nok fart på sakene, hehe ( mitt yndlings spill !! )

On topic :
    Jeg lurer på hvordan Sonys nye modeller kommer til å prestere mot de nye Samsung modellene i tester utført av fagpressen

Gleder meg til å lese om hva de synes om de nye LCD panelene. 100Hz systemet til Sony tipper jeg nok fortsatt er det beste blandt de to...

Nå når 46D3000 er tilbake på Sony Norge's sider. Betyr det at de ikke skal slutte å selge den alikevell ? Noen som vet noe om dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 40x3500 dukket opp på nett butikk.
    Klar til levering 06.10, og en litt hyggeligere pris en tidligere indikert i tråden.
    Sony KDL-40X3500 40" LCD-TV Hull-HD - Netshop.no - pc data foto minne digital

(Har også den nye featuren "Hull HD" :-))

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broderen skal ha en 32" LCD. Var det Sony KDL32D3000 som kom best ut i testen i Hjemmekino?
    Er den fortsatt toppmodellen, eller har det kommet noe bedre? Ser at KDL32D3000 kan kjøpes for 10514 kr nå. Det er en bra pris, og den har kanskje falt i pris p.g.a. nykommere?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hepp...

Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Broderen skal ha en 32" LCD. Var det Sony KDL32D3000 som kom best ut i testen i Hjemmekino?
    Er den fortsatt toppmodellen, eller har det kommet noe bedre? Ser at KDL32D3000 kan kjøpes for 10514 kr nå. Det er en bra pris, og den har kanskje falt i pris p.g.a. nykommere?

KDL32D3000 er en bra lcd tv, men det krever en del å kallibrere den. Sortnivået på den er ikke det helt gode desverre. Dette kan bedres ved å gå inn i service menyen å justere gråskalaen.

Den er veldig bra på analoge tv signaler, men ikke den beste til vanlig dvd. Til x-box360 og ps3 funker som en drøm og blu-ray blir helt fantastisk.

Den finnes i to typer... En med innebygd tv-tuner og en uten. Den uten er et par tusen kroner billigere, den heter ikke D3000, men det er samme tv. Bare spør i butikken.

Andre tv'er du kan sjekke ut er Samsung m86 32". Dette er også en bra tv som kan by på mye. Den har et av de bedre sortnivåene og funker på både dvd og spill, men den svikter endel på analoge tv signaler. Desverre er det også en del bugs på disse tv'ene, men Samsung jobber i disse dager med å fikse det.

Panasonic lager også spreke 32"... Verd å sjekke ut dem også...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva heter modellen uten digital tuner? Er det denne:
    Sony KDL 32T3000 lcd tv - prissammenligning
    Regner med digital tuneren i 32D3000 er MPEG2?

Har prøvd å overbevise broderen til å kjøpe Panasonic 37PV/PX70, men det blir nok for stort. LCDer har jeg mindre peiling på. Skjermen skal brukes mest til vanlig TV titting. Film ses nesten aldri, fotball er derimot viktig. Samsung er jeg litt skeptisk til nettopp p.g.a. det du nevner.

Panasonic LCDen trodde jeg var veldig god fram til jeg så testen i Hjemmekino hvor den bare fikk terningkast 4. Mener den fikk 6 i Lyd&Bilde tidligere i vår.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question 40" D3000 vs. 40" W3000 vs. 40" X3500???

Jeg vurderte lenge en D3000, men ser nå at X3500 nå er i salg på noen nettbutikker. Nå er det vel ganske stor forskjell på D3000 og X3500, men er det noen her som synes at X3500 er verdt de 10-12000 kronene man må ut med ekstra for å få den i forhold til D3000? Begge har jo 100hz, men ser av mange innlegg her at 100hz bør skrues av!??? Er 100hz oppskrytt, bare beregnet på sportssendinger? I såfall kan det kanskje være en ide å gå for W3000, som jo har Bravia EX. Den mangler 100hz, men det synes ikke å gjøre noe. Noen som har råd og synspunkter på dette? I pris ligger jo W3000 ganske gunstig an

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

100 hz

Sitat Opprinnelig postet av Hollow***Man
    Jeg vurderte lenge en D3000, men ser nå at X3500 nå er i salg på noen nettbutikker. Nå er det vel ganske stor forskjell på D3000 og X3500, men er det noen her som synes at X3500 er verdt de 10-12000 kronene man må ut med ekstra for å få den i forhold til D3000? Begge har jo 100hz, men ser av mange innlegg her at 100hz bør skrues av!??? Er 100hz oppskrytt, bare beregnet på sportssendinger? I såfall kan det kanskje være en ide å gå for W3000, som jo har Bravia EX. Den mangler 100hz, men det synes ikke å gjøre noe. Noen som har råd og synspunkter på dette? I pris ligger jo W3000 ganske gunstig an
    100hz er kun til sport og tv sendinger. KDL har to nivåer, men selv "normal" tuller til bildet en del. Det er ingen dårlig funksjon, men den har sine begrensninger. Skal du kjøpe en tv nå, så kjøp med 100hz. Iallefall hvis du liker sport.
    Slik jeg forstår det så funker 100hz på vannrette og loddrette linjer. Den reagerer ikke på de skrå linjene. Det vil si at når fotballen går i bue så vil det komme en del slep på den uansett.
    Hvor stor forskjell det er på x3500 og KDL er jeg ikke sikker på, men x3500 er full hd.
    Nå mener jo de fleste at man ikke ser forskjell på 720p og 1080p før tv er over 50".

Jeg klarer ikke å se forskjell med mine øyne.

Med andre ord... Hvis forskjellen hovedsakelig er full hd så kan du spare penger ved å kjøpe kdl d3000.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel flere forskjeller. Bravia Pro, konstrast, for å nevne to.

Ligger W3000 ganske gunstig an i pris, sier du, Hollow Man?

Jeg opplever at det Sony mente var at "den vil koste det samme som W2000 KOSTET, ikke KOSTER".

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har bladet Hjemmekino, som kan bekrefte at Sony Bravia KDL-32S3000 var den modellen som ble testet og skulle ha tilnærmet lik bildekvalitet som 32D3000 (men manglet 24fps)? Jeg har bare bladd i det hos Narvesen. Skulle gjerne hatt noen til å bekrefte.

I så fall må dette være et lite kupp:
    STRETTO / SONY BRAVIA Digital LCD-TV 32", DVB-T / C, Live Colour Creation, 3xHDMI, PC-ingång, svart

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hm...

Er det noen som har bladet Hjemmekino, som kan bekrefte at Sony Bravia KDL-32S3000 var den modellen som ble testet og skulle ha tilnærmet lik bildekvalitet som 32D3000 (men manglet 24fps)? Jeg har bare bladd i det hos Narvesen. Skulle gjerne hatt noen til å bekrefte.

I så fall må dette være et lite kupp:
    STRETTO / SONY BRAVIA Digital LCD-TV 32", DVB-T / C, Live Colour Creation, 3xHDMI, PC-ingång, svart
    Vel, de har jo brukt beskrivelsen til KDL3000...
    For å være helt sikker så burde du ringe Sony. Da blir det iallfall riktig. Det er uansett bare de to nyeste 32" fra Sony som har motionflow.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Vel, de har jo brukt beskrivelsen til KDL3000...
    For å være helt sikker så burde du ringe Sony. Da blir det iallfall riktig. Det er uansett bare de to nyeste 32" fra Sony som har motionflow.
    Ja de de bruker beskrivelsen fra 32D3000, men det står det også over teksten.
    Eneste jeg vil vite er om 32S3000 er den som ble testet i Hjemmekino med så bra resultat. Det er i alle fall 32S3000 de selger. Vil tippe den gode prisen skyldes at det kommer en ny versjon av S-serien i november med digital tuner.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de de bruker beskrivelsen fra 32D3000, men det står det også over teksten.
    Eneste jeg vil vite er om 32S3000 er den som ble testet i Hjemmekino med så bra resultat. Det er i alle fall 32S3000 de selger. Vil tippe den gode prisen skyldes at det kommer en ny versjon av S-serien i november med digital tuner.
    Det er litt dumt at den ikke har motionflow.
    Siden som selger tv bør også rette opp beskrivelsen!

I tilegg til den splitter nye D-serien viste Sony viste også frem sin nye S3000-serie som introduseres på det norske markedet i narmeste fremtid. Denne erstatter dagens S2500-serie, og leveres i en 32 og 40-tommer.

S3000 har ikke Motionflow, men har hva Sony kaller "Bravia Theatre Syn"c som gjør det mulig å betjenne andre apparater tilkoblet via HDMI-inngangene med TV-ens fjernkontroll. Skjønt et farvel til haugen av fjernkontrollen og muligheten til å slå på hjemmekinoen med ett tatstetrykk krever at det tilkoblede enheten er kompatibelt med denne muligheten som HDMI 1.3 åpner for

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motionflow er en oppskrytt funksjon. 24fps er derimot fint, men broderen kommer ikke til å se på film fra HD DVD/Blu Ray.

Men var det Sony Bravia KDL-32S3000 som ble testet i siste utgave av Hjemmekino.....?

Skjermen er allerede bestilt av broderen, men skulle hatt bekreftet at vi valgte riktig modell.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer to modeller fra Sony nå: 46W2000 og 46W3000.

Sony 46W2000 og 46W3000

er dette verdt å kjøpe W3000, eller er forskjellen så liten at man kan like så godt kjøpe W2000 modellen?

ser at det er noen forskjeller:

KDL-46W3000 KDL-46W2000
    Bravia Engine EX Bravia Engine
    Skjermkontrast 1800 : 1 1800 : 1
    Dynamisk kontrast 16000 : 1 8000 : 1

noen andre viktige forskjeller?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Tja?

Hvis ikke prisen har noe å si ville jeg gått for W3000. W3000 har jo Bravia Engine EX, og i tillegg til det du nevner har den støtte for visning av 24p billedfrekvens. 10 bit panel er en viktig ting. W3000 er også utstyrt med en digital tuner for digitalt bakkenett. Andre ting går på det lydmessige, digitalutgang og 3 HDMI i versjon 1.3. Men regn med ca. 8000 mer for W3000 Kommer også mange nye Full HD-modeller som vil ligge prismessig på det samme som "gamle" W2000. Sony gjør det ikke lett for oss for tiden. Med så mange nye FULL HD som er ganske like, D3500 og D3550 så jo helt like ut på spec. på Sony.no. Er vel utseende som er litt forskjellig? Og at de tok vekk den sykt bra D3000 er for meg og mange en STOR gåte:|

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe meg en ny LCD tv nå, er det noe særlig poeng med W3000 fremfor V3000? MPEG 2 dekoder er greit nok for meg ettersom jeg har kabeltv og liten bruk for mpeg 4 som i W modellen uansett.

Er det andre argumenter som tilsier at W er et "must" fremfor V modellen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelselskapene kommer vel til å oppgradere til mpeg 4 etterhvert vel?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ballekl
    Vurderer å kjøpe meg en ny LCD tv nå, er det noe særlig poeng med W3000 fremfor V3000? MPEG 2 dekoder er greit nok for meg ettersom jeg har kabeltv og liten bruk for mpeg 4 som i W modellen uansett.

Er det andre argumenter som tilsier at W er et "must" fremfor V modellen?
    du kan sammenligne her Sony Norge

W3000 har BRAVIA ENGINE EX(samme som sitter i X2000 modellen), mens V3000 har BRAVIA ENGINE. Om det den store forskjellen, det vet jeg ikke.

W3000 har også 10-biters panel. V3000 har vel 8

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •