Samsung 40"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Samsung 40"?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 40"?

Heisann!

Jeg er førstegangskjøper av TV (ja, er bare 21 år ), og har direkte lite peiling på hva som er ute på markedet, og trenger litt assistanse.

For å gjøre det kjapt og enkelt, siden jeg ikke fant noen anbefallingsguide rundt her for forskjellige prisklasser og størrelser, og søk rundt samsung sine 40" modeller gav meg lite, så spør jeg dere om råd og tips.

Priskrav: ikke særlig mer enn 15 000,- (med frakt)

Bruksområder/Krav:
    1080p/i (aner ikke forskjellen, og ER det nødvendig med 1080? Har lest litt rundt om overhypen på normal sitteavstand)
    TV (kabel/COAX)
    PC (via DVI)
    PS2 (spesielt Guitar Hero I/II, spilt på andre LCD tver som er umulig å spille på selv etter calibration)
    Xbox360
    Wii

De jeg har sett på:
    Samsung LE40F71
    Samsung LE40R87
    Samsung LE40N87BD
    (liker designet, derfor jeg har falt på dem)

De store forskjellene jeg har klart å lese ut fra disse er kontrastforholdene, som hvis jeg ikke husker feil er mellom 10k:1 og 15k:1).

Hvilke tips og erfaringer vil dere komme med rundt mitt kjøp av TV?

Takk for hjelpen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig mener jeg at 1080 panel, ikke er nødvendig. Men husk at hvis du føler dette er viktig for deg, så er det bare LE40N87BD som har dette av de modellene du nevnte.

Siden du elsker designet til Samsung, skal ikke jeg prøve å få deg til å velge et annet merke.

Men jeg vil anbefale deg på det sterkeste å vurdere Samsung's 40M87 serie, som du ikke har nevnt. Du finner den på nett til ca. 15000, og er den overlegent beste tv'n fra Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har et annet merke å anbefalle sier jeg jo selvsagt ikke nei til å titte på det.

Og nei, 1080p er ikke superviktig hvis det er et fåtall av % som ser forskjell mellom 720 og 1080 på normal sitteavstand. Hadde vært greit når en spiller Xbox360, men jeg er ikke konsolperson anyhow (en jeg bor med som har det)

Hvilken modell er det som har 720p, men ellers samme specs som M87?

Må si M87 serien så meget meget lovende ut, men det er dette med prisen men ser jo det er en powerbuy som slutter om 16 timer (though jeg tviler på 8 stk til kjøper den).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg er ingen AV/TV fantast, men LE40m87 er en genial tv, bra med tilkoblinger, grei lyd og veldig bra svartnivå og kontrast! Bestilte min på amentio.no til 15500. ca. 200 i frakt, litt bedre pris en supertilbudet jeg fikk i en butikk på 18500,-

Jeg kjøpte denne mest fordi det var et "sikkert" kjøp og så ser den jo veldig pen ut da...

my 2 cents

sof2000

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ser riktig, så er det ingen Samsung på 40" som leveres med 720p OG 15k:1 i dynamisk kontrast, eller ser jeg feil?

Og kontrast er jo strengt tatt alfa omega, og er vel det som vil skille mest ut fra hva som er en god og dårlig TV?

Tror det jeg kanskje gjør best er å gå innom en butikk, se på Samsung sine 40", og se om de har en 1080p og 720p, og se hvordan det utarter seg på et spill eller film med FullHD støtte.

Newcomer tunamgu sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med plasma?Panasonic 42PV70(samme som PX70-serien)til 12k hos Elprice.Har selv 50" og den er så digg.Må skaffe meg dekoder snart,men venter til HD-dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er strengt tatt åpent for det meste, men kunnskaper uteblir.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •