SAMSUNG 40M87, PC-tilkobling over HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SAMSUNG 40M87, PC-tilkobling over HDMI

Hei,

Har et litt pussig "problem" som kanskje noen her har vært borti. Kjøpte LE40M87BD nettopp. Til min store glede fungerte det veldig greit med VGA tilkobling, fikk 1920*1080 rett opp. SÅ tenkte jeg at det kanskje var lurt å kjøre dette over HDMI, og kjøpte en 2 meter HDMI kabel fra lsound.no, av merke BetterCables (som jeg leser skal være "de beste"kablene på markedet). Kjøpte også DVI-HDMI konverter, samme merke. (Gull og altmulig).

Men; Når jeg kobler opp med HDMI kabel, blir det "kornete" grafikk rundt ikoner og programmer (Windows) i 1920*1080. Går jeg ned til 1024*768 er det greit. Samme PC som gir perfekt på VGA. Dette er ikke spesielt fremtredende mtp. film etc, men irriterende for "stuesurfing" osv.

Noen som har vært borti dette? Har lest bruksanvisning selvsagt og testet alt mulig fra ATI controlpanel (ATI x1600 skjermkort).

På forhånd takk!

mvh Sof2000

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har noen tips?

Sof... :|

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket med bildeinfo-knappen på Samsung fjernkontrollen at bildet faktisk er 1920x1080?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet her er vel at du ikke har 1:1 pixelmapping over hdmi.. dette er ikke uvanlig og det er ikke noe du får gjort med det. du må enten gå ned på oppløsning som du selv sier, eller bruke vga..

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i brukermanualen til M87, står det at hvis du bruker dvi til HDMI må du bruke HDMI inngang to.
    Vet ikke om dette kan hjelpe

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

takk for svar. Skal sjekke om det hjelper å bruke HDMI2, alternativt bruker jeg VGA. Går jeg glipp av noe ved bruk av VGA?

mvh SOf

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være mulig å få 1:1 pixelmapping over HDMI med din TV, hjalp nettop en venn med det samme.

Aller først må Aspect Ratio stå på "Just Scan" eller "Fargeområde" på norsk.

Det med kornete bilde antar jeg kan skyldes at skarpheten er satt for høyt (enten i TVen eller på PCen), men er ikke sikker. Alternativt kan det være en ide å skru av alt av tilleggsfunksjoner som Movie Plus etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var litt derfor jeg kjøpte denne TV'en også, for å då 1:1 over utvalgte interface. Skal teste det du skriver, mulig jeg har for "rå" innstillinger.

Vil det ha noe å si for f.eks. film-fremvisning om det går over VGA kontra HDMI? Båndbredden er jo betydelig bedre...

mvh Sof

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •