Nye Sony TV'er høsten 2007 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 141
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Uvesentlige grunner " ??

Ja, ja. Det var nå også et svar. Regner med de kanskje har fått kontrabeskjed på antall tv'er Sony klarer å levere eller lignende. Eller at noen har tastet litt feil ?

Jeg gleder meg til å se tester av disse modellene i div. fagpresser. Regner med det blir mange lovord Sony er jo virkelig i slaget i år, og D3000 er jo skrytt opp i skyende !!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mine ord, men var noe med at tvene egentlig ikke var offisielt presentert ennå.

Ang pris på W3000:
    "Bravia KDL-40W3000 vil i følge Marienborg koste omlag det samme som Sony Bravia KDL-40W2000.

Den koster nå 14 500-16 500 kroner i de billigste nettbutikkene!"

Kjell Ove Marienborg er produktsjef hos Sony.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for opplysningene. Det kan jo stemme godt. Har jo vært mye usikkerhet og manglende bekreftet info på disse modellene. Tenkte jeg ikke på. Jeg liker prisnivået de har lagt seg på denne gangen. Virker som man får mye tv for pengene.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sukk, nå som jeg hadde omtrent bestemt meg for en 508XD, så dukker denne -X3500 52" 1080p/24- saken opp...back into the box:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Valget's kvaler er ikke alltid like lett. Men blandt disse to, ender man jo opp med noe av det beste man får tak i uansett. Det hjelper jo utvilsomt litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    sukk, nå som jeg hadde omtrent bestemt meg for en 508XD, så dukker denne -X3500 52" 1080p/24- saken opp...back into the box:-D
    samme sak for meg også... :???:

Newcomer Lokkeand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett meg ut 40w3000 men det ser ut til at den blir noe dyrere enn jeg trodde.
    Link

Newcomer sonydigger sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W3000 40" selges nå på Papyrus til en pris av kr.18 938,-

Newcomer aoottis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm netshop "hadde" den inne til 16999,- håper flere legger seg på den prisen. da blir det ett kjøp på meg

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, det stemmer.. men Netshop har tatt den vekk. Lurer på om den var feilprisa:-? Hadde vært fett om noen av de som bestilte den fra Netshop kunne si om kjøpet deres er blitt kansellert eller ikke. Jeg har opplevd det samme, trodde jeg skulle få superbillig TV, kjøpet gikk igjennom og alt, men dagen etter hadde nettbutikken kansellert kjøpet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Full forvirring?

Var en snartur innom Sony.no for å se om det stod noe mer om leveringstidspunkt for 52X3500. Fant da ingen av x3500. Fant derimot plutselig 40 og 46 D3500 !

Denne har da fått full HD men etter hva jeg kan se har D mistet 100hz...

Jeg synes ikke Sony gjør det særlig lett å være kunde om dagen. Er det virkelig så vanskelig å komme med korrekt info, og gjerne samlet om hvilke modeller som kommer når?

Og hvorfor tar de bort noe teknologi og legger til noe annet, istedefor å bygge videre på gode konsepter? D modellen har er skytt opp i skyene av netopp 100Hz, som de nå har tatt vekk. Er ikke 100Hz viktigere enn full HD?

Jeg er iallfall forvirret og frustert, og lurer på om jeg ikke skal som andre merker kan dekke mine behov...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleBW
    Var en snartur innom Sony.no for å se om det stod noe mer om leveringstidspunkt for 52X3500. Fant da ingen av x3500. Fant derimot plutselig 40 og 46 D3500 !

Denne har da fått full HD men etter hva jeg kan se har D mistet 100hz...
    Nå er også D3500 forsvunnet! Dette var jammen forvirrende!

Eivind

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jø!

Sitat Opprinnelig postet av etagseth
    Nå er også D3500 forsvunnet! Dette var jammen forvirrende!

Eivind
    Jeg har levert tilbake min KDL D3000. Den er utrolig bra som vanlig tv, men den var ikke særlig imponerende med dvd. Sortnivået på den er heller ikke bra desverre. 100hz er et stort pluss... Med den kan man jo faktisk se en fotballkamp uten at det ser ut som en smørje!
    Bevegelses forbedreren har også to nivåer. Dette er heller ikke så dumt, da du kan kjøre den litt ned på vanlige tv sendinger. Tv'en er som tideligere påpekt litt rar i fargene. Mennesker blir litt ekstra brune i huden, men dette er et lite problem. Det blir man vant til, men det burde vært mulig å stille alle fargenyanser separat. Dette er veldig bra på Samsung!

Den er også helt rå på Playstation og x-box 360, men som sagt. Dvd er ikke noe særlig. Det litt vasse sortnivået skaper ganske kunstige bilder når du ser dvd. Det hele ser litt plastikk ut. Det er på tide at de utvikler et system som tar tv'en helt i sort og helt i hvitt. Gleder meg til den nye nano teknologien begynner å sette seg!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke D3000 har godt nok svartnivå er nok plasma veien å gå for deg dudeeven. Hvilken LCD tv kan ha bedre svartnivå enn nettopp D3000.

Eneste ulempen er jo nettopp det at den er svært vanskelig å kalibrere, og man trenger semiprofft utstyr til å kalibrere skjermens gråtoneskala. Da må man inn i servicemenyen. Dette er viktig for å få frem alle detaljene i f.eks mørke scener. På denne måten kan man dramatisk forbedre svårtnivået ! Og fargene selvfølgelig.

Hva skal du kjøpe nå da, dudeeven ? Hvis du skal vente på den nanoteknologiske revlusjon så må du nok vente noen år til, hehe..

Lykke til med nytt tv kjøp. Tror du trenger det. Blir ikke dette din 3. nye tv'n i løpet av de siste månene ?...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fantastisk!!!

Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hvis ikke D3000 har godt nok svartnivå er nok plasma veien å gå for deg dudeeven. Hvilken LCD tv kan ha bedre svartnivå enn nettopp D3000.

Eneste ulempen er jo nettopp det at den er svært vanskelig å kalibrere, og man trenger semiprofft utstyr til å kalibrere skjermens gråtoneskala. Da må man inn i servicemenyen. Dette er viktig for å få frem alle detaljene i f.eks mørke scener. På denne måten kan man dramatisk forbedre svårtnivået ! Og fargene selvfølgelig.

Hva skal du kjøpe nå da, dudeeven ? Hvis du skal vente på den nanoteknologiske revlusjon så må du nok vente noen år til, hehe..

Lykke til med nytt tv kjøp. Tror du trenger det. Blir ikke dette din 3. nye tv'n i løpet av de siste månene ?...
    Andy!

Du har helt rett, jeg er en nevrotisk rakker når det kommer til lcd, kontrast og sortnivå! Jeg har jobbet som regissør i snart 7 år og da er det lett å bli pirkete på slike ting, en del av den jobben er jo nettopp å kallibrere hvert eneste bilde for visning. Faktum er at jeg har hatt 3 tv'er hjemme på under 30 dager, to av dem med film+ bug og Sonyen ble for grå.
    Det har nok skapt en del hodebry for selger, men servicen jeg har fått på Expert har vært utrolig bra. Det kan jo legges til at de ikke ville at jeg skulle ta med flere tv'er nå.
    De ba meg vente litt, eller vurdere plasma...
    Jeg viste faktisk ikke at man kan gå inn i service menyen på kdl3000 for å kallibrere gråtoneskala. Hadde jeg visst det så er det mulig jeg hadde hatt den tv'en enda.
    På den annen side så har jeg hjulpet en rekke familie medlemmer og kolleger med å kjøpe gode lcd tv'er. De er jo alle kjempefornøyd. En av dem kjøpte kdl3000. Kanskje jeg skal ta en runde med den.
    Nano var vel kanskje å gå litt langt ja. Det skjer ikke i morgen gitt... Det blir fett når det skjer

Jeg tror uansett at det vil komme mye spennende i 2008. KDL3000 er jo helt klart et kjempehopp...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Svenske prisantydninger av nye Sony TV'er.

Er omtale av de nye Sony-modellene på Min Hembio.com

Priser er i svenske kroner:

Ca-priser inkl moms

KDL-40X3500 35.000:-
    KDL-46X3500 44.000:-
    KDL-52X3500 56.000:-
    KDL-70X3500 Ej prissatt, lansering december 2007

KDL-40W3000 27.500:-
    KDL-46W3000 32.500:-
    KDL-52W3000 47.500:-

KDL-40V3000 22.500:-
    KDL-46V3000 27.500:-

VPL-VW60 50.000:-

Så får vi håpe nettbutikkene kommer ca 10000 under de prisene ganske fort!:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regissør ja. Da skjønner jeg at man kan bli litt pirkete, hehe.
    3 tv'er på 30 dager var mye. Da begynner man vel å gi opp LCD...

Du får sjekke ut Kuro'en hvis budsjettet tillater det. Ellers er jo Pana's PX70 et billigere alternativ, som også finnes i en mindre størrelse ( 37" ).

Men siden du fortsatt har tilgang til D3000, så kan et dykk i servicemenyen gjøre underverker på denne modellen ifølge tester fagpressen har gjort.
    Lite forbrukervennlig spør du meg. Men slik er det nå på endel tv'er.
    Husk at du trenger riktig kalibreringsutstyr for å justere gråtoneskalaen.
    Nytter ikke å gjøre dette med bare øynene og DVE... ColorVision Spyder2 PRO er et eksempel på denne slags verktøy. Kanskje det finnes endel billigere alternativer også, selv om denne er langt fra de dyreste.

IKKE juster på innstillinger i servicemenyen som du ikke vet hva er !
    Så vær litt forsiktig, og skriv ned alle orginalverdiene

Wodger skrev tidligere i denne tråden om hvordan man kommer inn i servicemenyen. Takk for opplysningene

Slå av tv'en. Trykk i+/?, 5, volum opp og av/på i *rask* rekkefølge så vil service-menyen dukke opp når tv'en slår seg på.
    Noen eksempler på innstillinger :

Sony KDL32D3000 Settings

AVForums - View Single Post - Sony D3000 Owners Thread - Part 2

Uansett. Lykke til.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regissør ja. Da skjønner jeg at man kan bli litt pirkete, hehe.
    3 tv'er på 30 dager var mye. Da begynner man vel å gi opp LCD...

Du får sjekke ut Kuro'en hvis budsjettet tillater det. Ellers er jo Pana's PX70 et billigere alternativ, som også finnes i en mindre størrelse ( 37" ).

Men siden du fortsatt har tilgang til D3000, så kan et dykk i servicemenyen gjøre underverker på denne modellen ifølge tester fagpressen har gjort.
    Lite forbrukervennlig spør du meg. Men slik er det nå på endel tv'er.
    Husk at du trenger riktig kalibreringsutstyr for å justere gråtoneskalaen.
    Nytter ikke å gjøre dette med bare øynene og DVE... ColorVision Spyder2 PRO er et eksempel på denne slags verktøy. Kanskje det finnes endel billigere alternativer også, selv om denne er langt fra de dyreste.

IKKE juster på innstillinger i servicemenyen som du ikke vet hva er !
    Så vær litt forsiktig, og skriv ned alle orginalverdiene

Wodger skrev tidligere i denne tråden om hvordan man kommer inn i servicemenyen. Takk for opplysningene

Noen eksempler på innstillinger :

Sony KDL32D3000 Settings

AVForums - View Single Post - Sony D3000 Owners Thread - Part 2

Uansett. Lykke til.
    Jeg skal sjekke ut tv'ene du nevner, men jeg har ikke gitt opp lcd helt. Jeg tar bare en liten pause. Det som er kult med lcd er at den er såpass multi funksjonell. På den annen side så er det film jeg ser mest av, så kanskje plasma er løsningen uansett. Hvordan er det å spille ps3 og slike ting med en plasmaskjerm? Hvor lett får man innbrenning osv osv osv og ikke minst er det i det hele tatt laget mindre plasmaer enn 37"?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste her på forumet med plasmaskjermer har også PS3 eller Xbox360. Og de virker jo svært fornøyde. Permanent innbrenning er ikke noe å frykte ved normal bruk. CRT skjermer kan jo også få innbrenninger, uten at noen tenker på det. Midlertidige innbrenninger får man litt lettere med en plasmeskjem enn en CRT.

Jeg pleier å si på generellt grunnlag så vil jeg anbefale plasma til film ( fra spiller eller pc spiller ingen rolle) , tv, sportsendinger, og tildels tvspill hvis du har god lyskontroll i rommet.

Skal du bruke tv'n til mye statisk bildebruk (eks. bildevisning, windows skrivebord ol. Pc bruk) , eller du ikke har mulighet for, eller ønsker kontrolert lysdisiplin i rommet tv skal stå i, så er en LCD tv med matt skjermflate det beste alternativet.

Ulempen med plasma vs LCD er slik jeg ser det er innkjøringsperioden ( ca 200Timer) , og det begrensede bruksområdet.

Gleder meg til å lese tester av de nye Sony modellene. Håper virkelig at de leverer opp til forventningene. Spessiellt med tanke på svartnivå og bedre bakgrunsbelysnig ( mer homogen skjerm ) . Utviklingen på LCD skjermer har gått ganske fort de siste 3 årene

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Ja...

De fleste her på forumet med plasmaskjermer har også PS3 eller Xbox360. Og de virker jo svært fornøyde. Permanent innbrenning er ikke noe å frykte ved normal bruk. CRT skjermer kan jo også få innbrenninger, uten at noen tenker på det. Midlertidige innbrenninger får man litt lettere med en plasmeskjem enn en CRT.

Jeg pleier å si på generellt grunnlag så vil jeg anbefale plasma til film ( fra spiller eller pc spiller ingen rolle) , tv, sportsendinger, og tildels tvspill hvis du har god lyskontroll i rommet.

Skal du bruke tv'n til mye statisk bildebruk (eks. bildevisning, windows skrivebord ol. Pc bruk) , eller du ikke har mulighet for, eller ønsker kontrolert lysdisiplin i rommet tv skal stå i, så er en LCD tv med matt skjermflate det beste alternativet.

Ulempen med plasma vs LCD er slik jeg ser det er innkjøringsperioden ( ca 200Timer) , og det begrensede bruksområdet.

Gleder meg til å lese tester av de nye Sony modellene. Håper virkelig at de leverer opp til forventningene. Spessiellt med tanke på svartnivå og bedre bakgrunsbelysnig ( mer homogen skjerm ) . Utviklingen på LCD skjermer har gått ganske fort de siste 3 årene
    Det er egentlig ganske utrolig.
    Jeg husker utviklingen fra vic20,c64,a500,1200,3000 og ikke minst pc og mac. Det tok enormt lang tid i starten. Nå ryker jo det også i rakett tempo(commodore er jo borte). Plasma og lcd har i løpet av veldig få år tatt over nesten hele tv industrien. Nå finner man Loewe 100hz tv på finn.no til rundt 2000 kroner. Hvis man skal se det i sammenheng med billedrøret så er det ikke en gang mulig å forstille seg hva vi har av lcd og plasma om 5-10 år. Vi kommer ikke til å ha det så ille når alderdommen og gikta fester oss til stuen. Det er helt sikkert...

200 timer innkjøring. Det var da svært... Da er det jo nesten en fordel å kjøpe utstillings modellen

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •