Jeg skal kjøpe meg ny TV. ønsker deres råd og erfaringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg skal kjøpe meg ny TV. ønsker deres råd og erfaringer

Hei! godt folk.

Jeg skal flytte i ny leilighet, og synes det er på tide å bytte ut min 32" crt sony.

Jeg har noen skjermer som jeg ønsker at dere skal gi meg tilbakemeldinger på.

TV'n skal bli brukt for det meste til TV titting, (sport), film og litt htpc.
    mulig det blir xbox 360 på sikt.
    Jeg bruker digitaltuner til å titte på TV, slik at analogtunern tenker jeg ikke på.

skal bruke 10-12 k

lys fra vinduene kan bli et lite problem, tenker da på plasma.

følgene tv'r ser jeg på:

Toshiba REGZA 42" LCD TV - 42C3000PG 10k
    Toshiba REGZA 42" LCD TV - 42C3000PG - MPX

har 37" av denne versjonene hjemme hos mor, fungerer bra! ser resten av netshops selger denne til 13k

Panasonic 42" plasma TV TH-42PV70E 11k
    Panasonic TV - mShop - Panasonic 42" plasma TV TH-42PV70E - TH-42PV70EH TV Panasonic

Har nok den beste bildekvaliteten, samt er best på film.

FUJITSU SIEMENS MYRICA VQ46-3SU 10,5K
    STRETTO / FUJITSU SIEMENS MYRICA VQ46-3SU LCD-TV HD-READY

Stor TV som jeg hører folk er fornøyd med, 1:1 bla.

eller

Sony Bravia KDL-40V2500 11k

Har ikke sett den live, samt at den er den miste TV'n. ser at lyd og bilde gir den terningkast 6

Hva som er forskjellen på LCD og Plasma når det kommer til Pc og Xbox bruk?

Noen anbefalinger og synspunkt ønskes... eventuelt andre alternativ

mvh

SP

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hå !
    Hvis du har mulighet for å trekke for gardinene når det er for lyst, så er det nok Pana'en som vil gi deg den beste bildekvaliteten. Refleksjonene på den, er nok ikke verre enn tv'n du har idag.

Om plasma'en kommer til å fungere tilfredstillende kommer litt ann på hva skal du bruke htpc'n til. Blir det mye surfing på nett, statisk musikkinterface som står på over lengre tid o.l ? Da er nok en LCD tv å fåretrekke.
    Men hvis det er snakk om streaming av film og tv ol. fungerer plasma minst like godt. Xbox fungere også fint, og du er garantert å ikke bli plaget av etterslep ved raske bevegelser ol.

Når det kommer til LCD, så nevnte du at din mor har en C3000PG. Du får studere denne litt nærmere, så finner du jo fort ut om dette er en tv du kan bli fornøyd med. Alltid litt skummelt å kjøpe en tv man ikke har sett personlig, da vi alle har litt forskjellig smak og meninger om hva som er et godt bilde...

Men personlig tror jeg ikke at man finner bedre bildekvalitet for pengene i denne prisklassen, enn det Panasonic PX70 leverer. Det tror jeg de fleste her på forumet er enige i. Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar
    Var å så på Panasonic PX70 i dag, var betydelig bedre "ro" over bildet i forhold til Toshiba'n. samt at sortnivået ikke kan sammenliknes.
    Heller nok mest mot den.

Blir nok en del sufing på nett ja, mulig litt nettpoker og slikt, men er det stor fare for fastbrenning i disse nye plasmapanelene ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Permanent innbrenning fårekommer svært skjeldent, men midlertidige oppstår ved visning av statiske bilder, logoer ol.
    Hvor lang tid det tar, varrierer veldig. Det samme gjelder for hvor lang tid det tar å fjerne de midlertidige innbrenningene. Noen slår bare av tv'n, så er det borte neste dag de slår den på. Andre kjører hvit snø, eller en "Plasma Cleaner disc" i noen minutter eller timer, slik at tv'n blir bra igjen.

Hvis du skal surfe på nett, og spille poker til langt på natt, så vil du nok mest sannsynlig bli litt plaget av "afterimage". Husk at innbrenninger normalt ikke blir dekket av garantien, da det regnes som brukerfeil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •